נלחמות בטסלה: 4 יצרניות יקימו תשתית טעינה

ב.מ.וו, מרצדס, פולקסווגן ופורד חברו להקמת חברת תשתיות חדשה, שתפרוס עמדות טעינה מהירה למכוניות חשמליות. על הכוונת: סופרצ'ארג'ר של טסלה
רועי צוקרמן, אוטו |

בעלי מכוניות חשמליות באירופה, זה בשבילכם: ארבע יצרניות רכב גדולות הודיעו על הקמת מיזם תשתיות משותף, במסגרתו יקימו 400 עמדות טעינה מהירה, שמסוגלות להטעין את מצברי המכונית בתוך עשרות בודדות של דקות, במקום שעות. פירוש הדבר כי מכוניות חשמליות יוכלו לנוע למרחקים גדולים ביבשת מהר יחסית, בדומה למכוניות טסלה בארה"ב. אלו נהנות מרשת הטעינה המהירה "סופרצ'ארג'ר" של יצרנית החשמליות המקומית.

המיזם החדש, עליו הוכרז לראשונה אשתקד, מכונה איוניטי (Ionity) והוקם בשותפות על-ידי ב.מ.וו, מרצדס, פולקסווגן ופורד. הוא מוחזק בשותפות שווה בין ארבע היצרניות. בהודעה משותפת שפרסמו, נמסר כי המיזם יחל בפריסה של 20 עמדות ראשונות עוד השנה, זאת בגרמניה, נורווגיה ואוסטריה. העמדות יוקמו בתחנות דלק וחנויות נוחות במרווחים של 120 ק"מ, במיקומים לאורך צירי תנועה מרכזיים.

 

בשנה הבאה, באיוניטי מבטיחים להגדיל את הפריסה ליותר מ-100 עמדות, ועד לשנת 2020 מספר העמדות יגדל ל-400 לפחות. מדובר אגב ביעד שאפתני הרבה פחות מזה שהוכרז אשתקד - אז הובטח כי עד 2020 יוקמו אלפי עמדות. בכל מקרה, כל העמדות יציעו טעינה של עד 350 וואט, ויתאימו לשימוש מכוניות חשמליות קיימות ועתידיות של ארבע היצרניות (וכל יצרנית שתכננה את הרכב החשמלי שלה בתקן הטעינה האירופאי). יתרה מכך, ביצרניות השותפות קוראים ליצרניות רכב נוספות להצטרף אליהן ולסייע בקידום הקמת התשתית.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
MG HS היברידי. צילום יואב פולסMG HS היברידי. צילום יואב פולס

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין

ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.

אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.

לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.

תעודת חובה        
קטגוריה             קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, היברידית / פלאג אין
הספק ומומנט        בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2 קג"מ
סוללה וטעינה        בדגם ההיברידי 1.83Kwh  / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw
צריכת דלק ותקן        18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין

   

MG HS. צילום יואב פולס

HS היברידי

ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.