שטראוס גרופ משקיעה 7.5 מיליון אירו בפעילויות קפה באלבניה, קוסובו ומקדוניה
חברת שטראוס גרופ ממשיכה בתוכנית ההתרחבות האסטרטגית בשווקים המתפתחים. חברת הבת, שטראוס קפה, חתמה אמש על הסכם עם חברת DON CAF, מאיטליה, לרכישת פעילות הקפה שלה באלבניה, קוסובו ומקדוניה, לרבות המותגים "DON CAFE " ו-"PRINC" הרשומים במדינות בשוק המשותף ובמרכז ומזרח אירופה, נכסים קבועים, מלאי והון חוזר, תמורת כ- 7.5 מיליון אירו.
מחזור המכירות הנרכש הסתכם בכ-4.5 מיליון אירו בשנת 2007, בעיקר בתחום האספרסו ומשקאות הקפה המיוחדים, והפעילות הינה ריווחית.
בכוונת שטראוס קפה למזג את פעילויות השיווק והמכירה של המותגים שנרכשו לתוך התשתית הקיימת שלה במדינות יוגוסלביה לשעבר, ולמצות סינרגיות עם פעילויות קיימות בשוק הקפה במזרח ובמרכז אירופה.
שטראוס קפה הינה הבעלים של המותג "DON CAFE" במספר מדינות ביוגוסלביה לשעבר, כולל סרביה ומונטנגרו, ומוכרת מוצרי קפה תחת מותג זה. עם הרכישה הנוכחית של הבעלות והזכויות במותג "DON CAF?",שטראוס קפה תוכל להרחיב את השימוש במותג למדינות נוספות, בכפוף לבדיקות ותהליכים שצריכים להתבצע במדינות השונות.
המוצרים תחת המותגים שנרכשו ייוצרו בחלקם במפעל יצור באלבניה, שנרכש כאמור, ובמפעלי יצור הקיימים של שטראוס קפה באזור.
החברה מסרה, כי מחיר הרכישה ימומן ממקורות פנימיים של החברה וכי שטראוס קפה אינה מתעתדת להשקיע בטווח הקרוב סכומים מהותיים נוספים כתוצאה מעסקה זו.
ארז ויגודמן מסר:" הרכישה הזאת משלימה את הפעילות שלנו במדינות יוגוסלביה לשעבר ותומכת בהמשך ההתרחבות באיזור זה, שהוא בעל פוטנציאל צמיחה גדול. בשנים האחרונות, פעלנו באיזור זה באמצעות המותג דונקפה בעיקר במדינות סרביה, מונטנגרו ובוסניה . הפכנו את המותג דונקפה במדינות הללו למותג מוביל בתחום הקפה, באמצעות יישום אסטרטגיה שיווקית ותקשורתית מתאימה ומתוכננת,זאת בנוסף לבניית מפעל קפה קלוי וטחון מהמתקדמים בעולם בסרביה. רכישת פעילות שהמותג העיקרי שלה זהים למותג שלנו, ובנוסף רכישת זכויות הבעלות במותג זה במדינות נוספות, תאפשר לנו לבחון את האפשרות להרחיב את השימוש במותג ,בכפוף לבדיקות שנדרש לבצע ותוך מינוף הידע, היכולות והתשתיות שבנינו באזור זה של העולם למדינות נוספות."
עוד מסרה היום החברה, כי כחלק ממימוש אסטרטגיית ההתרחבות הגלובאלית בתחום המזון, החברה בוחנת אפשרויות לרכישת הפעילות של חברת פודטק אינטרנשיונל בארה"ב ("פודטק"). חברה העוסקת בייצור, שיווק ומכירה של מזון מבוסס ירקות וסויה, ותחליפי בשר. חברה בת בארה"ב של קבוצת שטראוס חתמה על מזכר הבנות עם הבעלים של פודטק לרכישת הפעילות של פודטק, בכפוף להשלמת בדיקות נאותות וחתימה על הסכמים מחייבים