הצרכנים האמריקנים במצוקה: סנטימנט הצרכנים ברמה הנמוכה ביותר מאז 1992

לנה קומילבה: "תנאי הצרכנים התדרדרו באופן דרמתי מאז סוף שנה שעברה"
אילן קליקה |

מדד סנטימנט הצרכנים האמריקנים לחודש מרץ צנח לרמת שפל שלא נראתה כבר 16 שנים, בעוד הכלכלה האמריקנית מהלכת על גבול התהום האינפלציוני.

מדד סנטימנט הצרכנים לחודש מרץ, שנערך על ידי אוניברסיטת מישיגן, השיל 0.3 נקודות לרמה של 70.5 נקודות. המדד הציג את התוצאה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר 1992. לעומת זאת, הכלכלנים ציפו כי מדד סנטימנט הצרכנים יציג ירידה חדה יותר לרמה של 69.3 נקודות.

מחירי האנרגיה הגואים והירידה ב-85 אלף משרות ערערו את סנטימנט הצרכנים, ובתוך כך מרמזים על הוצאות צרכנים נמוכות. הפדרל ריזרב הודיע השבוע כי יגדיל את תוכנית ההלוואות לסקטור הפיננסים להיקף של 200 מיליארד דולר, ובתוך כך סימן למשקיעים כי ימשיך להנהיג את מדיניות ההקלות המוניטריות.

"תנאי הצרכנים התדרדרו באופן דרמתי מאז סוף שנה שעברה", ציינה לנה קומילבה, העומדת בראש חדר המחקר ב- Tullett Prebon. "המיתון בשוק העבודה, הידוק תנאי האשראי, המשבר בשוק הדיור והתייקרות המחייה מעיבים על הצרכנים", הסביר קומילבה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה