חריגים השבוע: מדוע השוק אדיש להערכת השווי של תים?
כמידי שבוע, לפני שנתחיל בסקירת המניות שהמריאו או צללו השבוע ונאמוד את היקף המסחר שבהן, נתחיל בסקירה כללית של המדדים השבוע.
המדדים המובילים בבורסה התל אביבית שוב נסחרו השבוע בהתאם למגמה בבורסות העולם. מדד המעו"ף סגר בעליה שבועית של 1.43%. מדד ת"א נדלן 15 הוביל את העליות השבוע, עם עליה שבועית של 4.63%. את העליות במדד מניות נדל"ן הובילו כלכלית ירושלים עם עליה של 8%, קרדן אן.וי עם עליה של 7.9% ואפריקה עם עליה של 6.65%.
גם מניות השורה השניה רשמו השבוע עליות שערים נאות, כאשר מדד ת"א-75 טיפס השבוע 2.9%.
מדד מניות הפיננסים התחזק השבוע ב-1.8%. מדד זה התנדנד השבוע בין מניות חברות הביטוח שרשמו עליות שערים נאות של למעלה מ-5% בסיכום שבועי, לבין מניות הבנק שעברו שבוע של מימושים. ביטוח ישיר כאמור הוסיף השבוע 8%, מגדל 5.5% וכלל ביטוח עלה 4.7%. מנגד, מניות מזרחי טפחות הובילו את ירידות השערים במדד עם נזק של 1% לכיסם של המשקיעים.
מדד מניות היתר-30 עקף את מדד ת"א 25 כשרשם עליות של 1.44%, כאשר המניה שרשמה את התשואה הגדולה ביותר במדד זה היא אילקס מדיקל, עם תשואה של 6.5%. מניית בסר היא השניה עם תשואה שבועית של 6% ומניות אנליסט שהניבו 5% בסיכום שבועי.
מניות
הנדל"ן לא יורד מהכותרות גם בתחום התנועות החריגות של מניות בשוק זה. חברת מנופים , של ג'קי בן זקן ואברהם ננקישווילי, שרכשה לאחרונה את קניון ארנה במרינה בהרצליה הודיעה,
מניות חברת אלרוב נדל"ן, אשר מוכרת את הקניון לקבוצת מנופים, זינקה השבוע כ-18%.
המניה של השבוע היא כמובן מניית לייפוייב . לאחר אשר כולנו כבר הספקנו להספיד, אחרי שמחקה כ-75% מערכה תוך 3 ימי מסחר. ביום ד' היא קמה לתחיה כשזינקה לפתע 13%. ביום חמישי החברה הודיעה לבורסה, כי לא ידעה על הפרשה האחרונה בה הורשע קוגל (בעל עניין בחברה) בזיוף דרכון ובהתחזות. ככל הניראה המשקיעים קיבלו בהבנה את הודעת החברה, אחרת כיצד תסבירו את הזינוק של 35% שבא בעקבותיה? חשוב לציין כי למרות הזינוקים החדים משני ימי המסחר האחרונים, בסיכום שבועי המניה איבדה כ-18%, כך שמי שהחזיק במניה ערב ההתרסקות איבד עד כה כ-65% מכספו.
מניות חברת תים , בעלת השליטה ב-TTI ואומניטק, שנמצאת בימים אלו בהליך של מיזוג עם חברת מלם,

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.