כשתכניות העבודה ל-2020 כבר בהכנה: 5 מגמות בפרסום ודיגיטל
תכניות העבודה כבר בדלת, והמון מאמרים ברשת מנסים לשרטט את המגמות המובילות ל-2020 בתחום השיווק והפרסום. אבל אתם יודעים איך זה, לא הכל מותאם לשוק המקומי. מדברים על האלגוריתם של גוגל, על אוטומציה של קריאייטיב וסרטוני ווידאו, על חיפוש קולי ועל מיקרו משפיענים. אבל מה באמת חשוב?
אז בלי לאכול את הראש ועל כל נושא יש המון מידע ברשת שכדאי לקרוא ולהתעמק - הנה 3 מגמות עיקריות שאני ממליץ ליישם השנה, ועוד שתיים למיטיבי לכת:
1. "לא על הבאנר לבדו" - השתמשו בווידאו בכל שלבי ה-FUNNEL השיווקי ולא רק בשלב התדמית.
(ממהרים? אפשר לדלג) המגמה של שימוש בווידאו חוזרת ועולה מדי שנה ומקבלת השנה תפנית אסטרטגית חשובה. השנה הווידאו מקבל בוסט דווקא מכיוון המשפך השיווקי שבכל שלב שלו אפשר וצריך לשבץ וידאו. בחלק העליון של המשפך (שלב ה-SEE) זה יהיה הסרט המותגי הקלאסי, אבל מה לגבי התוכן והחלק המכירתי? 2020 תהיה שנת הווידאו לאורך כל המשפך. בשנה האחרונה הופתענו לגלות כמה המרות יש מסטוריז, למשל. ראינו כמה מודעות וידאו יכולות לייצר לידים בפייסבוק. זה הזמן לתקוף את כל חלקי ה-FUNNEL ולייצר כמה שיותר פריטים ויזואליים. עוד דגש שכדאי לשים לב לווידאו השנה זה נושא הזמן - קצר, זריז, ברור. תתפלאו כמה יצירתיות אפשר להכניס ל-6 שניות.
2. "עכשיו או לעולם לא!" - עוברים לשירות לקוחות מיידי וחוויית לקוח דיגיטלית.
(לא קריטי לקרוא) הצ'אטבוטים היו אחת המגמות המיושמות ביותר בשנה שעברה, והפכו כבר לסטנדרט. לצ'אטבוטים משרתים היו מטרות שיווקיות מגוונות: שירות, הנגשת תוכן מפלטפורמות אחרות וגיוס לקוחות חדשים. זוהי דרך מצויינת לנתב חלק מהצרכנים לפלטפורמות אינטראקטיביות, שמאפשרות גם שימוש בהומור ובעיקר חוסכות תשומות בכח האדם ועדיין, המותגים מצליחים לייצר מפגש איכותי עם הצרכן. כדאי לשים לב השנה לפלטפורמות בסיסיות יותר כמו השירות בוואטסאפ. ברוב המקרים, שירות בפלטפורמה נגישה כמו זו, מאפשרת חוויית לקוח פשוטה יותר.
3. "כולם בשביל אחד" - חברו את מגמות 1+2 ותכניסו לסיסטם וידאו פרסונלי.
(ובהרבה מילים) עוד נקודה חשובה בתחום השירות, שמתכתבת עם עולם הווידאו, היא פתרונות הווידאו הפרסונלי. כל הכלים והפלטפורמות כבר כאן. עכשיו, רק צריך לאפיין ולייצר את כלי הווידאו הפרסונליים שלכם, שיגיעו לכל לקוח באופן אישי ויעניקו לו ערך מירבי שמותאם בול לצרכים שלו.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. "הקול או כלום" – שימו לב לשינויים בעולם החיפוש בגוגל, ותתחילו להיערך לעולם החיפוש הקולי.
(דלגו כדי לחסוך זמן) השנה 2 מגמות ביניים מתפתחות בפלטפורמת גוגל, האחת נוגעת לשינויים שמנוע החיפוש מבצע בתוצאות החיפוש וההצגה שלו. השנייה, מבטאת את המעבר של הגולשים לחיפוש קולי. זה הזמן לעדכן את מערכי החיפוש ולתת את הדעת על כך שחיפוש קולי אינו דומה לחיפוש בהקלדה. במקביל, גם טעויות וסטיות החיפוש הקולי, אינן דומות לטעויות הקלדה. 2 המגמות הן טכניות למדי, אבל מחייבות עדכון והתייחסות.
5. "מותר האדם מהמכונה" - הכינו את הצוותים שלכם לעידן המכונות בשיווק.
(ממש מיותר לקרוא) אתם מכוסים? הכל עובד? זה הזמן להתכונן ל"פלישת המכונות". כן, הסרט שמפחיד (או מרגש) כל איש קריאייטיב, מדיה ודיגיטל בעולם - הולך ומתקרב. האוטומציה משתלטת על כל חלקה טובה. הרובוטים עושים הכל טוב יותר, חכם יותר ומהר יותר. אבל, וזה אבל גדול - העולם עדיין צריך בני אדם לצד המכונות ויש המון מה לעשות כדי להכין את הצוותים שלכם ליום הדין. אנשי הקריאייטיב צריכים לקחת חלק בבניית ארכיטקטורת ההפצה של התוכן. אנשי המדיה הפרוגרמטית צריכים להיות מאסטרים של מקסום היכולות הטכנולוגיות ולעבוד בצוותים עם אנשי קריאייטיב ואנשי טכנולוגיה. מעצבים צריכים ללמוד לעצב למדיה הפרוגרמטית, וקופירייטרים צריכים ללמוד לכתוב בהתאם לתוצאות ולא כמו שלימדו אותם בבצפר. עידן המכונות הוא האתגר הגדול ביותר של אנשי החדשנות והשיווק העדכני - לייצר מערכת תומכת שמסוגלת לייצר פרסום ותוכן מתוך הבנה של המדיה והכלים שלה, ויכולה להגיע לאדם האחד מתוך הצורך שלו, בזמן ובמקום הנכונים. אתם שם? זה הזמן לרענן את מחסניות התוכן והפרסום ולהתאים לכל קהל יעד את המסע השיווקי שלו במרחב הדיגיטלי.
שתהיה 2020 קצרה ויעילה.
אלון מיכאלי מוליאן הוא מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום טוויסטד
- 9.קצת חסר לי שימוש ב-funnel (ל"ת)פטיפור 26/11/2019 08:46הגב לתגובה זו
- דווקא לי לא חסר. הוא משתמש יפה במילה funnel (ל"ת)מירב 02/12/2019 20:53הגב לתגובה זו
- 8.דני דין 25/11/2019 16:58הגב לתגובה זומזמן לא קראתי כל כך הרבה חירטוטים שלא אומרים כלום. אמיתי.
- 7.תודה אלון (ל"ת)פרילאנס 25/11/2019 15:36הגב לתגובה זו
- 6.פרילנסרית 25/11/2019 08:35הגב לתגובה זוקמצנים להחריד
- 5.הקפד למצוץ לעצמך 25/11/2019 07:40הגב לתגובה זובשקל ולתקשר הצלחה על אף שאתה מטפל בלקוחות ליגה ד
- 4.סטארק 24/11/2019 21:40הגב לתגובה זוהוא יבין שכל השטויות שהוא כותב לא רלוונטיות. כדאי להבין את הביזנס של הלקוח לפני שמייעצים קשקושים
- 3.פרילנסר 24/11/2019 19:05הגב לתגובה זוולא יופתעו שהלקוחות עוזבים...
- 2.מיכאל 24/11/2019 17:23הגב לתגובה זותעסיקו פרילאנסרים במקום משרד פרסום שהמנכל שלו טס כל חודשיים לתאילנד. ככה תקבלו חדשנות וכמובן זמינות ומקצועיות
- ימותו הקנאים (ל"ת)אני 25/11/2019 08:01הגב לתגובה זו
- 1.צאו למכרז ! (ל"ת)אלוף 24/11/2019 16:27הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
