P1000 משיק תעודות ביטוח לרוכשי מוצרים באינטרנט
אתר המכירות P1000, מקבוצת smile-אינטרנט זהב ויורוקום, הכריז היום על מהלך שאותו הוא מגדיר כ"חידוש מהפכני" בתחום אתרי המכירות באינטרנט: תעודת אחריות לכל קניה. האתר מספק לקונים תעודת אחריות המבטיחה כי במידה ולא יקבלו את המוצר שהזמינו מהספק המבצע את המכירה - יקבלו החזר כספי מלא.
חידוש זה הופך את הרכישה באינטרנט לדברי P1000, לבטוחה יותר מאשר בחנויות שאינן באינטרנט, כיוון שהלקוח באתר מקבל תעודת אחריות לקבלת המוצר ומבטיח את כספו.
לדברי דני אלוביץ', מנכ"ל אתר P1000: "המסחר האלקטרוני הופך ותופס מקום מרכזי כזירת המכירות הפעילה ביותר בישראל. תעודת האחריות שמספקת P1000 מבטיחה ללקוחות הרוכשים באמצעות האתר ביטחון מלא כי יקבלו את המוצרים שרכשו, ללא תלות בספקים השונים. אני משוכנע כי לקוחות חדשים רבים יצטרפו בחודשים הקרובים למאות האלפים שנהנים ממחירים אטרקטיביים ברכישות באתר".
סקרים שנערכו בחודשים האחרונים בקרב גולשים ברשת האינטרנט מצביעים על כך שאחד המחסומים העיקריים של גולשים באינטרנט מביצוע רכישות באמצעות אתרי מכירות, הוא החשש מכך שלא יקבלו את המוצרים שהזמינו. הסקרים הראו גם כי לקוחות שהתנסו ברכישות באינטרנט חוזרים לרכוש ואפילו רוכשים מוצרים יקרים באמצעות מכירות פומביות ומכירות קבוצתיות.
אלוביץ מוסיף: "לקוחות שרוכשים באינטרנט חייבים לבחון את היציבות הכלכלית והכספית של החברה המפעילה את האתר בו הם מבצעים את העסקה. לאתר P1000 יש גב כלכלי של קבוצת smile-אינטרנט זהב וקבוצת יורוקום, מה שמבטיח ללקוח ביטחון מוחלט ברכישת מוצרים באתר".
אחד המתחרים של P1000 מסר בצהרי היום תגובה למהלך:
אורי נדלר, מנכ"ל ומייסד וואלה!שופס, אתר הסחר האלקטרוני המוביל והגדול בישראל מקדם בברכה את הודעתה של P1000 מהיום על הצטרפותה הלכה למעשה, למהלך שאותו הובילה וואלה!שופס לערבות לכספי הלקוחות עוד בשנת 2004.
עוד הוסיף נדלר כי שוק הסחר האלקטרוני בישראל שהגיע להיקף של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה מחייב את התייחסותם המקצועית ואחראית של כל הגופים הפועלים בענף זה.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
