וול-מארט במאמצים למנוע התדרדרות במכירות

התחרות הגוברת בתחום הקמעונאות בארה"ב, הביאה את הענקית לרשום בשנה שעברה גידול מתון במיוחד במכירות, אי לכך מחפשת החברה אחר דירקטור אסטגטגי שיאתר מקורות צמיחה חדשיםבנוסף לכך, משבר הסאב-פריים עלול לפגוע בצריכה בארה"ב, עוד הערכה שלא תטיב עם המכירות הקמעונאיות
שהם לוי |

חברת הקמעונאות הגדולה בעולם, WAL-MART , מחפשת אחר מנהל שיוכל לאמוד את הפוטנציאל של פורמט החנויות החדש, שאותו מעוניינת הענקית לפתח. כמו כן, אין פוסלים בחברה אפשרות למזג חנויות קטנות, מאחר והחברה צופה צמיחה מאוד מתונה במכירות. גורם נוסף שעומד במשוואת קבלת החחלטות של הענקית הוא, התחרות הגוברת מבית מצד שאר הקמעונאיות, כמו Tesco.

החברה מחפשת אחר דירקטור חדש, שישמש כאסטרטג, מטרתו העיקרית תהיה לדאוג לצמיחה ארוכת טווח של החברה. יהיה עליו לאמוד את ההסתברויות השונות בכל מהלך אסטרטגי והשפעתו על המכירות.

שיעור צמיחת המכירות בשנה שעברה עמד על 2.1% בלבד, והיה הנמוך ביותר מאז שנת 1980, בה החלה החברה בעיבוד נתוני המכירות. החששות הגדולים של מנהלי החברה, הן שענקית הקמעונאות הבריטית, Tesco, תגזול חלק משמעותי מנתח השוק של וול-מארט. כזכור, החלה חברת הקמעונאות הגדולה בבריטניה, לפעול גם בארה"ב. התוכניות החדשות של Tesco, מדברות על פתיחה של רשת חנויות נוחות ברחבי ארה"ב, אשר יקראו Fresh & Easy Neighborhood.

החברה טרם מסרה תגובה רשמית לידיעה, מנגד דווקא מטפסות מניות החברה ב-12 סנט למחיר של 43.86 דולר, במסחר בבורסת ניו יורק. מאז תחילת השנה איבדו מניות החברה כ-5%, ברקע להנמכת תחזיות מצד החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה