שטראוס-עלית: ההכנסות ברבעון צמחו ב-22%
קבוצת שטראוס-עלית פירסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2006. מהדוחות עולה, כי הרבעון השני של שנת 2006 כמו המחצית הראשונה כולה, משקפים צמיחה במכירות הקבוצה, כ-22.1% ברבעון השני, 31.8% מול הרבעון הראשון וכ-26.8% במחצית הראשונה כולה.
הצמיחה המואצת נבעה בעיקר מההתרחבות העסקית בפעילות הבינלאומית שצמחה ברבעון השני השנה בכ-63.6% ובמחצית הראשונה בכ-78.9%. הצמיחה המואצת ניכרה גם בשורות הרווח התפעולי והנקי שהושגה הודות להתרחבות העסקית הבינלאומית, התייעלות תפעולית ושיפור שולי הרווח התפעולי בחלק מהחטיבות העסקיות והמדינות בהן פועלת החברה. הגידול ברווחי הקבוצה מתרחש ברקע עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם בהם משתמשת החברה.
מכירות החברה בישראל (כולל ייצוא ומקס ברנר) בחציון הראשון הסתכמו בכ-1.55 מיליארד שקל לעומת כ-1.4 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד, עליה של כ-7.5%. ברבעון השני צמחו המכירות בישראל בכ-4.9% והסתכמו בכ-758.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-722.6 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
השיפור במכירות הושג בעיקר מצמיחה משמעותית במכירות המזון הטרי.
מכירות הפעילות הבינלאומית בחצי הראשון, הסתכמו בכ- 954.9 מיליון שקל, לעומת כ-533.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-78.9%. ברבעון השני גדלו המכירות בכ-63.6% והסתכמו בכ-489.1 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-298.9 מיליון שקל אשתקד.
בחברה אמרו, כי הצמיחה המואצת במכירות הפעילות הבינלאומית נבעה בעיקר מהרכישות אותן ביצעה החברה בחו"ל, בעיקר במהלך המחצית השנייה של שנת 2005. בין הרכישות ניתן למנות את רכישת חלקו של השותף (60%) בחברת דונקפה בסרביה, רכישת המותג MK בפולין, רכישת 51% מפעילות סלטי סברה בארה"ב ומיזוג פעילות החברה בברזיל עם זו של סנטה קלרה.
הרווח הגולמי המאוחד של החברה הסתכם בחציון הראשון בכ-941.1 מיליון שקל (כ-37.6% ממכירות), לעומת כ-802.9 מיליון שקל (כ-40.6% ממכירות) בחציון המקביל אשתקד, עליה של כ-17.2%.
הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהצמיחה החדה במכירות החברה בפעילויותיה השונות בארץ ובחו"ל. מאידך, חלה שחיקה של כ-3% בשיעור הרווח הגולמי ממחזור המכירות, שניכרה בפעילות בישראל ובפעילות הבינלאומית. ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי בכ-468.1 מיליון שקל (כ-37.5% ממכירות) בהשוואה לכ-404.5 מיליון שקל (כ-39.6% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 15.7%.
השחיקה בשיעור הרווח הגולמי הכולל נבעה משינוי צפוי בתמהיל הפעילות של הקבוצה, אשר הביא לגידול בהיקפי הפעילות הבינלאומית המשקפת שיעור רווחיות גולמית נמוכה יותר מממוצע הרווחיות הגולמית של הקבוצה. בנוסף תרמו לשחיקת הרווח הגולמי התייקרות מחירי חומרי הגלם, בעיקר קפה ירוק לסוגיו, סוכר, אגוזים ושקדים, התייקרות במחירי האנרגיה והתחזקות שער הדולר ביחס לשקל. כמו כן איחוד (יחסי) לראשונה של הפעילות בברזיל אשר מתאפיינת בשיעורי רווח גולמי נמוכים יותר בהשוואה לממוצע הרווחיות הגולמית בפעילות הבינלאומית בכללותה.
הרווח התפעולי של הקבוצה במצחית הראשונה של השנה הסתכם בסך של כ-211.9 מיליון שקל (כ-8.5% ממכירות), לעומת כ-182.1 מיליון שקל (כ-9.2% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד (בנטרול השפעת הפחתת חוב קלאבמרקט) גידול של כ-16.4%.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-101.2 מיליון שקל (כ-8.1% ממכירות) בהשוואה לכ-85.9 מיליון שקל (כ-8.4% ממכירות) אשתקד (בנטרול השפעת הפחתת חוב קלאבמרקט), גידול של כ- 17.8%. הרווח מפעולות רגילות בפעילות בישראל - הכולל תוצאות מקס ברנר בישראל בחצי הראשון הסתכם בכ-157.8 מיליון שקל (כ-10.2% מהמכירות) בהשוואה לרווח של כ-152.6 מיליון שקל (כ-10.6% ממכירות) אשתקד, גידול של כ-3.4%.
הרווח התפעולי שכלל את השפעת תוצאות מקס ברנר בישראל ברבעון השני הסתכם בכ-70.5 מיליון שקל (כ-9.3% ממכירות) בהשוואה לכ-68.6 מיליון שקל (כ-9.5% ממכירות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.8%.
הרווח התפעולי בישראל הושפע מהשחיקה ברווח הגולמי ומהשקעות מואצות אותן ביצעה החברה בפיתוח תכניות התרחבות מקס ברנר. בניטרול תוצאות מקס ברנר גדל הרווח מפעולות רגילות בחציון הראשון וברבעון בפעילות בישראל בכ-7.1% ובכ- 5.2% לעומת התקופות המקבילות אשתקד. הרווח התפעולי בפעילות הבינלאומית בחצי הראשון השנה הסתכם בכ-54.1 מיליון שקל (כ-5.7% מהמכירות) לעומת כ-29.5 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-83.4%.
ברבעון גדל הרווח מפעולות רגילות בכ-77.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-30.7 מיליון שקל (כ-6.3% ממכירות). הגידול ברווח מפעולות רגילות בפעילות הבינלאומית נבע מהצמיחה המואצת בפעילות זו, התייעלות משמעותית ושיפור שולי הרווח במדינות שונות.