פורד מוסטאנג מאך E
צילום: Bram Van Oost, Unsplash

פורד מפטרת 3,800 עובדים; תשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה השנה

2,300 עובדים יפוטרו בערים הגרמניות קלן ואכן, 1,300 עובדים יפוטרו בבריטניה, ו-200 עובדים נוספים יפוטרו במדינות נוספות באירופה
תומר אמן | (2)
נושאים בכתבה פורד רכב חשמלי

יצרנית הרכבים האמריקאית פורד הודיעה כי היא מתכננת לפטר בשלוש השנים הקרובות כ-3,800 עובדים בתפקידי ההנדסה והניהול באירופה. החברה מסרה כי הגידול במחירי הסחורות הדרושות להן על מנת לייצר רכבים והצורך להקטין את מספר העובדים ככל שהחברה תייצר מספר רב יותר של רכבים חשמליים מובילים אותה לבצע את הפיטורים הללו.

 

על פי הדיווח, לפחות 2,300 עובדים יעזבו את תפקידים בערים הגרמניות קלן ואאכן, 1,300 עובדים בבריטניה יעזבו גם הם, ו-200 עובדים נוספים יפוטרו בשאר מדינות אירופה. פורד מסרה כי היא מקווה שתוכל לפטר את אותם עובדים דרך תוכניות עזיבה מרצון שבהן יש בונוסים ופיצויים מוגדלים..

 

הדיווח לא היה חיובי למרבית המדינות באיחוד האירופי, שלקראת סוף חודש ינואר מסרו כי לראייתם מספר העובדים שיפוטרו בכל היבשת לא יעלה על כ-2,500 עובדים. כך או אחרת, יצרנית הרכבים תמשיך להעסיק כ-3,400 עובדים באיזור, כאשר אלו יהיו אמונים לייצר את הרכבים כפי שהעובדים האמריקאים מייצרים, ובכך למכור יותר ויותר רכבים באיזור אירופה. כמו כן, מכיוון שלתושבים האירופאים ציפיות שונות מהרכבים שלהם, יהיה על העובדים הללו להתאים אותם ללקוחות האירופאים.

 

"כיום קיימות פחות ופחות עבודות שניתן לבצע על מערכות הנעה קלאסיות כגון במנועי הבוכנה שמשתמשים בבנזין ובסולר", מסר ראש מחלקת ייצור הרכבים החשמליים של פורד, מרטין סאנדר, "אנחנו נכנסים כעת לעולם בו יש פחות פלטפורמות גלובליות עם צורך נמוך יותר בעבודה הנדסית". זה בגדול ההסבר לפיטורי העובדים. 

 

עוד הוסיף סאנדר כי פיטורי העובדים לא שינו כלל את תוכניות החברה למעבר כולל לרכבים חשמליים, כאשר החברה מתכננת כעת להציע צי רכבים חשמלי מלא באירופה עד לשנת 2035. החברה עתידה לשחרר את הרכב החשמלי האירופאי הראשון שלה בהמשך השנה, כאשר רכב זה יהיה בנוי על פלטפורמת ה-MEB של פולקסוואגן, ויושק בעיר קלן שבגרמניה.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פורדסון 16/02/2023 18:00
    הגב לתגובה זו
    כפיאסטה ופוקוס ותתמקד רק בכלי רכב חשמליים, עתידה צבוע שחור.
  • להיטים?? דרעק של גיר (ל"ת)
    מוישי זוכמיר 19/02/2023 13:56
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס