רק זה היה חסר לטבע: בתי חולים בארה"ב יקימו חברת גנריקה

הדיווח מלפני דקות שמחזיר את מחירי התרופות בשוק הגנרי בארה"ב למוקד העניינים
|
(23)
רק זה היה חסר לטבע: בתי חולים בארה"ב יקימו חברת גנריקה
מניות הפארמה טבע ומיילן איבדו היום גובה על רקע דיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו קבוצה של 300 בתי חולים, בהובלת המרכז הרפואי ביוטה, מתאגדת יחדיו על מנת ליצור חברה ללא מטרת רווח שתייצר תרופות גנריות רק לבתי חולים, וזאת על רקע המחירים הגבוהים בשוק הגנרי בארה"ב.
לפי הדיווח, בתי החולים מתכוונים להקים חברה ללא מטרת רווח שתמכור תרופות מסוימות שמיוצרות על ידי צד שלישי וישווקו רק לבתי חולים בשלב ראשון עם אופציה למכירה לקונים מבחוץ. היוזמה של בתי החולים זוכה לייעוץ של הסנטור לשעבר של נבראסקה, בוב קרי, שני בכירים לשעבר חברת אמג'ן ועוד.
ההד הציבורי סביב מחירי התרופות עלה בשנתיים האחרונות מדרגה הודות למרטין שקרלי (האיש שייקר תרופה ב-5,000%) מנהל קרן גידור, מייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת התרופות 'טיורינג' שהחליט לרכוש את הזכויות על תרופה בשם דאראפרים ולהקפיץ את מחירה בין לילה פי 50 ל-750 דולר. הדבר עורר את זעמם של רבים מהציבור האמריקני ובעיקר את הילרי קלינטון, שרצה בזמנו לנשיאות ארה"ב ויצאה במתקפה חריפה כנגד התופעה במהלך שגרר ירידה מתמשכת בסקטור כולו. 
עדכון: מניית טבע -2.82% טבע 2,515 -2.82% טבע בסיס:2,588 פתיחה:2,490 גבוה:2,517 נמוך:2,474 תמורה:20,655,161 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  איבדה 3.6% במחזור של 286 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 99 מיליון שקל בחודש האחרון. {מיילן} איבדה 1.75% במחזור של 20 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 36.8 מיליון שקל בחודש האחרון.
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    יש הרבה טעויות בכתבה
    אנונימי 21/01/2018 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בתרופות מקור ישנות שיקנו מצד שלישי שלוו בתופעות לוואי ,תרופות גנריות חדשות לא נכללות בלקסיקון הזה , תקרו טוב במה מדובר ,ובאיזה בתי חולים , רק 300 בתי חולים שהסכימו תיאורטית מתוך עשרות אלפים בכול מדינות ארה"ב .מהומה על מאומה , זו רק יוזמה ...? אולי ספין פולטי ......
    סגור
  • 13.
    שטיות
    ישראלי 20/01/2018 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שיבנו המפעלים גיוס העובדים רישום התרופות במצב הטוב עבורם יעבורו לפחות 5 שנים אם לא יהיו מריבות בדרך
    סגור
  • זה לא קשור לטבע בכלל
    אנונימי 21/01/2018 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר לטבע מכה קשה לטבע .....לא נמאס לכם מכול הכותרות אם זה היה ממשי המניה הייתה מגיבה בהתאם לא ? אז מה קרה בסך הכול התייצבות במניה ...יש שבגלל הודעה משקיעים נכנסים לפניקה ומוכרים ואז יש כאלו שכן קולטים את המניות זה מה שקרה . אפקט זמני בגלל הודעה לא מהותית גם התוכן שמובא כאן לא מדוייק .
    סגור
  • 12.
    תמשיך לרדת זט רק ההתחלה (ל"ת)
    פיני 19/01/2018 06:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    חברה גמורה בקרוב פשר (ל"ת)
    פיני 19/01/2018 06:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תחזור ל 4000 5000 גג 6000
    פיני 19/01/2018 06:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא שווב כלום.
    סגור
  • 9.
    ידעתי שתרד אמרתי לא להתקרב חא טועה לעולם. (ל"ת)
    צחי 19/01/2018 06:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    אני בשורט על טבע ומורווח חזק (ל"ת)
    רפי 19/01/2018 06:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה רוצה מחיאות כפיים??
    אתה רוצה מחיאות 20/01/2018 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    100 אחוז זה נחמד אבל אם לא הייתה מתרכז בטהע הייתה מגלה מניות מבטיחות ומרוויח 2000 אחוז.נראה כמה אמיץ אתה להשאר בשורט על טבע.......
    סגור
  • מז זה שורט ? (ל"ת)
    תם 19/01/2018 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שורט זה
    יוני בלוך 20/01/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להרוויח מנפילה של מנייה
    סגור
  • 7.
    אמרתימלכםמלא להתקרב לטבע .תיפול עשרות (ל"ת)
    צחי 19/01/2018 06:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    דבר
    יוני 18/01/2018 22:30
    הגב לתגובה זו
    1 6
    תוך מספר ימים הכל יהיה בסדר לא יתכן שהם יכולים לבד לייצר תרופות חלילה יכול לקרות אסון ורק אז אולי זה יפסק, לילה טוב
    סגור
  • המייזם הזה לא צפוי להשפיע לרעה על הגנריות בטווח של 10 ש
    זה מייזם שיקח שנים 21/01/2018 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם המייזם הזה יתרומם אז הוא ייצר תרופות שחברות התרופות כבר לא מוכנות לייצר כי הן בעלות שיעור רווח נמוך מאוד.
    סגור
  • 5.
    בהלה מיותרת
    אברהם 18/01/2018 20:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בתוך יומיים היא תתאושש , תרשמו לפניכם!
    סגור
  • ממ
    גיא 18/01/2018 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בריבוע
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    טבע חברת חזירית שלא מתחשבת בחולים. שהשתמשו בתרופות לבד. (ל"ת)
    אחד העם 18/01/2018 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    מרטין שקרלי (איזה שם מעניין : שקר לי...)
    אנליסיס סימפטומיס 18/01/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צפוי שטבע תרד למקומה הטבעי ברבעון הזה ואולי ברבעון הבא: שער 6000-6800. מעניין שהיה מחזור מסחר ענק של יותר מ600 מיליון שקל לפני המלצת סיטי או ההמליץ השני. עכשיו מימושים לפי האינטרסים של האנליסטים...תראו שב6000 יצוץ אנליסט נוסף שימליץ על קניה לטווח ארוך...
    סגור
  • טבע
    דן 18/01/2018 22:35
    הגב לתגובה זו
    5 2
    טבע אל דאגה לאט לאט על דרך המלך אל פחד
    סגור
  • הבעיה נמצאת בבורסה שלנו
    הבעיה לא בטבע 20/01/2018 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השורטים על המעוף לא מאפשרים לדואליות לעלות.אני כתבתי שאם טבע תרד מ30 אז יקח למניה זמן רב להשתקם אבל אם טבע לא הייתה נופלת מ30 אז היא היתה עכשיו על 60 דולר.החזירות עלתה למקיעי הערך כסף רב ואני אומר חזירות אני מתכוון לכל מי שניסה להשפיע על המניה דרך הפחדות מיותרות רק על מנת להגדיל את האפסייד שלו.
    סגור
  • 2.
    יקימו חברה והיא תייצר תרופות עוד 10 שנים (ל"ת)
    טמטום 18/01/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • חי
    מוני 18/01/2018 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסוכן מאוד חיים של אנשים
    סגור
  • 1.
    מרוב האופוריה גם שכחו מתביעות משככי הכאבים. (ל"ת)
    ' 18/01/2018 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות