הצרכן האמריקני קונה פחות: הקמעונאיות מפחיתות תחזיות
שפע של הודעות להאטה ברווחיות מצד הקמעונאיות, ברקע להודעות למכירות חלשות בחודש ספטמבר, מאששים את ההערכות כי הצרכנים האמריקנים קצת פחות חזקים. הקמעונאיות מבחינתן כבר מתכוננות לתקופת חגים לא פשוטה בכלל.
חברת הקמעונאות, Nordstrom, שהיתה מבין המוכרניות הטובות ביותר עד כה, הודיעה היום, כי בחנויותיה שפתוחות לפחות שנה- המרכיב המרכזי ביותר לקטוגריה הידועה בשם: same-store sales, נרשמה עלייה של 3.2% במכירות בלבד. זאת לעומת תחזיות האנליסטים לגידול של 5% במכירות.
אם לא די בכך, החברה הודיעה, כי היא חתכה את הנחיית הרווח לרבעון השלישי- טוענת כי הרווח למניה ינוע בין 50 ל-53 סנט למניה. הרבה מתחת לצפי הקודם לרווח למניה שינוע בין 61 ל-64 סנט למניה.
עונת החגים
קמעונאיות אחרות הזהירו גם הן מפני תוצאות פושרות לרבעון. חברת Limited Brands, פירמת האם של ויקטוריה סיקרטס, ובעלת רשת החנויות Bath & Body, הודיעה על ירידה של 4% במכירות, לחנויות הפתוחות יותר משנה. בחודש שעבר, הזהירה כי כעת היא צופה רווחים נמוכים של 4 סנט למניה.
חברת American Eagle, הזהירה אף היא, כי היא מצפה שהרווחים לרבעון השלישי ינועו בין 44 ל-45 סנט למניה, בהשוואה לתחזיות הקודמות לרווח שינוע בין 47 ל-48 סנט למניה בעבור התקופה האמורה.
חגיגת המתנות של נובמבר-דצמבר היא מאוד קריטית בשביל הקמעונאים, מאחר ותקופה זו של חודשיים בלבד מונה כ-50% מקניות הסחורות הרווחים והמכירות.