BYD Seal U DM-i
BYD Seal U DM-i

אפקט הג'אקו - BYD חותכת 10.0 אש"ח ממחיר ה SEAL U PHEV

ב'שלמה מוטורס' רואים את ההצלחה של המתחרים, גם הג'אקו 7 פלאג אין, וגם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין, ועושים את ההתאמות ההכרחיות, כלומר הוזלה של 10,000 ש"ח לגירסת הכניסה, על מנת לשמור על האטרקטיביות של ה Seal U הפלאג אין. 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה BYD Seal U פלאג אין BYD

שלמה מוטורס, יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על הוזלה של מחירי ה BYD SEAL U DM-i, גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U המוצלחת.

ה BYD Seal U DM-i שהושקה ממש בסוף 2024 היא גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U החשמלית, והיא משלבת מנוע בנזין או טורבו בנזין, יחד עם מנועים חשמליים בשתי רמות גימור Boost ו Design. ה Seal U בגירסת הפלאג אין הייבריד מצוייד בסוללה בקיבולת של 18.3Kwh ונהנה בזכותה מטווח חשמלי מלא של 80 / 70 ק"מ בהתאם לגירסה. מחירי ההשקה עמדו בהשקה על 210.0 אש"ח ו 235.0 אש"ח.

מאז ההשקה נרשמו במשרד הרישוי פחות מ - 20 מכוניות, כאשר המשלוח הגדול של כלי הרכב שהוזמנו אמור להגיע בימים הקרובים.

עתה הודיעה 'שלמה מוטורס' על הוזלה של 10,000 ₪ בדגם הכניסה מ - 210.0 אש"ח ל - 200.0 אש"ח, והוספת עוד דגם ביניים Comfort שמקבל גם סוללה גדולה משל שני אחיו בקיבולת 26.6Kwh והטווח החשמלי המלא צמח ל - 125 ק"מ. גירסה זו תשווק במחיר של 215.0 אש"ח.

לא מן הנמנע כי ההצלחה הגדולה של הג'אקו 7 פלאג אין שמסר בינואר 2025 כ 1500 יחידות, לא נעלמה מעיני אנשי 'שלמה מוטורס' והפחתת המחיר נועדה להציע אלטרנטיבה למתענייני הג'אקו.

בהשוואה בין שני כלי הרכב, נהנה ה Seal U פלאג אין מיתרון במימדים, ובעיקר מתא נוסעים מרווח יותר הודות לבסיס גלגלים של 2.765 מטר לאריה הים, בהשוואה ל - 2.672 מטר לג'אקו, פער של 9.3 ס"מ שכולו לרווחת הנוסעים. התחרות האמיתית ל Seal U בגירסת פלאג אין תהיה מכיוון הטיגו 8 PHEV שהושק בשבוע שעבר במחירים של 200.0 אש"ח ו - 210.0 אש"ח, עם תא נוסעים משודרג ובעיקר אופציה לשבעה מקומות.

למי שדואג ללקוחות שכבר הזמינו את ה - Seal U DM-i אזי ב'שלמה מוטורס' מעדכנים כי הלקוחות יהנו מהמחיר המעודכן, כלומר ישלמו 10,000 ₪ פחות ממה שהם תכננו להוציא.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוני 09/02/2025 23:31
    הגב לתגובה זו
    כמה אפשר להרוויח על העם המסכן בציון שמוכן לשלם כל מחיר.בושה לשני הצדדים בעסקה.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקמפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוק

הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל

יעקב צלאל |

בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.

לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.

כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.

הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.

הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.

מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.