רמי שביט מוציא לדרך את הפרויקט: האם שוב יצליח?

שלושה חודשים אחרי הקריסה המתוקשרת, מי שהרים מהקרשים את המשביר לצרכן מנסה לעשות זאת עם המכרז של המדינה. רם וואלך, מנכ"ל המכרז ל-Bizportal: "נשים בפרונט את הספקים מול הצרכן וניקח את פוזיציית המתווך, בדומה לאתר אינטרנט"
אריאל אטיאס |

מפעילת המכרז של המדינה קרסה בחודש אוגוסט האחרון, והיום, רק כשלושה חודשים אחרי, עולה שוב המיזם, רק שהפעם עומדים מאחוריו בעלים חזקים בעלי ניסיון רב בלקיחת רשת קורסת, שינוי שמה ע"י הכנסת המילה "החדש", והרמתה גבוה לשמים.

"המכרז החדש של המדינה" בשמו החדש, שנקנה ע"י רשתות המשביר החדש לצרכן וטרקלין חשמל, מוציא השבוע את חוברת המכרזים הראשונה שלו במתכונת משופרת ובטוחה, נמסר מהחברה. כאשר לראשונה בישראל, וכדי להחזיר את ביטחון הצרכנים לשיטת הקניות היחודית, לקוח שירכוש דרך המכרז החדש יחויב רק לאחר קבלת המוצר.

כזכור, באמצע חודש אוגוסט האחרון החלו לצוף ידיעות ושמועות על כך ש"המכרז של המדינה" נקלע לקשיים כספיים ושלקוחות רבים של "המכרז של המדינה" אשר רכשו מוצרים באותה עת, לא קיבלו את המוצר הנרכש, ללא כל הודעה מהחברה וזאת לאחר שכספם כבר נגבה ע"י חברות האשראי.

ל"מכרז של המדינה" מונה כונס בתחילת חודש ספטמבר לאחר שבנק הפועלים, טען כי חובות החברות המפעילות את ”המכרז של המדינה” לבנק הפועלים עולים על 15 מיליון שקל, וכי החוב של ”המכרז של המדינה” לכלל הספקים עולה על 30 מיליון שקל. הכונס ערך מכירת חיסול של מוצרי ”המכרז של המדינה” באמצע ספטמבר, בהנחה של עד 40% במחיר המוצרים, על מנת להחזיר את החובות.

הרכישה והציפייה לשחזור ההצלחה

בסוף חודש ספטמבר רכשו במשותף קבוצת המשביר החדש לצרכן, בבעלות קבוצת שביט, ורשת טרקלין חשמל בבעלות שאול זילברשטיין, את פעילות "המכרז של המדינה" שבכינוס נכסים, תמורת 3.2 מיליון שקל.

מנכ"ל "המשביר החדש לצרכן", רמי שביט, אשר מחזיק באמתחתו כבר ניסיון רב בלקיחת חברות קורסות ועדכון שמם ע"י הוספת המילה "החדש" כנראה מנסה לעשות זאת שוב, הפעם עם "המכרז החדש של המדינה". כזכור, שביט, רכש בתחילת שנת 2003 את "רשת המשביר לצרכן" לאחר שבית המשפט אישר תוכנית ההבראה לחברה הקורסת.

שביט, שקנה חברה שהצליחה לרשום חובות בסך 700 מיליון שקל, שינה מיד את שמה של הרשת ל-"המשביר החדש לצרכן" ולאחר מכן ביצע שינוי אסטרטגי בשיווק ובניהול, תוך כדי הבטחה לצרכנים לשוב ולהיות גורם מוביל בתחום המסחרי. מאז תחילת 2006 רשת המשביר החדשה פועלת ברווחיות פיננסית ומחזיקה כ-27 חנויות, רובם בקניונים פתוחים ואלפי עובדים.

המכרז החדש של המדינה - משלמים כשמקבלים

הבעלים החדשים של המכרז, יצרו חידוש צרכני, על-מנת להחזיק את הביטחון לצרכנים הקיימים, בו הם מתחייבים לחייב את הלקוח רק לאחר קבלת המוצר, כלומר הסליקה נעשית רק אחרי קבלת המוצר. במכרז ניתן יהיה למצוא לצד המוצרים המוכרים מן העבר ( מכשירי חשמל, תכשיטים ושעונים וכו' ) קטגוריות חדשות וביניהן, תיור נופש ופנאי.

כמו כן, הוספה קטגוריה של מכירות קבוצתיות על מוצרים אטרקטיביים במיוחד, שיימכרו במחיר נמוך ואחיד לכל דורש. בנוסף, יישלחו קופוני זהב, של מוצרים "חמים" במחירים נמוכים במיוחד, לכל לקוח שישתתף במכרז, למימוש בסניפי המשביר לצרכן וניו פארם ברחבי הארץ (ששביט רכש כ-68% ממנה בחודש אוקטובר).

רם וואלך, מנכ"ל "המכרז החדש של המדינה" אמר היום ל-Bizportal: "אנחנו מקיימים צעדים בוני אמון מול הלקוחות כדי לאושש את תדמית המכרז בכמה רבדים. חשיבות הספקים ידועה, אך הענקת ערך המוסף ללקוח והביטחון מטעם הגופים הגדולים מאחורי המכרז הינה הדבר שבמרכז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.