משפיעים במגזר: LEADERS תקים מחלקה ייעודית לשוק הערבי
שוק ה-Influencers הרותח, לפרסום באמצעות משפיענים, מגיע למגזר הערבי בישראל. חברת LEADERS של אפרת סלע איתמר תפתח מחלקה ייעודית לקהל הערבי בישראל שדרכה תציע שירותי משפיענים, שגרירי מותג, ניטור והתערבות. את המחלקה תנהל ביסאן ותד', מנהלת קהילות בכירה במשרד. במסגרת הפעילות ייקלטו בחברה מובילי דעה מהמגזר, מכל חלקי הארץ וכן ינוטרו אלפי קבוצות פייסבוק ייעודיות.
במשרד מסבירים כי אחת הסיבות למהלך היא ההבנה ש"המגזר הוא שחקן משמעותי, שיש לייצר עבורו סגמנטים ייעודיים. עקב האכילס, שליווה את השוק במהלך השנים הוא חוסר הבנה והיכרות של השחקנים בפרסום המסורתי עם עולם זה, ומחסור באמצע מדיה בדמות "מסה" כדוגמת הטלוויזיה".
Leaders. נכנסים למגזר (צילום: נתי גולד)
מניתוח נתוני יפעת בקרת פרסום בניתוח של 100 המפרסמים המובילים, עולה כי ההערכות השנתיות להכנסות של שוק זה לפרסום בשנה האחרונה הן כ-300 מליון שקל לשנה. הקטגוריות המושקעות בתחום הם משרדי ממשלה, רשתות שיווק, הימורים ובנקים והמפרסמים הבולטים במגזר הם סופר פארם, משרד התחבורה, המועצה להסדר הימורים ומפעל הפיס.
בדומה לשוק הישראלי והבינלאומי, בין מובילי הדעה במגזר הערבי נמנים צעירים חובבי אופנה, טיפוח ולייף סטייל שנעים בין 50 ל-200 אלף עוקבים. ביניהם סאברין, "פאשניסטה" עם ליין משלה של מוצרי טיפוח גם בתחום האמהות וההורות; פאטימה שיבלי בת 16 מתחום הלייף סטייל; תמרא דבדוב, יוטיוברית ואמנית מייק אפ; ראמי חאג' צלם ודוגמן מעיבלין; דינא מעכו ועוד.
לדברי סלע איתמר, מנכ"לית LEADERS: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית במגזר הערבי ועל המשק הישראלי לערוך אדפטציות פרסומיות בכדי למקסם את ערוצי התקשורת הקיימים. אנו עדים להתחזקות של הפעילות המגזרית ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם וקהילות סגורות בפייסבוק. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו, באפשרותנו לגייס מובילי דעה מבוססי קהל מגזרי בעבור מותגים שונים וכמו גם, לייצר שיח במאות קבוצות פייסבוק, באמצעות קהילות שגרירים אמתיות מהמגזר ולהעביר באמצעותם מסרים שיווקים וצרכניים כאחת".
- 7.אורטל 01/08/2018 17:41הגב לתגובה זוקקיש
- 6.מיכאל 01/08/2018 17:13הגב לתגובה זוהמשפיענים האלה, חוץ מעל הכיס של המנכלית הזו, על מי הם משפיעים??
- 5.מפתיעים!כבוד (ל"ת)שיווק שיווק שיווק 01/08/2018 17:10הגב לתגובה זו
- 4.שרון 01/08/2018 17:04הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 3.פששש כל הכבוד (ל"ת)שון טל 01/08/2018 17:03הגב לתגובה זו
- 2.רעות מזל טוב! (ל"ת)ריקה 01/08/2018 15:47הגב לתגובה זו
- 1.ריקה 01/08/2018 15:19הגב לתגובה זומור המילפית!

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.