חברת אינסוליין נערכת לקראת שיווק מוצר האינסופד בגרמניה. חברת הביומד בניהולו של רון נגר הודיעה היום (ד') כי חתמה עם LifeScan Germany, חטיבת הסוכרת של ג'ונסון אנד ג'ונסון בגרמניה וספקית עולמית מובילה של מוצרי דיאגנוסטיקה וטיפול בשוק הסוכרת, על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה ושיווק מכשיר האינסופד באופן בלעדי בשוק הגרמני.
נציין כי כבר בסוף חודש יולי הודיעה חברת הביומד כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חטיבת הסוכרת של ג'ונסון אנד ג'ונסון בגרמניה לשיווק מוצר האינסופד עם סיום רישום המוצר בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה. כעת, אינסוליין חתמה על הסכם סופי ומחייב לקראת שיווק האינסופד בגרמניה בשבועות הקרובים, זאת למרות שהרישום הקטלוגי בגרמניה לא הושלם. מאז חודש יולי זינקה מניית חברת הביומד ביותר מ-88% למחיר המשקף שווי שוק של 295 מיליון שקל.
מכשיר האינסופד נועד לשפר את פעילות האינסולין המיועד לארוחות, לחולי סוכרת מסוג 1 ומסוג 2 הנדרשים לטיפול אינסולין אינטנסיבי, זאת על ידי שיפור והאצת ספיגת האינסולין באמצעות חימום העור באזור ההזרקה. שימוש באינסופד מאפשר השגת שליטה גליקמית טובה יותר, יחד עם תנודות נמוכות יותר של רמות הסוכר בדם לאחר ארוחות, היכולים להביא להפחתה משמעותית של מקרי היפוגליקמיה ומינון אינסולין לארוחות נמוך יותר באופן משמעותי.
רון נגר , נשיא ומנכ"ל אינסוליין מסר ל-Bizportal כי "זהו צעד ראשון בהגשמת המחוייבות שלנו לחולי הסוכרת, באספקת פתרונות חדשניים המאפשרים להם שליטה טובה יותר וחיים טובים יותר. זהו גם ציון דרך חשוב לבעלי המניות של אינסוליין אשר תמכו בנו לאורך השנים והאמינו כי ביכולתנו להשיק את המוצר הזה בשוק".
מזכר ההבנות שנחתם בחודש יולי כלל תנאי של השלמת הרישום הקטלוגי של האינסופד. האם הוא הושלם כבר? אם לא, מתי להערכתך הוא צפוי להיות מושלם?
"אם לא דיווחנו על השלמת הרישום הקטלוגי אז הוא טרם הושלם וההסכם נחתם למרות אי השלמתו. כפי שמסרנו בכנס משקיעים שערכנו, מדובר בתהליך רישום שאורך בין 6 שבועות ל-6 חודשים ואני מקווה שהוא יושלם בקרוב".
האם הסכם השיווק עם LifeScan מסמן את התחלת מאמצי השיווק גם בשאר מדינות אירופה?
"הסכם השיווק של האינסופד נוגע כעת רק לשיווק בגרמניה. אנחנו נבחן את התהליך במלואו ולאחר מכן נסיק את המסקנות לגבי יתר מדינות אירופה. ברור שנשמח לשתף פעולה במאמצי השיווק עם החטיבות של ג'ונסון אנד ג'ונסון גם במדינות נוספות".
האם אתם התחלתם דה פקטו בשיווק האינסופד בגרמניה ומה המשמעות האופרטיבית של אותו רישום קטלוגי לגבי שיווק האינסופד?
"LifeScan היא המשווק הרשמי של האינסופד החל מה-15 באוקטובר. הרישום הקטלוגי נוגע לשיפוי הביטוחי של יתר המבטחות האחרות בגרמניה למעט בארמר, שהיא המבטחת הגדולה ביותר שם והיא נתנה שיפוי ביטוח למרות שלא הושלם הרישום הקטלוגי. LifeScan למעשה משווקת את האינסופד לרופאים אך המוצר עדיין לא מופץ לבתי המרקחת ולחנויות המורשות. למעשה, החוליה החסרה בשרשרת היא ההתקשרות עם מפיצים שיספקו את מוצר האינסופד לבתי המרקחת ולחנויות המורשות. אנו נמצאים כעת במגעים עם אותם מפיצים ומאמינים שנדווח על כך כבר בשבועות הקרובים".
אילן כהן , יו"ר דירקטוריון אינסוליין התייחס להסכם האסטרטגי. לדבריו, "הסכם זה מוכיח את המשך היישום העקבי והממוקד של אסטרטגיית החברה. אנו משלבים היום כוחות עם אחד מהשותפים העסקיים המוצלחים והמקצועיים ביותר שיכולנו למצוא להעברת המסרים והמוצרים של אינסוליין לשוק. אנו משוכנעים כי יתרונות האינסופד יהיו מוערכים על ידי הקהילה הרפואית ויביאו ערך רב לחולים".
אלמר שפר , מנכ"ל אינסוליין גרמניה הגיב להסכם האסטרטגי. לדבריו "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם LifeScan Germany המאפשר לנו למנף את הידע המקצועי הנרחב שלהם ואת הנוכחות החזקה של כוח המכירות המקצועי שלהם בגרמניה. הסכם זה יסייע לנו להגיע מהר יותר לספקי שירותי בריאות וחולים בגרמניה. שילוב התוצאות הקליניות המצויינות של האינסופד ומובילותה של LifeScan Germany בשוק הגרמני יאפשר לנו יחדיו לקבוע סטנדרט חדש לטיפול בחולי סוכרת".