אפקט הג'אקו - BYD חותכת 10.0 אש"ח ממחיר ה SEAL U PHEV
ב'שלמה מוטורס' רואים את ההצלחה של המתחרים, גם הג'אקו 7 פלאג אין, וגם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין, ועושים את ההתאמות ההכרחיות, כלומר הוזלה של 10,000 ש"ח לגירסת הכניסה, על מנת לשמור על האטרקטיביות של ה Seal U הפלאג אין.
שלמה מוטורס, יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על הוזלה של מחירי ה BYD SEAL U DM-i, גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U המוצלחת.
ה BYD Seal U DM-i שהושקה ממש בסוף 2024 היא גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U החשמלית, והיא משלבת מנוע בנזין או טורבו בנזין, יחד עם מנועים חשמליים בשתי רמות גימור Boost ו Design. ה Seal U בגירסת הפלאג אין הייבריד מצוייד בסוללה בקיבולת של 18.3Kwh ונהנה בזכותה מטווח חשמלי מלא של 80 / 70 ק"מ בהתאם לגירסה. מחירי ההשקה עמדו בהשקה על 210.0 אש"ח ו 235.0 אש"ח.
מאז ההשקה נרשמו במשרד הרישוי פחות מ - 20 מכוניות, כאשר המשלוח הגדול של כלי הרכב שהוזמנו אמור להגיע בימים הקרובים.
עתה הודיעה 'שלמה מוטורס' על הוזלה של 10,000 ₪ בדגם הכניסה מ - 210.0 אש"ח ל - 200.0 אש"ח, והוספת עוד דגם ביניים Comfort שמקבל גם סוללה גדולה משל שני אחיו בקיבולת 26.6Kwh והטווח החשמלי המלא צמח ל - 125 ק"מ. גירסה זו תשווק במחיר של 215.0 אש"ח.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- BYD Seal U PHEV - טווח מוצהר של 1080 ק"מ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא מן הנמנע כי ההצלחה הגדולה של הג'אקו 7 פלאג אין שמסר בינואר 2025 כ 1500 יחידות, לא נעלמה מעיני אנשי 'שלמה מוטורס' והפחתת המחיר נועדה להציע אלטרנטיבה למתענייני הג'אקו.
בהשוואה בין שני כלי הרכב, נהנה ה Seal U פלאג אין מיתרון במימדים, ובעיקר מתא נוסעים מרווח יותר הודות לבסיס גלגלים של 2.765 מטר לאריה הים, בהשוואה ל - 2.672 מטר לג'אקו, פער של 9.3 ס"מ שכולו לרווחת הנוסעים. התחרות האמיתית ל Seal U בגירסת פלאג אין תהיה מכיוון הטיגו 8 PHEV שהושק בשבוע שעבר במחירים של 200.0 אש"ח ו - 210.0 אש"ח, עם תא נוסעים משודרג ובעיקר אופציה לשבעה מקומות.
למי שדואג ללקוחות שכבר הזמינו את ה - Seal U DM-i אזי ב'שלמה מוטורס' מעדכנים כי הלקוחות יהנו מהמחיר המעודכן, כלומר ישלמו 10,000 ₪ פחות ממה שהם תכננו להוציא.
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- 1.מוני 09/02/2025 23:31הגב לתגובה זוכמה אפשר להרוויח על העם המסכן בציון שמוכן לשלם כל מחיר.בושה לשני הצדדים בעסקה.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ריינג' רובר ספורט SE DYnamic בנזין. צילום יואב פולסריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
הריינג' רובר ספורט היא אחת המכוניות המרשימות בהן נהגנו לאחרונה ובכלל. עם מנוע 3.0 ליטר בנזין היא מלאה בקסם ומלכותיות, כמו שיש רק ללנדרובר.
אהבנו: הכל, אהבת אמת.
פחות אהבנו: העדר מסאז' בכסאות, מחיר
ציון מסכם 4.9 בסולם פולס
נתחיל בווידוי קטן. יש לי פינה חמה בלב למותג לנדרובר מאז החזקתי בבעלותי דיפנדרים (של שנות ה 90', ודיסקברים מהדור הראשון והשני). לצד הפינה החמה יש גם פינה קרה ואפלה, זו שמימנה את תחזוקת הלנדרוברים האלה. על אף האמור, ואולי בגלל האמור, כשאני מקבל לנדרובר חדש למבחן (בשנים האחרונות עניינו אותי בעיקר הדיפנדרים החדשים) אני עדיין מצליח לזהות את אותו DNA שאני הכרתי כל-כך טוב, בעיקר בתנוחת הנהיגה והתחושה השונה כל-כך שיש ללנדרוברים מהסדרות החדשות. בהיבט זה, הריינג' רובר ספורט נשוא מבחן זה מצליח לדייק את אותה תחושת מלכותיות שהיא חלק מכל לנדרובר. או שאתה אוהב את זה או שלא. אני כן.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר E-SUV פרימיום |
| מימדים (מטר) | אורך 4.946 /רוחב 2.047 /גובה
1.82 /בסיס גלגלים 2.997 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | בנזין, 3.0 ליטר, הנעה כפולה, אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| הספק ומומנט | 400 כ"ס, 55 קג"מ |
| צריכת דלק | 8.7 ק"מ לליטר, נתוני יצרן |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 6. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
| מחיר | 854,500 ש"ח |
עיצוב פנימי וחיצוני
הריינג' ספורט לא דומה לאף רכב אחר שאינו לנדרובר. כך זה היה כל השנים עד שיצרן סיני רכש טכנולוגיה ואנשי פיתוח ועיצוב מלנדרובר והחל לייצר קרוסאובר עממי 'מזכיר לנדרובר'. עם זאת, כשמולך החזית המזוהה עם יחידות התאורה הצרות והכיתוב ' RANGE ROVER ' אתה לא באמת מתבלבל לחשוב שזה רכב אחר. הריינג' ספורט הוא רכב ענק. הוא באמת גדול, רחב וגבוה ממרבית הקרוסאוברים על הכביש שלצידו. עם ידיות דלתות נסתרות, קורות מושחרות וכך גם החלונות האחוריים, מתקבל אפקט שהדרך היחידה שלי להגדיר אותו היא 'עוצמה מאופקת'.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מאחור ממשיך אותו קו עיצובי מאוד נקי, נטול התחכמויות מיותרות. שמשה אחורית כהה, פס בצבע המרכב, פס כהה המשלב בתוכו גם את יחידות התאורה האחוריות וזהו. היתר כבר בצבע המרכב.
