בזק מציגה רווח שיא של כ-400 מ' ש'; המניה מזנקת 5%
חברת בזק הציגה הבוקר את דוחותיה הכספיים עבור הרבעון הראשון לשנת 2007 כשהי מציגה גידול בהכנסות וקיטון בהוצאות.
דב ויסגלס, יו"ר דירקטוריון בזק, אמר עם פרסום הדו"חות כי החברה יכולה להתגאות בתוצאות כספיות מרשימות, למרות תקופה מורכבת וקשה שעברה עליה בחודשים האחרונים. "חוסנה של בזק הוא עובדה מוצקה שאינה מוטלת בספק. אני מודה לעובדים ולמנהלים על תוצאות מצוינות שמותר להתברך בהן, אבל אסור לנוח לרגע וצריך מייד להמשיך ולהתמיד בעשייה לטובת הלקוחות".
ויסגלס הוסיף: "התוצאות מלמדות על שיפור כמעט בכל התחומים. הן בזק הנייחת והן כל החברות הבנות השיגו תוצאות מצוינות. פלאפון בגידול מרשים ברווח הנקי, yes עם גידול ב- EBITDA וקיטון משמעותי בהפסד הנקי, בזק בינלאומי עם שיאים חדשים של הכנסות ורווחיות".
"יחד עם זאת, אסור לשכוח שהמגבלות הרגולטוריות מקשות על בזק להתחרות. כתוצאה מכך, יקשה על בזק לבצע את ההשקעות הנדרשות לשמירה על מובילותה בישראל ובקדמת טכנולוגיית התקשורת העולמית", אמר יו"ר בזק ויסגלס.
הכנסות קבוצת בזק (מאוחד) ברבעון הראשון לשנת 2007 הסתכמו ב-3.089 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3.012 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.5%.
העלויות וההוצאות של קבוצת בזק ברבעון הראשון לשנת 2007 עמדו על 2.432 מיליארד שקל, קיטון של 2.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2007 הסתכם ב- 657 מיליון שקל, לעומת 516 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2006, גידול של 27.2%.
רווחי ה-EBITDA של הקבוצה עמד ברבעון הראשון לשנת 2007 על 1.098 מיליארד שקל (כ- 35.6% ביחס להכנסות), לעומת 976 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (32.4% ביחס להכנסות). המדובר בגידול של 12.5%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ברבעון הראשון של השנה בכ-27%, עד לרמה של כ- 399 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 314 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006.
עיקרי התוצאות - חברת בזק תקשורת פנים ארצית נייחת
בזק בתחום התקשורת הפנים ארצית מציגה ברבעון הראשון לשנת 2007 תוצאות חיוביות שבהן בולטת הצמיחה באינטרנט המהיר. למרות ירידה בהכנסות מטלפוניה בשל התחרות שהחלה בענף, ירדו הכנסות בזק בשיעור של 0.8%. זאת, בעיקר כתוצאה מהמשך הגידול במספר הלקוחות ובמספר המנויים על שרות ה ADSL.
ברווח התפעולי, 369 מיליון שקל ברבעון, נרשם גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן וכתוצאה מהקיטון בהוצאות הפחת, ה- EBIDTA גדל בכ-7% והסתכם בכ-607 מיליון שקל, המהווים 42.1% מהמחזור. ברבעון המקביל של 2006 היווה ה-EBIDTA 38.9% מהמחזור.
עיקרי התוצאות – חברת פלאפון
חברת פלאפון הציגה צמיחה גם ברבעון הראשון לשנת 2007. החברה רשמה גידול גידול של 22% ברווח הנקי שהסתכם ב-154 מיליון שקל, וצמיחה של 12% בהכנסותיה עד לרמה של 1.147 מיליארד שקל. המגמה החיובית נובעת בעיקר מפעילות שיווק שהביאה לגידול של 7.5% במספר המנויים (2.48 מיליון לקוחות בסוף מרץ 2007) ביחס לרבעון הראשון לשנת 2006. כמו כן, בזכות אסטרטגיית החברה לקידום שירותי התוכן והדור השלישי, לחברה 420 אלף מנויי דור שלישי (נכון להיום), המהווים 17% מכלל הלקוחות.
עיקרי התוצאות – חברת yes
חברת yes, למרות היותה בענף שמתאפיין בהיעדר תחרות, לא מצליחה לעבור לרווחיות. החברה מציגה EBIDTA חיובי של 92 מיליון שקל המהווה גידול של כ-37% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; וכן הפסד נקי של 48 מיליון שקל המהווה קיטון של 42.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עוד גדל הרווח התפעולי של החברה והוא עומד ברבעון הנוכחי על 24 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מספר הלקוחות של yes הגיע בסוף חודש מרץ 2007 לכ- 542 אלף לקוחות.
עיקרי התוצאות - חברת בזק בינלאומי
בזק בינלאומי הציגה דוח עם שיא בהכנסות וברווחיות. החברה מציגה בדוחות הרבעון הראשון לשנת 2007 היקפי הכנסות הגדולים משל מתחרותיה בתחומי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות. פעילות המיזוגים והרכישות של בזק בינלאומי באה לידי ביטוי בגידול בכל הפרמטרים. בין היתר, הסתכמו הכנסות הרבעון הנוכחי ב- 323 מיליון שקל, גידול של כ-34% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-5% אילו הוכללו תוצאות החברות שמוזגו החל מינואר 2006. כן צמח הרווח התפעולי עד ל-51 מיליון שקל, גידול של 54% (44% אילו הוכללו תוצאות החברות שמוזגו) לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מ"מ מנכ"ל בזק איקה אברבנאל אמר עם פרסום הדו"חות: "הצמיחה באינטרנט המהיר והאסטרטגיה של השקת מוצרים חדשים בתחום האינטרנט והתמקדות בלקוח ובצרכיו – מוכיחה את עצמה. האינטרנט מחפה על השחיקה בתחום הטלפוניה ולמעשה כמעט שהגענו ליציבות בהכנסות בהשוואה לרבעון מקביל – הישג יפה לכל הדעות".
אברבנאל הוסיף: "בדיוק כפי שתוכנן מלכתחילה ולפי תוכנית העבודה, נמשיך במרץ בהליך השינוי בחברה שהוא כל כך הכרחי. החטיבה הפרטית והעסקית כבר השלימו היערכות ראשונית ויצאו לדרך. הלקוחות כבר מרגישים את השינוי הזה והוא שינוי לטובה. רק חברה יעילה ומאורגנת יכולה לתמוך באסטרטגיה המורכבת שאנחנו מובילים – חברה שהופכת מחברת תשתיות לחברה של מוצרים ושירותים. כל מה שקשור בעולם הלקוחות – מקבל מבחינתנו עדיפות עליונה דווקא בעת הזאת", אמר אברבנאל.