אמדוקס ובנק הפועלים ישתפו פעולה - מה זה אומר ואיך זה רלוונטי לכם?
בנק הפועלים פועלים -0.42% ואמדוקס אמדוקס חברו במטרה "לשפר את החוויה ללקוח" ולנסות להתאים לו מוצרים בהתאמה אישית. איזה מוצרים צריך הלקוח? למה בכלל בנק ענק צריך לשכור שירות מחברה כל כך גדולה כמו אמדוקס כדי לסדר ללקוח שלו חיים קלים יותר? בסוף, זה בא לידי ביטוי בשורת הרווח והשאלה היא האם זה מחזיר את ההשקעה.
הבנק, בסוף, מסתכל על הרווח. אם זה לא היה משתלם לו, הוא לא היה משקיע כסף בשירות של אמדוקס. הוא רוצה להרוויח מהעסק הזה, ואם הוא מוציא סכומים גבוהים, הוא רוצה לקבל את הנתח שלו בחזרה. לא נהיה תמימים, לבנק חשוב שהלקוח שלו יהיה מרוצה, אבל הוא גם רוצה להציע לו משהו. כשהבנק מרוויח, זה בדרך כלל מהלוואות. מה שהוא רוצה לעשות זה להציע ללקוחות שלו, בצורה חכמה יותר, לקבל שירותים. ושירותים עולים כסף. האם שני הצדדים ירוויחו?
לשירות הזה שאמדוקס נותנת לפועלים קוראים קטלוג מוצרים ותמחור (Product and Pricing Catalog). זה מוצר ייחודי לאמדוקס שפותח במקור עבור חברות ומערכות תקשורת ואומץ במהלך השנים על ידי לקוחות החברה בתחום הבנקאות. מה הוא עושה? מאפשר ליחידות העסקיות בבנק להגדיר לו מוצרים מסוימים ללא צורך בבדיקות ארוכות, הוא פשוט יודע מה הלקוח צריך.
"עשינו סקר של מעל אלף נשאלים ושאלנו: מה מעניין אתכם באינטראקציה שלכם עם עולם הבנקאות", מסבירה עמליה אברמוב, נשיאת חטיבת הבנקאות באמדוקס, בראיון לביזפורטל. "היום בנקאות לא עושים רק דרך בנקים, אלא גם דרך הפינטק. מעל 90% אמרו לנו - נשקול לעשות איחוד של חשבון הבנק עם המשכנתא - אם הבנק ייתן לי יתרון לייף סטייל. לקוחות אמרו לנו: אני מוכן לקחת מהבנק בנדל, לא להפריד עו"ש ומשכנתא או שירותים אחרים, אם אקבל מנוי לנטפליקס, או זוג כרטיסים לקונצרט".
- אמדוקס מקימה חטיבה ייעודית להטמעת AI ליבת החברה
- אמדוקס עקפה את התחזיות אבל הציגה ירידה של 8.5% בהכנסות: הרווח 1.72 דולר למניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני לא ממש מבין. תציעו ללקוחות כרטיסים לקונצרט תמורת מעבר? אתם אמדוקס.
"לא בדיוק ככה. בסוף, המטרה שלנו היא לחבר את כל החוויות שלנו כמשתמשי קצה תחת מטריה אחת - בנק, חברת תקשורת וחברת המדיה. הגענו למסקנה שלשם העולם הולך - למקום של 'אני כלקוח, רוצה זמין את מה שאני צריך באותו רגע'. אם אני הולך לקנות טלוויזיה 85 אינטש, ואני לא יכול לשלם הרבה כסף ולא רוצה לסגור מסגרת, הייתי רוצה לקבל במקום, דרך אינטגרציה עם הבנק, הלוואה מותאמת. אם אני יכול להחזיר אותה עוד חצי שנה כי אני מקבל בונוס, בלי תשלומים, אז למה שהבנק לא יאפשר?".
ומה החלק של המוצר שלכם בכל זה?
"אנחנו יודעים מצד אחד לאסוף נתונים ממקורות שונים כדי לייצר את ההצעה שהיא הכי מתאימה ללקוח - הלוואות שמתאימה לאדם שקונה טלוויזיה, חשבון עובר ושב שבו יאפשרו לי לרדת למינוס בתנאים מסוימים, בזמנים מסוימים. דוגמא: במקום שהבנק יגיד לסטודנט לקחת הלוואת סטודנט, הוא אומר: אני יודע שהוא סטודנט, כרגע אין לו הכנסות ויש לו מבחנים, אבל במאי הוא צריך לקבל כסף מעבודת הקיץ, ולכן אציע הלוואה ל-3 חודשים. הטכנולוגיה שלנו יודעת לגשת למאגרים, להצליב מידע ולייצר פתרון. אצלנו לא יתנו לך הצעה כללית, לא יציעו הלוואה כשאתה בפלוס וישכחו ממך כשאתה במינוס. הם פשוט יידעו מה אתה. אם הבנק יודע באיזה חודש תקבל בונוס בעבודה, בחודש הזה הבנק יתקשר אליך ויציע לך להשקיע בשוק ההון".
מה עוד הבנק לא יודע לעשות?
"לחבר מידע, מי נשוי ולמי יש ילדים קטנים. אם אני יודעת שאני נוסעת לחו"ל 6 פעמים בשנה, אז אולי הבנק ייתן לי כרטיס בחינם. ברגע שהבנק יודע דרך מאגר מידע מי אתה, הוא יודע מה להציע לך. את זה אנחנו מספקים לבנק. מידע. בבנקים מערכות הליבה לא עובדות, אתה לא רואה פעולה בזמן אמת. הלקוח תמיד מחכה. ואגב, זה ככה בעל העולם. בנקאות זה עולם ישן, אנחנו מעבירים אותו לקדמה".
- ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי
- תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק
אבל הפתרון שלכם יושב מעל המערכת האיטית שלו. אז איך קדמה מסתדרת עם זה?
"הוא יודע, דרך אוטומציה, לקחת את האינפורמציה שנדרשת. הוא לא יחפור במערכות, הוא ייקח מאגרי נתונים, ואז יספק אינפורמציה ממוקדת כדי להתקשר ולייצר הצעה ללקוח. אנחנו מייצרים לבנק אופציות".
הבנק יתקשר? זאת לא קידמה.
"ממש לא, הכל דרך הדיגיטל. החוויה היא דיגיטלית, אנשים יקבלו הצעות שמתאימות להם. אתה לא רוצה כאב ראש, אתה לא תקבל טלפון באמצע שיעור יוגה, אלא באפליקציה".
אני מסתכל על שורת ההוצאות של הבנק ושואל - איך זה משתלם לו להעסיק חברה כמו אמדוקס?
- 7.אמדוקס חברה מיושנת 05/02/2023 15:05הגב לתגובה זומי צריך את השרות המיותר הזה? איזה ערך מייצרת אמדוקס ? זה מזכיר לי שהיה פעם ביטוח למכשיר נוקיה בסלקום ב 1997. אמדוקס זה שירות מיותר של תוכן סלולרי כגון אסטרולוגיה במכשיר נוקיה בשנת 2010. אני רוצה להשוות בין ריביות בפיקדונות בנקאיים, לדעת מראש איזו עמלה אשלם על רכישת מט"ח, לתת הוראה דיגיטלית לשחרר פיקדון בתחנת היציאה הקרובה, להעביר כסף מבנק לבנק בלי לדבר עם בנקאי. אמדוקס זו חברה מיושנת ומיותרת ובנק הפועלים זה בנק שאיני עובד איתו כבר למעלה מ 20 שנה. הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם-נוֹעָדוּ ? איזה ערך מייצרת אמדוקס ? זה מזכיר לי שהיה פעם ביטוח למכשיר נוקיה בסלקום ב 1997. אמדוקס זה שירות מיותר של תוכן סלולרי כגון אסטרולוגיה במכשיר נוקיה בשנת 2010. אני רוצה להשוות בין ריביות בפיקדונות בנקאיים, לדעת מראש איזו עמלה אשלם על רכישת מט"ח, לתת הוראה דיגיטלית לשחרר פיקדון בתחנת היציאה הקרובה, להעביר כסף מבנק לבנק בלי לדבר עם בנקאי. אמדוקס זו חברה מיושנת ומיותרת ובנק הפועלים זה בנק שאיני עובד איתו כבר למעלה מ 20 שנה. הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם-נוֹעָדוּ ?
- 6.הכל 04/02/2023 16:00הגב לתגובה זואותה מטרה ,רק מנסים דרכים שונות "מודרניות"
- 5.רועי 03/02/2023 04:33הגב לתגובה זוהיא מודה אגב על פגיעה בפרטיות
- 4.בנק שמתעלל בלקוחות שלו.בושה (ל"ת)שי.ע 02/02/2023 22:09הגב לתגובה זו
- 3.עובד בנק 02/02/2023 21:36הגב לתגובה זוהמוצר הזה בכלל לא עושה את מה שהגברת הנכבדה מתארת. ערימת סיסמאות חלולה ונבובה.
- 2.החיים 02/02/2023 15:39הגב לתגובה זואני כלקוח צריך שרות והיום קשה יותר ויותר לקבל שרות בבנק (אם זה חורג מפעולות פשוטות בדיגיטל) אני צריך עמלות נמוכות ואני צריך למקסם את הריבית על חסכונות ופקדונות מי שינסה למכור לי שרותי life style במקום לתת שירות וריבית על הכסף כנראה לא מבין את הלקוחות החשובים של הבנקים
- אם 04/02/2023 16:04הגב לתגובה זועם סיכון נמוך תקבל כמעט אוטומטית,ולא שכח מזה
- 1.סתם בנק גרוע (ל"ת)יי 02/02/2023 14:30הגב לתגובה זו

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר
ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"
זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.
רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי
קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום.
קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- התנפצו לכם החלונות בזמן מלחמה? המדריך המלא לקבלת פיצוי
- אחרי זינוק של 50%, האם העלייה במניית קליל מוצדקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי
הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר
רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25% דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר
סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת
9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.
הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64% , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.
מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.
- ויקטורי: הרווח נחתך ב-81.5% ל-2.1 מ' שקל, ההכנסות ירדו ב-2.2%
- תשואת חסר בויקטורי - אולי זו הזדמנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית
ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.