פלאפון מסכמת את 2006 עם 10 מיליון שימושים בדור ה-3
בשנת 2006 התבצעו כ-10 מיליון שימושים בדור ה-3 בפלאפון, מתוך כ-25 מליון שימושים בענף כולו, כך עולה מהערכות חברת פלאפון לסיכום שנת 2006.
"התוכן הוא מנוע הצמיחה המרכזי של חברות הסלולר אמר היום גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, בסכמו את שנת 2006 בדור ה-3 בפלאפון. לדבריו, בשנה האחרונה חל שינוי בתפישת הציבור בישראל את הדור ה-3 ומעבר משלב של Early Adopters ל-Mass Market. הדבר מתבטא בגידול במכירות מכשירי דור 3, בד בבד עם עניין הולך וגובר שהציבור מגלה בטלוויזיה הסלולרית ובתכני הדור ה-3".
שרון ציין, כי פלאפון רואה עצמה כיום כחברת ENTERTAINMENT וגוף מדיה לא פחות מאשר כחברת סלולר. "בשנתיים האחרונות פיתחנו התמחות בתוכן ואנו מציעים כיום ללקוחותינו את התכנים הטובים והרלוונטיים ביותר בחדשות, בספורט, בבידור ובמוסיקה".
"לראייה, אמר שרון, "קצב השימושים בטלוויזיה הסלולרית ותכני הדור השלישי בפלאפון גובר מדי חודש וחצה כיום את רף מליון צפיות בחודש, דבר שבא לידי ביטוי גם בהכנסות הגבוהות ביותר בתוכן מסלולר בישראל שעמדו על קרוב ל-11% ברבעון השלישי של 2006". שרון מעריך כי בשנת 2006 יסתכמו הכנסות מפעילות הסלולר מתוכן ושירותי ערך מוסף בישראל בלמעלה ממיליארד שקל.
שרון ציין, כי לפלאפון כיום יש למעלה מ-200 אלף לקוחות דור 3 כאשר בתחילת 2006 מנה הענף כולו כ-160 אלף לקוחות דור 3, לעומת כ-550 אלף לקוחות דור 3 בסוף השנה.
שרון העריך, כי מהפכת התוכן והשירותים בסלולר תתרחש במלוא עוצמתה כאשר ניתן יהיה לצרוך כל תוכן או שירות, באיכות טובה, במחיר סביר ובאופן דומה לאופן שבו שאנו צורכים תוכן דומה בפלטפורמות תוכן משלימות כמו טלוויזיה, נגן מוסיקה, מחשב נייד וכדומה.
שרגא מור, מנהל חטיבת התוכן והמוצרים בפלאפון אמר כי, בשנה החולפת חל גידול של מאות אחוזים בהיקפי השימוש בתכני הדור ה-3 בפלאפון. מור צופה כי בשנת 2007 פלאפון תכפיל את כמות השימושים בדור השלישי כך שאלו יעמדו על מעל ל-25 מיליון שימושים בשנה, מתוך כ-60 מיליון בענף כולו.
במקביל צופה מור כי מספר לקוחות הדור ה-3 של פלאפון, יעמוד בסוף 2007 על חצי מיליון לקוחות, כמספר לקוחות הדור השלישי בישראל בסוף שנת 2006. מור ציין, כי בשנת 2006 60% מכלל הצפיות היו בערוצי ה-TV המשדרים תכנים בשידור חי ו-40% היו ב-VOD.
"בשנה החולפת גברה מודעות הציבור לזמינות המכשיר בכל מקום וגבר הצורך להיות מעודכנים. אירועי מדיה כמו המלחמה, הבחירות, המונדיאל ועוד הגבירו את הרצון להיות מעודכנים בכל מקום ובכל זמן" אמר מור. לדבריו עולם הספורט היה אחד העולמות החזקים בפלאפון ב-2006 בו נרשמו כמיליון צפיות מתוכם כ-100 אלף בתקופת המונדיאל.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי
דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות
הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.
לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור.
- פורטינט משיקה מוצר אבטחה חדש לדאטה סנטרס
- מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.
