קווליטאו קיבלה הזמנות בהיקף של 5.9 מיליון דולר

ההזמנות מצטרפות לצבר הנוכחי של החברה שעומד כעת על כ-40 מיליון דולר
אביחי טדסה |

קווליטאו  קווליטאו 1.27%  דיווחה על קבלת מספר הזמנות רב מערכתיות בהיקף כספי של כ-5.9 מיליון דולר, מלקוח של מוצרי מוליכים למחצה באסיה. החברה ציינה כי ההזמנות יסופקו במהלך הרבעון השני, והשלישי של שנת 2025.

ההזמנה מצטרפת להזמנות נוספות שקיבלה החברה בחודש ספטמבר. קווליטאו קבלה מספר הזמנות רב מערכתיות בהיקף כספי של כ-8.1 מיליון דולר, מלקוח של מוצרי מוליכים למחצה באסיה. ההזמנות יסופקו במהלך שנת 2025. כאשר הזמנות בסך 5 מיליון דולר יסופקו במחצית הראשונה של השנה הבאה. צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-42 מיליון דולר.

 

תוצאות לרבעון השלישי

לאחרונה, החברה שעוסקת בתעשיית המוליכים למחצה, פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של 2024. החברה דיווחה על הכנסות של 11.2 מיליון דולר, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות ב-9.7 מיליון דולר. מבחינת מאזן החברה, יתרת המזומנים בסוף הרבעון השלישי עמדה על 26 מיליון דולר, גידול מתמשך ביחס לרבעונים קודמים. בנוסף, צבר ההזמנות של החברה צמח משמעותית ל-33.9 מיליון דולר (נכון למועד פרסום הדוח), עלייה חדה בהשוואה לצבר של 24.8 מיליון דולר ברבעון השני ו-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הצמיחה בצבר ההזמנות נתמכת בין היתר בשתי הזמנות גדולות מאסיה, בסכום כולל של כ-8.1 מיליון דולר, שיסופקו במהלך 2025.

תוצאות המחצית הראשונה של 2024 מצביעות על עלייה עקבית בביצועים, עם גידול של 15.5% בהכנסות ו-40% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה.

קווליטאו ממשיכה להיות מניה בולטת בשוק המקומי, מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-120%, ו-132% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק שלה עומד על 680 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳