שטראוס מתרחבת בשוק הקפה: רוכשת מותגי קפה זרים ב-93 מ' ד'

רוכשת מותגי קפה נמס וקפה קלוי וטחון שהמרכזיים שבהם הינם "Chornaya Karta" ו-"Kaffa" הנמכרים בעיקר במדינות חבר העמים
אריאל אטיאס |

חברת שטראוס ממשיכה ליישם היום את אסטרטגיית ההתרחבות בשווקים המתפתחים ומודיעה, כי חברת הבת שטראוס קפה, חתמה על הסכם לרכישת מותגי קפה בעסקה שתהפוך את החברה לאחת מבין שלוש השחקניות המובילות בתחום הקפה הנמס המיובש בהקפאה ברוסיה, ובין שתי השחקניות המובילות בתחום הקפה הקלוי ברוסיה.

נזכיר, כי רק בתחילת החודש רכשה שטראוס את מלוא השליטה ברשת "עלית קופי טו גו". החברה שילמה 4.9 מיליון שקל תמורת 28% ממניות החברה.

חברת הבת, חתמה היום על הסכם עם חברת Cosant Enterprises Ltd. לרכישת מותגי קפה נמס וקפה קלוי וטחון שהמרכזיים שבהם הינם "Chornaya Karta" ו-"Kaffa" הנמכרים בעיקר במדינות חבר העמים (המותגים רשומים במדינות החברות בהסכם מדריד ובחלק ממדינות חבר העמים - CIS), וכן לרכישת נכסים קבועים בתמורה לסכום של 93 מיליון דולר.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר היום: "מהלך זה נותן ביטוי נוסף למחוייבות שלנו להמשיך ולהצמיח בקצב מואץ ורווחי את פעילות הקפה הגלובלית של שטראוס. באמצעות הרכישה הזאת, אנחנו מחזקים מאוד את מעמדנו והופכים לאחד השחקנים המובילים בשוקי הקפה במדינות חבר העמים, בעיקר ברוסיה ובאוקראינה, אך גם במדינות נוספות באיזור ויוצרים את התשתית לצמיחה מהירה בשנים הבאות בשוק חשוב , גדול ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי ביותר. מהלך זה תואם את האסטרטגיה שלנו לפתח את פעילותנו בתחום הקפה בשווקים המתעוררים, שבהם הצמיחה כיום וזאת הצפויה בעתיד, בתחום הקפה, היא הגדולה ביותר."

בהודעה על הרכישה לבורסה ציינה שטראוס, כי מכירות הקפה תחת המותגים הנ"ל במדינות חבר העמים הסתכמו בכ-70 מיליון דולר בשנת 2007, ומכירות הקפה תחת מותגי שטראוס במדינות חבר העמים הסתכמו בכ-50 מיליון דולר בשנת 2007.

החברה מעדכנת תגם את הציפיות לעתיד ואומרת ששטראוס קפה CIS צפויה לרשום, במונחים שנתיים כוללים לשנת 2008 על בסיס פרו-פורמה (12 חודשים, מתוכם יאוחדו המותגים החדשים ל- 8 חודשים בלבד), מכירות של כ- 135 עד 140 מיליון דולר, ורווח תפעולי (בניטרול עלויות חד- פעמיות בגין העסקה) של בין 16.5 עד 17.5 מיליון דולר.

"בכוונת שטראוס קפה למזג את פעילויות השיווק והמכירה של המותגים שנרכשו לתוך התשתית הקיימת שלה במדינות חבר העמים, ולמצות סינרגיות עם פעילויות קיימות בשוק הקפה במזרח ובמרכז אירופה", נכתב בהודעה. שוק הקפה הכולל במדינות חבר העמים הוא מהגדולים בעולם והוא צומח במהירות, ובכלל זה שוק הקפה הנמס ברוסיה הינו שוק הקפה הנמס הגדול בעולם במונחים כספיים.

המוצרים תחת המותגים שנרכשו ייוצרו בחלקם במפעלי היצור הקיימים של שטראוס באזור, ובחלקם ייוצרו במקור-חוץ.

מחיר הרכישה ימומן ממקורות פנימיים של החברה. בנוסף, תשקיע שטראוס קפה כ- 10 מיליון דולר במימון הון חוזר לרכישת מלאי ומתן אשראי ללקוחותיה החדשים באזור. החברה בוחנת את מערך הייצור שלה במדינות חבר העמים על מנת למצות סינרגיות נוספות בעתיד. שטראוס קפה ציינה, כי אינה מתעתדת להשקיע בטווח הקרוב סכומים מהותיים נוספים כתוצאה מעסקה זו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה