הסיניות דוהרות, טסלה בנסיגה: הפער בשוק הרכב החשמלי הולך וגדל
מכירות הרכבים החשמליים מזנקנות - אבל טסלה נשארת מאחור; האם אילון מאסק סומך יותר מדי על העתיד האוטונומי ומתעלם מההווה?
מאי היה עוד חודש חזק מאוד עבור יצרניות הרכב הסיניות, כשחברות כמו Li Auto, XPeng ו-NIO הציגו קפיצות מרשימות במסירות. שלושתן יחד מסרו כמעט 98 אלף רכבים - עלייה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. BYD, השחקנית הגדולה בסין, מסרה כמעט 377 אלף רכבים - מהם
יותר מ-200 אלף רכבים חשמליים לחלוטין (BEV), עם עלייה של 40% במכירות החשמליות.
במקביל, טסלה Tesla 1.85% ממשיכה לאבד גובה. אמנם החברה אינה מפרסמת נתונים מדויקים לפי אזורים, אך לפי הערכות העדכניות
ביותר בשוק לחודש אפריל, היא מכרה באותו חודש כ-58 אלף רכבים בסין, ירידה של 6% לעומת השנה הקודמת. לא פחות מדאיג: בשבעת השבועות הראשונים של הרבעון השני, נרשמה ירידה של כ-23% במכירות לשוק הסיני. המשקיעים אולי לא ממהרים להיכנס ללחץ - מניית טסלה זינקה בכ-59% מאז
השפל של אפריל, אך הפער בשטח רק הולך וגדל. למרות שהשוק הסיני בצמיחה, טסלה צפויה להציג צמיחה אפסית במכירות ב-2025.
אירופה מצביעה ברגליים - וטסלה נותרת מאחור
במערב, טסלה חווה נסיגה לא פחות חדה. באירופה, מכירותיה צנחו באפריל
ב-49% בשוק בו מכירות רכבים חשמליים דווקא זינקו ב-28%. בעוד BYD עקפה אותה לראשונה עם עלייה של 169% במכירות, וטיפסה לעשירייה הראשונה ביבשת, טסלה נסוגה, ונתח השוק שלה צנח מ-1.3% ל-0.7% בלבד.
במדינות כמו ספרד ואיטליה, מדיניות ממשלתית
תומכת ותמריצים מקומיים הובילו לעלייה במסירות. מנגד, בצרפת, גרמניה ובריטניה נרשמה ירידה כללית ברכישות רכבים, כשאי הודאות הרגולטורית, ביטול תמריצים ומחירים גבוהים מרחיקים את הצרכנים. בנוסף, עמדותיו הפוליטיות של אילון מאסק מרתיעות את הקהל האירופי. סגנונו נחשב
בוטה וזר לרוח הציבור האירופי, שמגלה חיבה הולכת וגדלה דווקא לדגמים מתקדמים וזולים של מתחרים סיניים כמו סאיק, BYD ושיאומי.
- האם מאסק יקבל טריליון דולר? והאנליסט שממליץ למכור טסלה
- מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיאומי, BYD והמחירים שמערערים את השוק
לא רק BYD מזעזעת את השוק, גם שיאומי, יצרנית האלקטרוניקה הסינית,
נכנסת בגדול לתחום הרכב עם דגם YU7, המתחרה ישירות ב-Model Y של טסלה. במחיר של 35-45 אלף דולר וטווח נסיעה מרשים של 740 ק"מ, הרכב של שיאומי מציע ביצועים טובים יותר במחיר דומה, מה שמהווה איום ישיר על נתח השוק של טסלה.
ובינתיים, BYD
מחריפה את התחרות עם קיצוצי מחירים דרמטיים: הנחות של עד 34% על דגמים פופולריים, כולל ה-Seagull, שכעת נמכר בפחות מ-8,000 דולר. המהלך הזה יצר לחץ עצום גם על יצרניות רכב מערביות, והוביל לנפילות במניותיהן המטרה של BYD ברורה: לנגוס נתח שוק ולהכתיב את הקצב.
במקביל, באירופה, BYD השיקה את דגם ה-Dolphin Surf במחיר התחלתי של פחות מ-23 אלף יורו, מחיר שקורץ לצרכנים המחפשים אלטרנטיבה משתלמת לרכבים יוקרתיים. כך, החברה הסינית חודרת גם לשכבות אוכלוסייה שבעבר היו יעד ברור של טסלה.
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
טסלה עברה להתמקד ברובוטקסי?
התגובה של טסלה לכל ההתפתחויות האלו? לא עוד הנחות או דגמים חדשים - אלא הימור על העתיד. החברה צפויה להשיק החודש את שירות הרובוטקסי שלה בטקסס, והמשקיעים מקווים שמדובר ב"דבר הבא". אנליסטים כמו דן איבס מ-Wedbush כבר מדברים
על "עידן הזהב של הצמיחה האוטונומית", ומעלים את מחירי היעד של המניה ל-500 דולר, אפסייד של כ-45%.
האסטרטגיה הזו מציבה את טסלה יותר כחברת טכנולוגיה ופחות כיצרנית רכב, גישה שיכולה להשתלם בטווח הארוך, אבל משאירה את טסלה חשופה בטווח הקצר,
בעיקר בסין ובאירופה. הבעיה היא שהרובוטקסי טרם יצא לדרך, והמתחרים הסינים כבר כובשים את אולמות התצוגה. כאשר אפילו יצרניות אירופיות ותיקות כמו פולקסווגן וסקודה מצליחות להגדיל נתח שוק, ונראה שטסלה מאבדת אחיזה במה שהיה פעם הבמה המרכזית שלה.
הכוח של טסלה נבנה על חזון ועל הובלה טכנולוגית, אך בעולם שבו המתחרים הסינים מציעים טכנולוגיה מתקדמת במחירים שוברי שוק, והאירופים מיישרים קו, המותג של מאסק נמצא בסכנה אמיתית. אם לא תציע בקרוב דגם נגיש באמת, עם נוכחות מקומית ותמחור תחרותי, היא עשויה למצוא
את עצמה מאחור.
- 4.אנוניאאאמי 02/06/2025 19:30הגב לתגובה זוהטכנולוגיה תבשיל אני מאמין כבר בשנה שנתיים הקרובות אבל יקח בין עשור ל2 עשורים עד להבשלה כלכלית.יש צורך בירידת מחירים חדה כדי שיהיה לדבר כזה יתכנות כלכלית. גם ירידה במחיר החיישנים וגם ביחידות העיבוד. יש פער זמן מאוד גדול בין להצליח להציג לציבור דגם שעובד באופן באמת בטוח לבין הרגע שבאמת ניתן להפיק מזה רווחים
- 3.חבל שלא נתנו את הנתונים על ארהב מעניין אם של הפגיעה של טסלה נבלמה. (ל"ת)אנוניאאאמי 02/06/2025 19:25הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 02/06/2025 19:08הגב לתגובה זופער מחירים בסין 8000 דולר בישראל 110000 שח כמה יבואן מרוויח מס בישראל 45 אחוז
- 1.כול סינית ממוצעת היום יותר טובה ונוחה מטסלה (ל"ת)אנונימי 02/06/2025 15:33הגב לתגובה זו
- דעתי כול אחד שיעשה את הבדיקה שלו (ל"ת)אנונימי 05/06/2025 17:19הגב לתגובה זו

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.