בג"צ ידון בהעברת ערעורים מהמחוזי בת"א לפ"ת

שרות Bizportal |

בג"צ ידון (יום שלישי) בעתירה שבה מתבקש בית המשפט העליון לפסול צווים של שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, שהורו להעביר את כל הערעורים האזרחיים ותיקים אזרחיים שהוגשו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבית המשפט המחוזי החדש, מרכז – בפתח תקווה.

כמו כן, מבקשים העותרים שבג"צ יורה להסיר את ההגבלה מעל בית המשפט המחוזי מרכז, בפתח-תקוה שבהתאם לתקנות שהתקין השר, אינו מוסמך לדון בפירוקים ופשיטות רגל, עתירות מנהליות, ערעורי מסים, עתירות אסירים ועניינים פליליים, מיום הקמתו ואילך.

בנוסף, מתבקש בית המשפט להורות לשר לבטל תקנה שמסמיכה את בית המשפט המחוזי מרכז לדון בערעורים על פסקי דין של בית משפט שלום לתעבורה בתל-אביב ושוללת סמכות זו מהמחוזי בת"א.

העותרים, חברת חיים נתנאל בע"מ ומנכ"לה, יגאל נתנאל, באמצעות בא כוחם, עו"ד חייים שטנגר, טוענים בעתירתם, כי כל שמוסמך השר פרידמן לפי סעיף החוק המסמיך הוא להקים בית משפט מחוזי, לקבוע את מקום מושבו ואזורי השיפוט, אך השר אינו רשאי להעביר תיקים מבית המשפט המחוזי בתל-אביב למחוזי בפתח תקווה. סמכות זו נתונה על פי החוק לטענת העותרים רק לנשיאת בית המשפט העליון או למשנה לה. כמו כן, השר אינו מוסמך לשנות ענייני סמכות מקומית ועניינית בניגוד לחוק.

משהתברר לעותרים, כי לאחר הגשת העתירה המשיכה הנהלת בתי המשפט להעביר תיקים מתל-אביב לפתח תקווה פנה אתמול (יום ראשון) עו"ד חיים שטנגר לבג"צ בבקשה לקבל צו שימנע מלהמשיך ולבצע כל פעולה בכל הקשור להעברת תיקים בערעורים האזרחיים מבית המשפט המחוזי בתל אביב למחוזי מרכז בפתח תקווה עד למתן פסק דין סופי בעתירה.

העתירה תידון בפני הרכב השופטים אדמונד לוי, מרים נאור ואליקים רובינשטיין.

בית המשפט המחוזי מרכז אמור להתחיל לפעול ביום ראשון הקרוב, 2 בספט' ובראשו עומדת השופטת הילה גרסטל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות