Leaders במגזר הערבי
צילום: יח"צ/ צילום מסך

משפיעים במגזר: LEADERS תקים מחלקה ייעודית לשוק הערבי

בדומה לשוק הישראלי והבינלאומי, בין מובילי הדעה במגזר הערבי נמנים צעירים חובבי אופנה, טיפוח ולייף סטייל שנעים בין 50 ל-200 אלף עוקבים
משה בנימין | (7)

שוק ה-Influencers הרותח, לפרסום באמצעות משפיענים, מגיע למגזר הערבי בישראל. חברת LEADERS של אפרת סלע איתמר תפתח מחלקה ייעודית לקהל הערבי בישראל שדרכה תציע שירותי משפיענים, שגרירי מותג, ניטור והתערבות. את המחלקה תנהל ביסאן ותד', מנהלת קהילות בכירה במשרד. במסגרת הפעילות ייקלטו בחברה מובילי דעה מהמגזר, מכל חלקי הארץ וכן ינוטרו אלפי קבוצות פייסבוק ייעודיות.

במשרד מסבירים כי אחת הסיבות למהלך היא ההבנה ש"המגזר הוא שחקן משמעותי, שיש לייצר עבורו סגמנטים ייעודיים. עקב האכילס, שליווה את השוק במהלך השנים הוא חוסר הבנה והיכרות של השחקנים בפרסום המסורתי עם עולם זה, ומחסור באמצע מדיה בדמות "מסה" כדוגמת הטלוויזיה".

Leaders. נכנסים למגזר (צילום: נתי גולד)

מניתוח נתוני יפעת בקרת פרסום בניתוח של 100 המפרסמים המובילים, עולה כי ההערכות השנתיות להכנסות של שוק זה לפרסום בשנה האחרונה הן כ-300 מליון שקל לשנה. הקטגוריות המושקעות בתחום הם משרדי ממשלה, רשתות שיווק, הימורים ובנקים והמפרסמים הבולטים במגזר הם סופר פארם, משרד התחבורה, המועצה להסדר הימורים ומפעל הפיס.

 

בדומה לשוק הישראלי והבינלאומי, בין מובילי הדעה במגזר הערבי נמנים צעירים חובבי אופנה, טיפוח ולייף סטייל שנעים בין 50 ל-200 אלף עוקבים. ביניהם סאברין, "פאשניסטה" עם ליין משלה של מוצרי טיפוח גם בתחום האמהות וההורות; פאטימה שיבלי בת 16 מתחום הלייף סטייל; תמרא דבדוב, יוטיוברית ואמנית מייק אפ; ראמי חאג' צלם ודוגמן מעיבלין; דינא מעכו ועוד. 

 

לדברי סלע איתמר, מנכ"לית LEADERS: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית במגזר הערבי ועל המשק הישראלי לערוך אדפטציות פרסומיות בכדי למקסם את ערוצי התקשורת הקיימים. אנו עדים להתחזקות של הפעילות המגזרית ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם וקהילות סגורות בפייסבוק. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו, באפשרותנו לגייס מובילי דעה מבוססי קהל מגזרי בעבור מותגים שונים וכמו גם, לייצר שיח במאות קבוצות פייסבוק, באמצעות קהילות שגרירים אמתיות מהמגזר ולהעביר באמצעותם מסרים שיווקים וצרכניים כאחת".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אורטל 01/08/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    קקיש
  • 6.
    מיכאל 01/08/2018 17:13
    הגב לתגובה זו
    המשפיענים האלה, חוץ מעל הכיס של המנכלית הזו, על מי הם משפיעים??
  • 5.
    מפתיעים!כבוד (ל"ת)
    שיווק שיווק שיווק 01/08/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שרון 01/08/2018 17:04
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 3.
    פששש כל הכבוד (ל"ת)
    שון טל 01/08/2018 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רעות מזל טוב! (ל"ת)
    ריקה 01/08/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ריקה 01/08/2018 15:19
    הגב לתגובה זו
    מור המילפית!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.