אפקט הג'אקו - BYD חותכת 10.0 אש"ח ממחיר ה SEAL U PHEV
ב'שלמה מוטורס' רואים את ההצלחה של המתחרים, גם הג'אקו 7 פלאג אין, וגם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין, ועושים את ההתאמות ההכרחיות, כלומר הוזלה של 10,000 ש"ח לגירסת הכניסה, על מנת לשמור על האטרקטיביות של ה Seal U הפלאג אין.
שלמה מוטורס, יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על הוזלה של מחירי ה BYD SEAL U DM-i, גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U המוצלחת.
ה BYD Seal U DM-i שהושקה ממש בסוף 2024 היא גירסת הפלאג אין הייבריד של ה Seal U החשמלית, והיא משלבת מנוע בנזין או טורבו בנזין, יחד עם מנועים חשמליים בשתי רמות גימור Boost ו Design. ה Seal U בגירסת הפלאג אין הייבריד מצוייד בסוללה בקיבולת של 18.3Kwh ונהנה בזכותה מטווח חשמלי מלא של 80 / 70 ק"מ בהתאם לגירסה. מחירי ההשקה עמדו בהשקה על 210.0 אש"ח ו 235.0 אש"ח.
מאז ההשקה נרשמו במשרד הרישוי פחות מ - 20 מכוניות, כאשר המשלוח הגדול של כלי הרכב שהוזמנו אמור להגיע בימים הקרובים.
עתה הודיעה 'שלמה מוטורס' על הוזלה של 10,000 ₪ בדגם הכניסה מ - 210.0 אש"ח ל - 200.0 אש"ח, והוספת עוד דגם ביניים Comfort שמקבל גם סוללה גדולה משל שני אחיו בקיבולת 26.6Kwh והטווח החשמלי המלא צמח ל - 125 ק"מ. גירסה זו תשווק במחיר של 215.0 אש"ח.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- BYD Seal U PHEV - טווח מוצהר של 1080 ק"מ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא מן הנמנע כי ההצלחה הגדולה של הג'אקו 7 פלאג אין שמסר בינואר 2025 כ 1500 יחידות, לא נעלמה מעיני אנשי 'שלמה מוטורס' והפחתת המחיר נועדה להציע אלטרנטיבה למתענייני הג'אקו.
בהשוואה בין שני כלי הרכב, נהנה ה Seal U פלאג אין מיתרון במימדים, ובעיקר מתא נוסעים מרווח יותר הודות לבסיס גלגלים של 2.765 מטר לאריה הים, בהשוואה ל - 2.672 מטר לג'אקו, פער של 9.3 ס"מ שכולו לרווחת הנוסעים. התחרות האמיתית ל Seal U בגירסת פלאג אין תהיה מכיוון הטיגו 8 PHEV שהושק בשבוע שעבר במחירים של 200.0 אש"ח ו - 210.0 אש"ח, עם תא נוסעים משודרג ובעיקר אופציה לשבעה מקומות.
למי שדואג ללקוחות שכבר הזמינו את ה - Seal U DM-i אזי ב'שלמה מוטורס' מעדכנים כי הלקוחות יהנו מהמחיר המעודכן, כלומר ישלמו 10,000 ₪ פחות ממה שהם תכננו להוציא.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 1.מוני 09/02/2025 23:31הגב לתגובה זוכמה אפשר להרוויח על העם המסכן בציון שמוכן לשלם כל מחיר.בושה לשני הצדדים בעסקה.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
