כוון קרנות נאמנות וכוון ניהול תיקים הקימו חברת אם

כוון בית השקעות מתכוונים להיכנס לתחום קופות הגמל ובודקים רכישה של מנהל קטן עד בינוני מבצעים מיתוג מחדש הכולל קמפיין פרסומי בהשקעה של כ- 2 מיליון שקל
שהם לוי |

בית ההשקעות כוון מבצע מהלך של מיתוג מחדש לאחר שבימים אלה הקים חברה אם בשם כוון בית השקעות המחזיקה בשתי חברות בנות שפעלו עד כה באופן עצמאי: כוון ניהול קרנות נאמנות וכוון ניהול תיקי השקעות.

החברה שכרה בימים אלה קומת משרדים חדשה בבניין ציון הממוקם בשד' רוטשילד בת"א בשטח של כ- 500 מ"ר.

מהלך המיתוג של כוון בית השקעות מתבצע במקביל ליצירת שפה פנים וחוץ ארגונית חדשה "שבמרכזה נמצא הלקוח" והיא משתלבת עם אסטרטגיית השיווק שנבנתה לפיה, הורחבה לראשונה הפעילות העסקית מול לקוחות פרטיים באמצעות ניהול תיקים בהיקפים נמוכים יחסית של 100 אלף ש"ח ומעלה כאשר עד כה ניהול תיקי ההשקעות התייחס ללקוחות עם סכומים גבוהים יותר של 250 אלף ש"ח ומעלה.

לדברי גיל סעדה סמנכ"ל השיווק בכוון : " פתיחת אפשרויות ההשקעה בתיקים שהיקפם יחסית נמוך נועדה לאפשר לקהלי יעד שונים ומגוונים ליהנות מהפעילות האטרקטיבית הקיימת בשוק ההון ומהתשואות שכוון מניב מידי שנה ללקוחותיו". יצוין כי זו השנה הרביעית שתשע קרנות כוון בהן: כוון גמישה, כוון חו"ל, כוון אג"ח גלובלית, כוון ישראל, כוון אג"ח דינמית וכוון אסטרטגיות גידור - "מכות" את המדד.

בנוסף, קלט לאחרונה בית ההשקעות 10 עובדים בכירים חדשים בהם: כלכלנים , מנהלי תיקים ויועצים. לדברי סעדה "הכפלנו את מצבת כוח האדם במטרה לחזק את מערך השיווק מול הבנקים והלקוחות הפרטיים".

כאמור, כוון בית השקעות יחל בימים הקרובים בקמפיין פרסומי שישלים את מהלך המיתוג מחדש הכולל רדיו, אינטרנט ושילוט חוצות ובו הושקעו סך כולל של כ- 2 מיליון שקל.

בני מוזס מנכ"ל כוון חושף כי בימים אלה הוא בודק את האפשרות להיכנס לתחום קרנות ההשתלמות וקופות הגמל וכן למוצרים פיננסיים חדשים אחרים " בשלב זה אנו מחפשים לרכוש מנהל קופות גמל בסדר גודל קטן עד בינוני" .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?