שטראוס חוברת לפפסיקו: מחזקת את הפעילות בצפ' אמריקה

המניה מזנקת 4.94% במחזור גבוה. שטראוס מבצעת מהלך שיווקי - אסטרטגי תוך כדי שיתוף פעולה עם פפסיקו העולמית. אורי וויסבורד מפריזמה: השמיים הם הגבול. המניה מטפסת 4.3% במחזור ער. פפסיקו תשלם סכום של 45 מ' דולר תמורת 50% מסברה
אריאל אטיאס |

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס וארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס , הודיעו היום (ב'), כי קבוצת שטראוס חתמה על הסכם שותפות עם קבוצת פפסיקו העולמית לפיתוח, יצור ומכירת ממרחים ומטבלים מצוננים בארצות הברית וקנדה, באמצעות חברת סברה בארה"ב.

במסגרת ההסכם תרכוש ענקית השתיה האמריקנית את כל המניות השותף הזר, יהודה פרל (49%) ואחוז אחד ממניות שטראוס, כך שמבנה הבעלות והשליטה בתום העסקה בסברה יהיה 50 אחוז לקבוצת שטראוס ו-50 אחוז לפפסיקו. תמורת המניות תשלם פפסיקו סכום של 45 מ' דולר, ולפיכך השווי המשתקף לסברה עומד על 90 מ' דולר.

עם השלמת העיסקה המתוכננת לקרות עד ליום 28 בפברואר 2008, צפויה שטראוס לרשום רווח הון של כ- 9 מיליון דולר, אבל פה לא העניין, אומר אנליסט פריזמה, אורי וויסבורד - "פפסיקו נכנסת לשותפות בפעילות סברה בארה"ב ומכאן השמיים הם הגבול".

פריזמה: סברה עולה לליגה הלאומית האמריקאית

בשורה התחתונה, אומר וויסבורד, "קשה לנו להפריז בערך השותפות בין שטראוס והידע שהיא מביאה עימה ליכולות השיווקיות האדירות של פפסיקו. אם כשחקן בלי תמיכה של ענק כדוגמת פפסיקו הצליחה סברה להגיע למקום הראשון בקטגוריית הסלטים הים תיכוניים, עם נתח שוק של 27%, מה יקרה כאשר סברה תחבור לענק שיווקי עם נוכחות, מוניטין ועוצמה שיווקית כלל אמריקאית כמו פפסיקו?".

ארז ויגודמן: עוד חלק ביצירת ערך לחברה

עופרה שטראוס, יו"ר הקבוצה אמרה: "אנו מברכים היום על העיסקה עם חברת פפסיקו. לשטראוס נסיון עשיר בניהול שותפויות בינלאומיות בכלל ועם חברת הבת של פפסיקו פריטו ליי בפרט .החיבור בין שטראוס לבין פפסיקו יאפשר להביא לתחום את מיטב היכולות של כל חברה ולהצעידה להישגים מרשימים גם בעתיד.

ארז ויגודמן נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס אמר היום כי "השותפות עם פפסיקו בארה"ב וקנדה בחברת סברה , מהווה צעד אסטרטגי רב חשיבות בפיתוח עסקי הקבוצה מחוץ לישראל בכלל ובארה"ב בפרט ובתהליכי יצירת הערך של הקבוצה .

אל קאריי, מנכ"ל פריטו ליי צפון אמריקה אמר היום:"סברה מהווה הזדמנות מצוינת לחיזוק מעמדנו באחת מקטגוריות החטיפים בעלות הצמיחה המהירה ביותר, והיא בהלימה מושלמת עם תכנית Performance with purpose "ביצועים מתוך אחריות' של פפסיקו בכך שהיא ממשיכה לשנות את תיק החטיפים של פריטו-ליי על ידי הוספה להיצע הבריא יותר שלו". "סברה מאפשרת לפפסיקו להיות שחקן מוביל בחומוס יחד עם מטבלים וממרחים טריים מצוננים נוספים. מוצרי סברה הם תוספת מושלמת למותג שלנו 'סטייסי פיתה צ'יפס'."

במהלך שלוש השנים מאז רכשה שטראוס את השליטה בסברה, שילבנו בין הידע שפותח בתחום בישראל לבין הידע בחברת סברה. הצמחנו את הקטגוריה והפכנו את סברה למובילת השוק (מנתח שוק של-6% לנתח שוק של 27%) באמצעות פיתוח קונספטים ייחודיים לשוק הקמעונאי (כגון פיתוח מוצרי גורמה שווים לכל כיס) וכן פתרונות צריכה לבית ומחוץ לבית, ובנית אסטרטגיה שיווקית חדשנית למותג. אני משוכנע שהשותפות החדשה תתמוך ותעניק לסברה את היכולת להמשיך ולהביא את מיטב החדשנות בתחום ."

קצת היסטוריה - מהי סברה

באוגוסט 2005, רכשה שטראוס 51% מסברה, מותג של חומוס וסלטים ים-תיכוניים בארה"ב. רכישה זו באה עם זיהוי ההזדמנות הייחודית הטמונה בקטגורית המטבלים הים תיכוניים מזון יותר בריאותי, אותנטי וקרוב לטבע אשר צומחת במהירות כחלק ממגמת המזון הבריא בשוק בצפון אמריקה.

פורטפוליו וקטגוריות – סברה מייצרת ומפיצה מגוון עשיר של מאכלים צמחוניים, ובהם מטבלים, ממרחים, מתאבנים ים תיכוניים (חומוס, טחינה, חצילים ועגבניות) ומנות גורמה וקינוח מיוחדות. יש לה למעלה מ-20 מוצרים במנות אישיות ומארזים משפחתיים.

מעמד תחרותי ומצב שוק - שוק החומוס והסלטים המצוננים בארה"ב צומח ב-25% בשנה, וסברה אחראית למחצית משיעור הצמיחה של הקטגוריה, עם מכירות כמעט כפולות מכל מתחרה אחר בנקודות ההפצה.

בתוך פחות משנתיים מיום כניסת שטראוס לשותפות, הפכה סברה למובילת הקטגוריה: מכירותיה ונתח השוק שלה בקטגורית המטבלים הים-תיכוניים עלו מ-10% בשנת 2005 ל-.27.0% על פי דו"ח ה-IRI מאוקטובר 2007, והיא מדורגת במקום הראשון בשוק האמריקאי בקטגוריה זו. החברה עובדת עם מרבית הקמעונאים הגדולים ביותר בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה