מכירות הרביף בארה"ב זינקו ב-15% ברבעון: גם המתחרות הקיימות לקופקסון של טבע צוברות תאוצה
אם לא די בתחרות החדשה שנוצרה והבקשות לאישורים לגרסה גנרית לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון. הדוחות של חברת ביוג'ן הנסחרת בניו יורק ושל חברת מרק הגרמנית, מספקות רמזים כי התרופות למחלת הטרשת הנפוצה מציגות שיעורי צמיחה נאים.
היום נודע כי מכירות הרביף בארה"ב, התרופה המתחרה לקופקסון של חברת טבע זינקו ב-15%, כך עולה היום מהדוחות שפרסמה, ענקית התרופות, מרק הגרמנית ( Merck KGaA).
שיווק תרופת הרביף בארה"ב החל בשנת 2002. כזכור, הרביף פותחה על-ידי אינטרלאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), מרכז הפיתוח של מרק-סרונו בישראל. חטיבת מרק-סרונו, הינה חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה, ויצרנית תרופת ה"רביף" לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטרלאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטרלאב מהווה מרכז הפיתוח של מרק-סרונו בישראל.
את המכירות של מרק הניעו צמיחה חזקה של שתי תרופות מרכזיות: תרופת הרביף לטרשת נפוצה, אשר פותחה באינטרלאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), ומתחרה בקופקסון של טבע ושל תרופת הארביטוקס, שמקורה במכון ויצמן, לטיפול בסרטן.
מכירות הרביף בכל העולם לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע, ופותחה בידי אינטרלאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), צמחו ברבעון השני ל-320 מיליון אירו, או למעלה מ-500 מיליון דולר. זאת בעקבות צמיחה עקבית באירופה וזינוק של 15% בצמיחה אורגנית במכירות הרביף בארה"ב, בה החל השיווק רק בשנים האחרונות. סך כל מכירות הרביף במחצית הראשונה של 2008 צמחו ל-633 מיליון אירו, או למעלה ממיליארד דולר. "קבוצת מרק סיפקה צמיחה חזקה ברבעון השני כאשר כל ארבעת החטיבות תרמו את חלקן לצמיחה בהכנסות למרות השפעות שערי המטבע השליליות.", אמר דר. קארל-לודבינג קליי יו"ר מועצת המנהלים של מרק, "לפיכך, מרק ממשיכה לצפות את העמידה בתחזית שנקבעה עבור שנת 2008 עליה הכרזנו מוקדם יותר השנה".