טסלה מודל Y החדשה בישראל: יתרונות והשוואה למתחרות; האם לקנות והאם יהיה טרייד-אין?

כמה עולה טסלה Y החדשה, מה המחיר שלה בחו"ל, האם היא נותנת תמורה למחיר, מי המתחרות הגדולות שלה בארץ ומה היתרונות והמחיר שלהן?

עמית בר | (16)
נושאים בכתבה טסלה

טסלה מודל Y החדשה בישראל נכנסת לישראל - המסירות מתחילות ממש עכשיו כשהפעם החברה נחושה לעלות במסירות ולתת פייט לרכבים הסיניים שמובילים עלייה בפער משמעותי. לאחר תקופה שבה נראה כי טסלה מעט דשדשה בהשקות, בארגון המלאי ובשיווק המקומי, החברה בסדרת מהלכים שמסמנים חזרה לעניינים. מדובר על התחלה במסירות ראשונות של הדור המחודש של מודל Y, הרחבת הפעילות העסקית, ואפילו הקמת אולם תצוגה חדשני בתל אביב. אבל, עם תחרות הולכת וגוברת מצד יצרנים סיניים וקוריאניים, השאלה היא האם זה יספיק כדי להחזיר לטסלה את ההובלה בשוק החשמלי הישראלי?

מסירות המודל Y החדש: הנה זה בא

השבוע סימנה טסלה ציון דרך משמעותי עם תחילת מסירות הדור החדש של מודל Y ללקוחות בארץ. מאות רכבים, שהגיעו היישר ממפעל החברה בגרמניה לנמל אשדוד, החלו להימסר ללקוחות נרגשים, שחלקם חיכו כמעט חצי שנה לרגע הזה. נראה כי הביקוש בשמיים: על פי הערכות, יש כמות גדולה של הזמנות - אפילו קרוב ל-3,000 שממתינות לדגם, כאשר רבים מהמזמינים הם לקוחות ותיקים של טסלה שרוצים לשדרג את הרכב הקיים שלהם.   עם זאת, עדיין לא ברור אם יוצע שירות טרייד-אין ללקוחות שמעוניינים לשדרג את רכבם. 

בכל מקרה, לא רק לקוחות פרטיים בתמונה – בחודשים הקרובים צפויות מסירות של מאות כלי רכב גם לציי רכב גדולים, כחלק ממגמה של חברות בישראל לעבור לרכבים חשמליים. וזה חידוש - אם עד עכשיו טסלה התמקדה בעיקר בלקוחות פרטיים, נראה כי עכשיו היא מכוונת גם לשוק העסקי. 

זה מהלך שמגובה על ידי המטה האירופי של החברה בהולנד, ומטרתו היא להגביר את הפעילות בשוק ה-B2B (עסקים לעסקים)– כלומר, מכירות לחברות ליסינג וציי רכב. כדי להשיג את היעד השאפתני של מסירת 10,000 רכבים בישראל במהלך השנה הקרובה, טסלה מגבשת חבילות מותאמות לעסקים, הכוללות תמחור תחרותי, שירות ייעודי וניהול תפעולי שוטף.

כדי לחזק את הנוכחות המקומית, טסלה נערכת להשיק את אולם התצוגה הרשמי הראשון שלה בישראל במתחם מידטאון בתל אביב. מדובר בפרויקט בסטנדרטים הגבוהים של חנויות הדגל של טסלה באירופה, עם דגש על חוויית לקוח דיגיטלית, הדגמות אינטראקטיביות ועיצוב מינימליסטי מוקפד. 


ירידת מכירות ותגובה מהירה

ברקע המהלכים האלה מסתתר נתון מדאיג: בשליש הראשון של 2025 נמסרו בישראל רק 510 רכבי טסלה – ירידה דרמטית של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נראה כי הנתונים האלה הם שהדליקו נורה אדומה אצל טסלה, והובילו להשקת המודל Y המחודש עם שדרוגים משמעותיים, תמחור תחרותי יותר והתמקדות מחודשת בצרכי השוק הישראלי. אז איך באמת נראה מודל Y החדש ומה יש לו להציע לנהג הישראלי? 

עיצוב מרענן וחוויית נהיגה מתקדמת

הדור החדש של מודל Y מביא עמו עיצוב מחודש שמשמר את השפה המוכרת של טסלה, אבל מוסיף נגיעות מודרניות שמושכות את העין. בחזית הרכב נמצא פס תאורה דק ופנסים קומפקטיים המשתלבים בפגוש, בעוד החלק האחורי מציג פס תאורה מוסתר ועיצוב מעודכן לדלת ולפגוש. התוצאה? מראה אלגנטי וחדשני שמרגיש מוכר אבל רענן.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תא הנוסעים כולל חלל מרווח ונקי, עם מושבים קדמיים מוגבהים שמשפרים את שדה הראייה ותא מטען בנפח נדיב של מעל 850 ליטר, שניתן אפילו להרחיב ליותר מ-2,000 ליטר. הכניסה לרכב נעשית באמצעות אפליקציה או כרטיס חכם, וכל המערכות מרוכזות במסך מגע מרכזי מתקדם. עם זאת, הממשק הזה, דווקא עשוי לדרוש תקופת הסתגלות מנהגים שפחות מתחברים לטכנולוגיה מתקדמת.

מבחינת הביצועים גרסת ה"לונג ריינג'" מגיעה עם שני מנועים שמספקים הספק משולב של מעל 510 כ"ס, מה שמאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד. טווח הנסיעה המוצהר עומד על מעל 580 קמ"ש, אלא שבפועל הוא באזור 450 קמ"ש. מבחינת טעינה הרי שמדובר על קצב של עד 250 קילוואט.

ומבחינת מחיר -  גרסת ה"לונג ריינג'" מוצעת במעל 290 אלף שקל , ואילו הגרסה הבסיסית עם הנעה אחורית עולה כ-272 אלף שקל. לשם השוואה: בארה"ב המחיר הוא כ-44 אלף דולר; באוסטרליה: החל מ-58,900 דולר אוסטרלי; בסין: החל מ-40 אלף דולר – השוק הזול ביותר עבור הדגם כיום.


תחרות עזה: הסינים והקוריאנים צוברים תאוצה

נראה כי מודל Y החדש מתמודד כעת עם תחרות שלא הייתה כמותה לפני שנה בלבד. מדובר ביצרנים סיניים כמו XPENG ו-SERES, שפרצו לשוק הישראלי עם דגמים חשמליים אגרסיביים במחיר, באבזור ובביצועים, ולצדם היצרנים הקוריאניים הוותיקים כמו יונדאי וקיה, שמביאים דגמים חדשניים עם טכנולוגיה מתקדמת וחוויית משתמש מוקפדת. אם כי המתחרות הללו חדשות יחסית בשוק, הן לומדות מהר ומתאימות את עצמן לטעם הישראלי עם דגש על טעינה מהירה, מרחב פנימי ואבזור עשיר.

XPENG G6: מציע הנעה כפולה עם 476 כ"ס, טווח של עד 550 ק"מ ומחיר של כ-255 אלף שקל. היתרון הבולט? מערכות סיוע לנהיגה מתקדמות במיוחד ויחס עלות-תמורה מצוין שקשה להתעלם ממנו.


XPENG - מתחרה
 משמעותי לטסלה
XPENG - מתחרה משמעותי לטסלה - קרדיט: XPENG - מתחרה משמעותי לטסלה




SERES M5: מגיע עם הנעה כפולה, 489 כ"ס, טווח של כ-450 ק"מ ומחיר של כ-245 אלף שקל. מדובר בדגם שמפתיע עם ביצועים שמתחרים ברכבים יקרים בהרבה, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית במיוחד.


יונדאי איוניק 5: זמין בהנעה אחורית או כפולה עם 217–305 כ"ס, טווח של עד 507 ק"מ ומחיר שנע בין 205 אלף שקל לגרסת הבסיס לכ-247 אלף שקל לגרסה המהודרת. היתרון הגדול? טעינה אולטרה-מהירה (עד 350 קילוואט), עיצוב עתידני ומרווח פנימי נדיב שמושך משפחות.


קיה EV6: מציע הנעה אחורית או כפולה עם 229–325 כ"ס, טווח של עד 528 ק"מ ומחיר שמתחיל ב-250 אלף שקל. לרכב ביצועים ספורטיביים חזקים, טווח מצוין והתאמה לשימוש יומיומי.



EV6קיה - תחרות לטסלה
קיה - תחרות לטסלה - קרדיט: קיה - תחרות לטסלה



המתחרות הסיניות כמו XPENG ו-SERES לא רק מציעות מחירים תחרותיים, אלא גם מביאות טכנולוגיות חדשניות כמו מערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות ועדכוני תוכנה מרחוק, שמזכירים את היכולות של טסלה. עם זאת, היצרנים הקוריאניים כמו יונדאי וקיה בולטים בזכות האמינות המוכחת שלהם והנוכחות המבוססת שלהם בישראל, מה שנותן להם יתרון בשירות ואחריות.

המאבק על ההובלה: טסלה נדרשת להוכיח את עצמה

אם בעבר המותג טסלה לבדו הספיק כדי לשלוט בשוק החשמלי, כיום הלקוחות הישראלים בוחנים לעומק את התמורה למחיר, איכות השירות והנתונים הטכניים. עם זאת, המתחרות הסיניות והקוריאניות מציעות רכבים עם ביצועים דומים, במחירים נגישים יותר. נראה כי הדור החדש של מודל Y מביא שיפורים משמעותיים, אבל ההצלחה שלו תלויה לא רק בחדשנות או בביצועים, אלא גם ביכולת של טסלה לספק שירות לקוחות טוב, תמחור הוגן ונוכחות מקומית עקבית. המהלכים האחרונים של החברה מראים שהיא נחושה להילחם על מעמדה 



תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    אנונימי 21/05/2025 11:02
    הגב לתגובה זו
    טסלה היא היחידה שלא דורשת שום טיפול לרכב כל שנה כמו שאר היבואניות האחרות שדורשות טיפולים על בסיס קבועבטסלה אין צורך כלל בטיפולים בנוסף ברקסים מחליפים פעם ב 78 שנים בנוסף שלא נדבר על סופרגרים במחירים סימליים בכל הארץואין בכלל מה להשוות בטכנולוגיה של טסלה וסינים
  • 14.
    למה שאר היבואנים לא מפרסמים את המחיר לפני מס כמו טסלה (ל"ת)
    אנונימי 18/05/2025 08:22
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אנונימי 17/05/2025 17:50
    הגב לתגובה זו
    אבל צריך להגיד את האמת הסיניות בניגוד לעבר רכבים סופר איכותיים.תם עידן האירופאיות.מבחינת ואליו פור מאני הסיניות בטופ
  • 12.
    אנונימי 17/05/2025 10:51
    הגב לתגובה זו
    צריך לאלץ את חברות הביטוח להוריד את המחיר של הביטוח.
  • 11.
    אבי 16/05/2025 17:09
    הגב לתגובה זו
    אולי נשקול. איפה טראמפ שוחטים תוצרת אמריקאית ב100% מס מה נסגר
  • אנונימי 21/05/2025 16:29
    הגב לתגובה זו
    הלוואי זה היה רק 100 אחוז. יבוא של רכב אספנות מס של 101 אחוז. רכב רגיל בסופו של דבר בין 135 ל 140 אחוז
  • 10.
    מודל Y מתחיל ב248 ולא כפי שצוין בכל מקרה BYD SEALION7 יושק ב25 לחודש וזה הבשורה האמיתית (ל"ת)
    אנונימי 16/05/2025 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    חיגז 16/05/2025 15:13
    הגב לתגובה זו
    חוץ מיחסיהציור שמאסק עושה ומוכיח שההצלחה עלתה לו לראש הקוריאניות. לא פחות טוות.ישלו בעיה בארהב המעמד הבינו י שונא את מאסק לכןלא ימכור הרבה.כתבה יחצנית ולא מדויקת.פלא מאסק נעלם.
  • 8.
    אני 16/05/2025 12:10
    הגב לתגובה זו
    במחיר הזה קונה דירה באירופה.
  • 7.
    דר דום 16/05/2025 12:08
    הגב לתגובה זו
    רק חכו רגע לגרסת הפרפורמנס. פרארי אמיתית רק בלי הרעש והצלצולים בעשירית מחיר וללא עלויות תחזוקה ושימוש כלל. ממשק תפעול גאוני ומתעדכן כולל שיפורי ביצועים וצריכה שיפורי בטיחות ותוספת של פונקציות
  • 6.
    יפ 16/05/2025 12:06
    הגב לתגובה זו
    כשאלון רדף אחרי הליברליםהוא לא הבין שרק הם קונים אותווכן טסלהה לא תהיה שווה
  • 5.
    כמה שטויות בכתבה אחת יונדאי ואמינות לא הולכים ביחד (ל"ת)
    אנונימי 16/05/2025 11:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה חסכוני ברכב שעולה 300 (ל"ת)
    אנונימי 16/05/2025 10:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבר של אילון 16/05/2025 10:35
    הגב לתגובה זו
    ירידת מכירות ותגובה מהירה פה עצרתי לקרוא את הכתבה בשליש הראשון של 2025 הייתה ירידה של 67% במסירות רכבי טסלה ביחס לתקופה אשתקד אז טסלה החליטו להשיק מחדש את מודל y בחודש אפריל 2025 טסלה ראו שיש ירידה במכירות פיתחו וייצרו את המודל y החדש תוך שבועיים וכבר בתחילת חודש מאי 2025 הם מסרו רכבים ללקוחותמבולבלים גם אנחנו
  • 2.
    אנונימי 16/05/2025 10:08
    הגב לתגובה זו
    כשהיה 200210 עוד אמרנו ניחא עכשיו זה כבר לא שווה.
  • 1.
    כסף לפח (ל"ת)
    בל 16/05/2025 09:26
    הגב לתגובה זו
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה