פלאפון מסכמת את 2006 עם 10 מיליון שימושים בדור ה-3
בשנת 2006 התבצעו כ-10 מיליון שימושים בדור ה-3 בפלאפון, מתוך כ-25 מליון שימושים בענף כולו, כך עולה מהערכות חברת פלאפון לסיכום שנת 2006.
"התוכן הוא מנוע הצמיחה המרכזי של חברות הסלולר אמר היום גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, בסכמו את שנת 2006 בדור ה-3 בפלאפון. לדבריו, בשנה האחרונה חל שינוי בתפישת הציבור בישראל את הדור ה-3 ומעבר משלב של Early Adopters ל-Mass Market. הדבר מתבטא בגידול במכירות מכשירי דור 3, בד בבד עם עניין הולך וגובר שהציבור מגלה בטלוויזיה הסלולרית ובתכני הדור ה-3".
שרון ציין, כי פלאפון רואה עצמה כיום כחברת ENTERTAINMENT וגוף מדיה לא פחות מאשר כחברת סלולר. "בשנתיים האחרונות פיתחנו התמחות בתוכן ואנו מציעים כיום ללקוחותינו את התכנים הטובים והרלוונטיים ביותר בחדשות, בספורט, בבידור ובמוסיקה".
"לראייה, אמר שרון, "קצב השימושים בטלוויזיה הסלולרית ותכני הדור השלישי בפלאפון גובר מדי חודש וחצה כיום את רף מליון צפיות בחודש, דבר שבא לידי ביטוי גם בהכנסות הגבוהות ביותר בתוכן מסלולר בישראל שעמדו על קרוב ל-11% ברבעון השלישי של 2006". שרון מעריך כי בשנת 2006 יסתכמו הכנסות מפעילות הסלולר מתוכן ושירותי ערך מוסף בישראל בלמעלה ממיליארד שקל.
שרון ציין, כי לפלאפון כיום יש למעלה מ-200 אלף לקוחות דור 3 כאשר בתחילת 2006 מנה הענף כולו כ-160 אלף לקוחות דור 3, לעומת כ-550 אלף לקוחות דור 3 בסוף השנה.
שרון העריך, כי מהפכת התוכן והשירותים בסלולר תתרחש במלוא עוצמתה כאשר ניתן יהיה לצרוך כל תוכן או שירות, באיכות טובה, במחיר סביר ובאופן דומה לאופן שבו שאנו צורכים תוכן דומה בפלטפורמות תוכן משלימות כמו טלוויזיה, נגן מוסיקה, מחשב נייד וכדומה.
שרגא מור, מנהל חטיבת התוכן והמוצרים בפלאפון אמר כי, בשנה החולפת חל גידול של מאות אחוזים בהיקפי השימוש בתכני הדור ה-3 בפלאפון. מור צופה כי בשנת 2007 פלאפון תכפיל את כמות השימושים בדור השלישי כך שאלו יעמדו על מעל ל-25 מיליון שימושים בשנה, מתוך כ-60 מיליון בענף כולו.
במקביל צופה מור כי מספר לקוחות הדור ה-3 של פלאפון, יעמוד בסוף 2007 על חצי מיליון לקוחות, כמספר לקוחות הדור השלישי בישראל בסוף שנת 2006. מור ציין, כי בשנת 2006 60% מכלל הצפיות היו בערוצי ה-TV המשדרים תכנים בשידור חי ו-40% היו ב-VOD.
"בשנה החולפת גברה מודעות הציבור לזמינות המכשיר בכל מקום וגבר הצורך להיות מעודכנים. אירועי מדיה כמו המלחמה, הבחירות, המונדיאל ועוד הגבירו את הרצון להיות מעודכנים בכל מקום ובכל זמן" אמר מור. לדבריו עולם הספורט היה אחד העולמות החזקים בפלאפון ב-2006 בו נרשמו כמיליון צפיות מתוכם כ-100 אלף בתקופת המונדיאל.
לדברי מור, פוטנציאל הצמיחה מתוכן סלולרי רב שכן עולם המוסיקה משלים את צריכת הדיסקים ההופעות וכדומה, ובעתיד יהווה לו תחליף, עולם הטלוויזיה משלים את ספריות הווידיאו, ה-VOD והטלוויזיה הרב ערוצית, עולם האינטרנט בסלולר משלים את האינטרנט ביתי ועולם הסליקה הופך את הסלולר לארנק".