פלאפון מסכמת את 2006 עם 10 מיליון שימושים בדור ה-3

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "התוכן הוא מנוע הצמיחה המרכזי של חברות הסלולר". מעריך, כי ב-2006 יסתכמו ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף בישראל בלמעלה ממיליארד שקל
אסף מליחי |

בשנת 2006 התבצעו כ-10 מיליון שימושים בדור ה-3 בפלאפון, מתוך כ-25 מליון שימושים בענף כולו, כך עולה מהערכות חברת פלאפון לסיכום שנת 2006.

"התוכן הוא מנוע הצמיחה המרכזי של חברות הסלולר אמר היום גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, בסכמו את שנת 2006 בדור ה-3 בפלאפון. לדבריו, בשנה האחרונה חל שינוי בתפישת הציבור בישראל את הדור ה-3 ומעבר משלב של Early Adopters ל-Mass Market. הדבר מתבטא בגידול במכירות מכשירי דור 3, בד בבד עם עניין הולך וגובר שהציבור מגלה בטלוויזיה הסלולרית ובתכני הדור ה-3".

שרון ציין, כי פלאפון רואה עצמה כיום כחברת ENTERTAINMENT וגוף מדיה לא פחות מאשר כחברת סלולר. "בשנתיים האחרונות פיתחנו התמחות בתוכן ואנו מציעים כיום ללקוחותינו את התכנים הטובים והרלוונטיים ביותר בחדשות, בספורט, בבידור ובמוסיקה".

"לראייה, אמר שרון, "קצב השימושים בטלוויזיה הסלולרית ותכני הדור השלישי בפלאפון גובר מדי חודש וחצה כיום את רף מליון צפיות בחודש, דבר שבא לידי ביטוי גם בהכנסות הגבוהות ביותר בתוכן מסלולר בישראל שעמדו על קרוב ל-11% ברבעון השלישי של 2006". שרון מעריך כי בשנת 2006 יסתכמו הכנסות מפעילות הסלולר מתוכן ושירותי ערך מוסף בישראל בלמעלה ממיליארד שקל.

שרון ציין, כי לפלאפון כיום יש למעלה מ-200 אלף לקוחות דור 3 כאשר בתחילת 2006 מנה הענף כולו כ-160 אלף לקוחות דור 3, לעומת כ-550 אלף לקוחות דור 3 בסוף השנה.

שרון העריך, כי מהפכת התוכן והשירותים בסלולר תתרחש במלוא עוצמתה כאשר ניתן יהיה לצרוך כל תוכן או שירות, באיכות טובה, במחיר סביר ובאופן דומה לאופן שבו שאנו צורכים תוכן דומה בפלטפורמות תוכן משלימות כמו טלוויזיה, נגן מוסיקה, מחשב נייד וכדומה.

שרגא מור, מנהל חטיבת התוכן והמוצרים בפלאפון אמר כי, בשנה החולפת חל גידול של מאות אחוזים בהיקפי השימוש בתכני הדור ה-3 בפלאפון. מור צופה כי בשנת 2007 פלאפון תכפיל את כמות השימושים בדור השלישי כך שאלו יעמדו על מעל ל-25 מיליון שימושים בשנה, מתוך כ-60 מיליון בענף כולו.

במקביל צופה מור כי מספר לקוחות הדור ה-3 של פלאפון, יעמוד בסוף 2007 על חצי מיליון לקוחות, כמספר לקוחות הדור השלישי בישראל בסוף שנת 2006. מור ציין, כי בשנת 2006 60% מכלל הצפיות היו בערוצי ה-TV המשדרים תכנים בשידור חי ו-40% היו ב-VOD.

"בשנה החולפת גברה מודעות הציבור לזמינות המכשיר בכל מקום וגבר הצורך להיות מעודכנים. אירועי מדיה כמו המלחמה, הבחירות, המונדיאל ועוד הגבירו את הרצון להיות מעודכנים בכל מקום ובכל זמן" אמר מור. לדבריו עולם הספורט היה אחד העולמות החזקים בפלאפון ב-2006 בו נרשמו כמיליון צפיות מתוכם כ-100 אלף בתקופת המונדיאל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מיכל כהן רשות התחרות
צילום: שריה דיאמנט

רשות התחרות בודקת את הבנקים; לאן זה יכול להוביל?

רשות התחרות מתקרבת להכרזה על חמשת הבנקים הגדולים בישראל כ"קבוצת ריכוז"; אם ההכרזה תצא לפועל, מדובר במהלך שעשוי לשנות את יחסי הכוחות במערכת הבנקאית, על רקע רווחיות שיא וביקורת ציבורית גוברת על היעדר תחרות אמיתית

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים תחרות

רשות התחרות צפויה לנקוט צעד רגולטורי תקדימי, כאשר היא מתקרבת להכרזה על חמשת הבנקים הגדולים בישראל, לאומי, הפועלים, דיסקונט, מזרחי והבינלאומי, כקבוצת ריכוז. מדובר במהלך שכבר היה על השולחן מאז מרץ 2024, ועשוי לשנות את מערך הכוחות בענף הבנקאות הקמעונאית, במיוחד על רקע הרווחיות החריגה של הבנקים בשנים האחרונות, שממשיכה לעורר ביקורת ציבורית חריפה.

השימוע האחרון, שנועד להציג לבנקים את ממצאי הבדיקה העדכנית של הרשות, צפוי להיערך בחודש הבא, כאשר ברשות צפויים לקבל החלטה סופית עד לסוף השנה. ההכרזה, אם תצא לפועל, תאפשר לרשות להטיל מגבלות והוראות על פעילות הבנקים, כולל שינוי אופן התמחור של פיקדונות, חובת הצגת מידע השוואתי ללקוחות והסרת חסמים על ניוד פיקדונות.

המשמעות של ההכרזה

במונחים כלכליים, ההכרזה על קבוצת ריכוז נועדה להתמודד עם מצב שבו קיימת תחרות מועטה בענף, או כאשר מספר מצומצם של שחקנים מרכזיים מתנהל באופן מתואם בפועל או במשתמע, גם מבלי שנחתם ביניהם הסכם פורמלי. בענף הבנקאות, בעוד שמדובר ב-5 שחקנים מרכזיים, בפועל מדובר בתחום עם ריכוזיות גבוהה, חסמים משמעותיים למעבר בין בנקים, ומוצרי אשראי וחיסכון שמתומחרים באופן שמיטיב עם המוסדות הפיננסיים על חשבון הלקוחות.

הביקורת הציבורית, שמובלת בין היתר על ידי גופים כמו לובי 99, מלווה את התהליך מראשיתו. לטענתם, הרווחים החריגים של הבנקים הם תוצר של תחרות חסרה, כוח מיקוח עצום מול הלקוחות, והיעדר שקיפות במוצרים ובתמחור. כפי שציינו שם, "הרווחיות המוגזמת נובעת לא מהצטיינות עסקית, אלא מהיעדר תחרות אפקטיבית".

הרשות מציעה שורת צעדים שיחולו אם תתקבל ההכרזה, ובהם חיוב הצגת מידע השוואתי על ריבית בפיקדונות וקרנות כספיות, איסור על הפליית מחיר בין לקוחות בגין פיקדונות, והנגשת חיסכון באמצעות גופים חוץ בנקאיים שירכזו כספים ויפקידו אותם בבנקים בשם הציבור. צעד נוסף, דרמטי לא פחות, הוא ביטול ההתניה של פתיחת פיקדון באחזקה של מוצרים נוספים כמו כרטיסי אשראי או ניירות ערך.