טלקום 2006 ננעלה: היעדר הגדולות עשה טוב

אורי אולניק מקומברס, ממובילי האירוע: "הבולטות שקיבל ענף הסטארט-אפ - החלטה נבונה". המאבק של הסלולריות ומשרד התקשורת לא גרע ממה שנראה כצעד נוסף בהתאוששות ממלחמת לבנון השניה
שי פאוזנר |

תערוכת טלקום ישראל 2006 - האירוע שנחשב לחגיגה הגדולה ביותר של ענף הטכנולוגיה הישראלי, נחתמה היום כאשר ברקע - ללא קשר של ישיר, אך בהחלט כסמן חשוב למה שקורה בענף הטכנולוגיה, הידיעות על סדרת רכישות של חברות ישראליות על ידי חברות זרות. הפעם היו אלה חברת AOL הענקית שרוכשת את רלג'נס הישראלית ב-50-70 מיליון דולר, נטוורק אפליאנס שרכשה את הסטארט-אפ טופיו ב-160 מיליון דולר ו-OTI שתרכוש את הנכסים המרכזיים של סופרקום עבור 2.83 מיליון מניות של OTI. בסיכום התערוכה והכנס - בין היתר, ביקרו בביתני התערוכה 40 משלחות מחו"ל, בהן 27 משלחות עסקיות ו-15 משלחות שלוו בגורמים ממשלתיים בדרגי שר וסגן שר. בתערוכה הציגו כ-150 חברות, וכ-55 חברות סטרט-אפ בביתן החדשנות הישראלי. באי הכנס ערכו בסך הכל כ-1500 פגישות עסקיות עם המציגים. למרות חריקות וביקורת לא מעטה, זו תערוכה שמסמלת יותר מכל את ההתאוששות המהירה של ישראל ממלחמת לבנון השנייה - דווקא בשל כך בלטה העובדה שמן המציגים נעדרו חברות הסלולר הגדולות. עניין זה נתפס כחלק ממאבק שלהן במשרד התקשורת, אך נראה כי המארגנים השכילו לכוון הפעם את עיקר הפעילות בכנס והתערוכה הגדולים לכיוןן הנכון ביותר לה - נושא קידום חברות סטארט-אפ והחדשנות במחלקות של חברות גדולות יותר. בשנים הקודמות הושם בתערוכה דגש רב יותר על חברות מבוססות עם ביתנים צעקניים ונערות בלבוש מינימאלי שהובאו גדי לשעשע את הקהל, ואוליי דווקא העובדה שהגדולות לא באו - עשתה טוב. בשיחה שקיימנו עם יו"ר ועדת ההיגוי של טלקום ישראל השנה, אורי אולניק, הוא אומר כי הפיכת הסטארט-אפים למוקד התערוכה היתה נכונה. כששאלנו אותו, האם נסגרו עסקאות מעניינות בימי הכינוס הגדול הזה, לאור מספרן הרב של המשפחות שהגיעו לכאן מהעולם, השיב אולניק, "בתערוכות לא סוגרים עסקאות" - אולם מהיכרותו את הנושא (אולניק משמש מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר וסמנכ"ל מזרח אסיה בקומברס - ש.פ.), הוא סבור כי גם החלפת כרטיסי ביקור באירוע כזה הוא הישג. אייל רשף - העומד בראש איגוד ה-Israeli Mobile Assosiation או IMA, מגלה כי לידתן של עסקאות השקעה אכן התקיימו בתערוכה השנה, וכי בתחום הניידות, בו פועל הארגון עיקר תשומת הלב השנה הופנתה לנושא ה-Convergence או התלכדות של תכנולוגיות מתחומים שונים למערכת אחת, כמו שיתוף מערכות טלפוניה וטלוויזיה על מכשיר אחד בבית למשל. הוא אף מגלה כי בכל יום נתון מחפשות חברות הענק בתחום הטלקום בעולם 5-4 השקעות לביצוע, וכי כיום ארגון ה-IMA מציע פורטפוליו של כ-100 חברות ישראליות בגודל בינוני-קטן להשקעה שעשויות לעניין ענקיות כמו וודפון למשל. על התערוכה וטעימות מהטכנולוגיות שהוצגה בה בכתבה המצולמת:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה