תשלום בכניסה לגוש דן - מתי תחויבו באגרת גודש וכמה זה יעלה לכם? כל השאלות והתשובות
בדומה לפתרונות בעולם - יוטלו אגרות כניסה לגוש דן במטרה לצמצם את התחבורה הפרטית, להקל על הפקקים ולנתב אנשים לתחבורה ציבורית
החשב הכללי מפרסם מחדש את המכרז להפעלת אגרות הגודש בגוש דן אחרי שלוש שנים של עיכובים. הפרויקט היה אמור לצאת לדרך ב-2026, אבל ככל הנראה הוא יידחה ל-2027. תשלום הכניסה למרכז תל אביב בשעות העומס יעמוד על 25 שקל, כאשר כלל אגרות הגודש צפויות להכניס למדינה 1.4 מיליארד שקל בשנה.
איך זה יעבוד
המכרז החדש כולל את כל שלבי הפרויקט - תכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה. ההצעות אמורות להיות מוגשות במחצית השנייה של השנה, כאשר ההתקשרות עם החברה שתזכה תהיה ל-22 שנה. במסגרת התוכנית, יוצבו כ-180 שערי תשלום ברחבי גוש דן, בהם מצלמות שיזהו את לוחיות הרישוי של הרכבים הנכנסים והיוצאים.
אזורי התשלום יחולקו לשלוש טבעות:
טבעת פנימית - מרכז תל אביב
טבעת אמצעית - צפון תל אביב, בני ברק, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים
טבעת חיצונית - ראשון לציון, יהוד, פתח תקווה והרצליה
המחירים ינועו בין 5 ל-10 שקלים לכל מעבר בין טבעות, והעלות המרבית היומית תעמוד על 37.5 שקל.
הפוליטיקה מאחורי ההחלטה
אגרות הגודש נכנסו לחוק ההסדרים עוד ב-2021, אך כשהשרה מירי רגב נכנסה למשרד התחבורה ב-2023 היא הקפיאה את הפרויקט. עכשיו, כדי למנוע עיכובים נוספים, המכרז פורסם על ידי משרד האוצר ולא על ידי משרד התחבורה, כך שלרגב לא תהיה שליטה עליו. עם זאת, גורמים בענף טוענים כי בתמורה היא קיבלה הבטחות למימון פרויקטים שהיא תומכת בהם, כמו הרכבת לקריית שמונה.
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- מס גודש - מה זה והאם הוא יוטל? המלחמות בין האוצר למשרד התחבורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי יצטרך לשלם ומי יקבל פטור
נהגים פרטיים ישלמו לפי המעברים בין הטבעות, כאשר תשלום הכניסה למרכז תל אביב יעמוד על 25 שקל בשעות העומס.
נהגי מוניות ישלמו 50% מהתעריף הרגיל.
נהגי משאיות ישלמו כפל תעריף.
רכב דו-גלגלי פטור מתשלום.
לאן יילך הכסף?
על פי התכנון, התקבולים מהאגרות ינותבו למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו. ישנם דיווחים לפיהם חלק מההכנסות ישמשו גם למימון רכבת מהירה לקריית שמונה ולפרויקטים נוספים שהשרה רגב מעוניינת לקדם.
למה זה מעורר ביקורת
העובדה שמשרד התחבורה לא שותף בגיבוש המכרז מעוררת ביקורת, שכן היה ניתן לנצל את התקציבים לשיפור התחבורה הציבורית במרכז הארץ - למשל סימון נתיבי תחבורה ציבורית והפעלת קווים מהירים במקביל להטלת האגרות. בשנים הקרובות יתווספו חניוני "חנה וסע" ושירותי שאטלים, אך יש מי שטוענים שהיה אפשר לעשות הרבה יותר כדי להפוך את האגרות להזדמנות להפחתת הגודש באמת.
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מה הלאה
במקביל לאגרות הגודש, המדינה צפויה להטיל מס נסועה על מכוניות חשמליות, כדי לממן את ההנחה במס הקנייה לרכבים אלה. השנה המס יתממן מהעלאת המיסים על מכוניות בנזין והיברידיות, אך אם המתווה לא יאושר, מס הקנייה על מכוניות חשמליות יזנק ל-83%. כך, במקום לתמחר את השימוש במכונית, המדינה מטילה יותר מיסי קנייה שמעודדים דווקא יותר נסיעות ותורמים לפקקים.
שאלות ותשובות על אגרת הגודש
איך בדיוק מתבצעת הגבייה של האגרה?
המערכת מבוססת על מצלמות שמוצבות בכ-180 שערים בכניסות לאזורי החיוב. הן מזהות את מספר הרכב ומחייבות את בעל הרכב בהתאם למספר המעברים והזמן שבו הוא נכנס לאזורי הגודש.
האם ניתן יהיה לשלם את האגרה מראש?
כן, צפויה להיות אפשרות להירשם מראש ולשלם את האגרה בצורה חודשית או חד-פעמית, בדומה לתשלום בכביש 6.
האם תהיה הנחה לתושבי האזור?
כרגע אין תכנון להנחות מיוחדות לתושבי הערים שבתוך אזורי הגודש, אך יש דיבורים על מתן הנחות מסוימות לבעלי תו חניה עירוני.
מה יקרה אם לא אשלם את האגרה?
אי תשלום האגרה יגרור קנסות כספיים, והחיובים יישלחו בדואר לבעלי הרכבים. במקרים חמורים של אי תשלום, תיתכן גם הגבלה על חידוש רישיון הרכב.
איך האגרה צפויה להשפיע על התחבורה הציבורית?
התקבולים מהאגרות אמורים להיות מושקעים בפרויקטים של תחבורה ציבורית, מה שאמור להוביל לשיפור השירות. עם זאת, עדיין לא ברור כמה מההכנסות באמת יופנו ישירות לשיפור התחבורה הציבורית באזורי הגודש.
האם ניתן יהיה לעקוף את האגרה?
אין דרך רשמית לעקוף את האגרה, אבל מי שיבחר לנסוע בשעות שאינן שעות העומס או להשתמש בכלי תחבורה פטורים כמו אופנועים, יוכל להימנע מהתשלום.
איך מדינות אחרות הצליחו עם אגרות גודש?
ערים כמו לונדון, סטוקהולם וסינגפור יישמו את אגרות הגודש עם הצלחה יחסית. בלונדון, למשל, נרשמה ירידה של כ-30% בכמות כלי הרכב הנכנסים למרכז העיר בשעות העומס.
האם יש סיכוי שהמדינה תבטל את האגרה בעתיד?
כרגע, נראה שהמדינה מחויבת ליישום האגרה, אך אם יהיו התנגדויות ציבוריות משמעותיות או שינוי בממשלה, ייתכן שהחוק יעבור שינויים.
- 12.פתרון נמצא אצלינו . תפעילו את דרכונים מחכים לכם בכל העולם .. (ל"ת)אנונימי 25/02/2025 10:04הגב לתגובה זו
- 11.אני 20/02/2025 10:31הגב לתגובה זואני גר ממש על הגבול של הטבעת החיצונית. לפי המפה יוצא שכל יציאה שלי מהבית נניח לקניות בסופר קילומטר מהבית אני אצטרך לשלם כדי לחזור הביתה.... ומי פטור מזה אה.... כל השרים והחכים הגאונים שהביאו לנו את טבח נתניהו. הם כמובן פטורים.
- 10.משה 19/02/2025 11:37הגב לתגובה זואולי תעשה תוכנית הגירה מישראל עובדים וחיים בשביל המדינה
- 9.מיקי 19/02/2025 10:18הגב לתגובה זואסור לתת יד לפשע הזה כל עוד אין לנו תחבורה ציבורית שזה יסתיים אז אפשר לדבר על זה
- 8.בטח רכב נכה יהיה פטור...וכולם מחזיקים תו נכה (ל"ת)החיים 19/02/2025 07:02הגב לתגובה זו
- 7.מנשה 19/02/2025 06:48הגב לתגובה זומס אוויר. נשמתם שילמתם. אם תחבורה ציבורית באמת הייתה יעילה נוחה אנשים היו עוברים אליה גם בלי מיסים מכבידים על רכב פרטי.
- 6.אנונימי 18/02/2025 21:57הגב לתגובה זומדינת גנבים
- 5.נהגי מוניות ישלמו 50% מהתעריף הרגיל. חחח. אתם מתכוונים הנוסעים (ל"ת)נהג מונית 18/02/2025 21:25הגב לתגובה זו
- 4.דני 18/02/2025 20:41הגב לתגובה זוממשלה של חולים משוגעים וטיפשיםרק לדפוק את האזרחים הם רוצים.
- 3.אנונימי 18/02/2025 20:04הגב לתגובה זוכמובן שכל הפרזיטים עובדי המדינה עם רכבים יהנו כי אנחנו נשלם עבורם. רק בישראל טגרת הגודש היאמלכל טזור גוש דן. זו שערוריה. במקום רק לתל אביב או גם לאזור הבורסה ברמת גן ממסים את כל גוש דן מהרצליה עד ראשון. זו גנבה לאור היום. אזרחי המדינה הם פרות נחלבות של שליטים שאין להם גבולות. גם ימין וגם שמאל. זה בדיוק אותו דבר.
- 2.הזייה 18/02/2025 19:27הגב לתגובה זוחייב להיות הגיון לא כולם נוסעים לתא רק עוברים דרך בלית ברירה
- 1.מדינה הזויה 18/02/2025 19:24הגב לתגובה זואל תשכחו שגנץ הביא את זה עלינו התפאר שלמד תחבורע בארהב ומצא פתרון גם אל תשכחו שהוא ביטל חוק לקיצור שירות בצהל כדי לשבת עם החרדים ולתת להם פטור על חשבון החילונים וכולם שתקו לו. מס גודש יגרום לתל אביב לגווע וימאיס את החיים לכולם . חבל שטראמפ מציע הגירה לעזתים ולא לנו . מדינה מאוסה ומגעילה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
