D&B: חברות הסלולר הצליחו להגדיל את הרווח ב-50%

ניתוח שערכו כלכלני חברת המחקר: שלושת חברות הסלולר רשמו הכנסות של 4.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי. סלקום מובילה ברווחים, פרטנר מובילה בהכנסות, ופלאפון חזקה בדור השלישי.
אריאל אטיאס |

ההכנסות המצרפיות של שלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל צמחו ב-7.4% ברבעון השלישי והסתכמו בסך של 4.4 מיליארד שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מבדיקה של כלכלני דן אנד ברדסטריט.

מהבדיקה עולה עוד כי החברות – פרטנר, סלקום ופלאפון, הצליחו להגדיל את הרווח המצרפי בקרוב ל-50%, ביחס לרבעון המקביל, לכ-640 מיליון שקל. סלקום, של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר היא החברה הרווחית ביותר מבין שלוש החברות עם רווח נקי של 270 מיליון שקל ברבעון השלישי. אחריה, פרטנר של האצ'יסון עם רווח של 215 מיליון שקל ופלאפון של בזק שהרוויחה 154 מיליון שקל בלבד. עם זאת, פרטנר, היא החברה המובילה מבין השלוש במחזור ההכנסות. פרטנר רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 1.6 מיליארד שקל, לעומת 1.57 מיליארד שקל לסלקום ו-1.2 מיליארד שקל לפלאפון של בזק.

פרטנר היא גם החברה הצומחת ביותר בהכנסות. ברבעון השלישי עלו הכנסות החברה ב-9.5%, בעוד שסלקום הגדילה את ההכנסות ב-7.2% ופלאפון הגדילה את ההכנסות בשיעור צנוע של 5.1%.

"הצמיחה בשוק הסלולרי מרשימה במיוחד בהינתן שמדובר בשוק שבו שלוש מתחרות אגרסיביות – פרטנר, סלקום ופלאפון ומתחרה עם נוכחות פחות חזקה בשוק הפרטי – מירס" אומרים בחברת המחקר, "הצמיחה בשוק הזה בשיעור נאה של 7.4% מהרבעון המקביל לרבעון השלישי השנה מגיעה למרות שהשוק הזה נחשב לשוק רווי יחסית, למרות התחרות בין ספקיות הטלפוניה, ולמרות שבזק מספקת שיחות במחירים נמוכים".

הכלכלנים מציינים שהתחרות בתחום הטלפוניה הקווית צפויה להחריף ועלולה להיות לכך השפעה גם על חברות הסלולר. "הצמיחה בתוצאות של חברות הסלולר מגיעה בשעה ששוק הטלפוניה הקווית נפתח לתחרות", אומרים הכלכלנים, "הראשונה להיכנס לשוק הקווי היתה הוט אבל התחרות רק תגבר, ושחקניות נוספות נכנסו לאחרונה. זה לכאורה עלול לפגוע בבזק וגם בחברות הסלולר, אבל חברות הסלולר מוכיחות שהן יודעות להתאים את עצמן לסביבה העסקית".

מהמחקר עולה, כי החברות הישראליות היו מהראשונות בעולם, במקביל לשווקים כמו ארה"ב ומזרח אסיה, באימוץ של מנועי צמיחה נוספים, מעבר לשיחות עצמן. מנוע הצמיחה המרכזי כיום בחברות הסלולר, מדגישים הכלכלנים, הוא שירותי התוכן והערך מוסף לרבות הודעות ה-SMS. תחום זה הוא סביב 10% מהכנסות החברות והוא צפוי לגדול בקצב גבוה יותר מתחום השיחות בעתיד.

פלאפון, היא השחקנית הדומיננטית בדור השלישי. לחברה יש 625 אלף מנויים , בעוד שלפרטנר יש כ-490 אלף מנויים ולסלקום 282 אלף מנויים. פלאפון גם מגייסת מהר יותר מהאחרות בדור השלישי – ברבעון החולף היא גייסה 132 אלף מנויים, בהשוואה ל-92 אלף מנויים בפרטנר ו-72 אלף מנויים בסלקום. המנויים האלו, לפחות ברובם, מסבירים בדן אנד ברדסטריט הם מנויים קיימים של החברות ששידרגו את המכשיר שברשותם לדור המתקדם.

בסה"כ הגדילו שלוש החברות ברבעון השלישי את מספר המנויים בכ-166 אלף מנויים – פרטנר גייסה 62 אלף מנויים חדשים, סלקום גייסה 57 אלף מנויים חדשים ופלאפון גייסה כ-47 אלף מנויים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה