משפיעים במגזר: LEADERS תקים מחלקה ייעודית לשוק הערבי
שוק ה-Influencers הרותח, לפרסום באמצעות משפיענים, מגיע למגזר הערבי בישראל. חברת LEADERS של אפרת סלע איתמר תפתח מחלקה ייעודית לקהל הערבי בישראל שדרכה תציע שירותי משפיענים, שגרירי מותג, ניטור והתערבות. את המחלקה תנהל ביסאן ותד', מנהלת קהילות בכירה במשרד. במסגרת הפעילות ייקלטו בחברה מובילי דעה מהמגזר, מכל חלקי הארץ וכן ינוטרו אלפי קבוצות פייסבוק ייעודיות.
במשרד מסבירים כי אחת הסיבות למהלך היא ההבנה ש"המגזר הוא שחקן משמעותי, שיש לייצר עבורו סגמנטים ייעודיים. עקב האכילס, שליווה את השוק במהלך השנים הוא חוסר הבנה והיכרות של השחקנים בפרסום המסורתי עם עולם זה, ומחסור באמצע מדיה בדמות "מסה" כדוגמת הטלוויזיה".
Leaders. נכנסים למגזר (צילום: נתי גולד)
מניתוח נתוני יפעת בקרת פרסום בניתוח של 100 המפרסמים המובילים, עולה כי ההערכות השנתיות להכנסות של שוק זה לפרסום בשנה האחרונה הן כ-300 מליון שקל לשנה. הקטגוריות המושקעות בתחום הם משרדי ממשלה, רשתות שיווק, הימורים ובנקים והמפרסמים הבולטים במגזר הם סופר פארם, משרד התחבורה, המועצה להסדר הימורים ומפעל הפיס.
בדומה לשוק הישראלי והבינלאומי, בין מובילי הדעה במגזר הערבי נמנים צעירים חובבי אופנה, טיפוח ולייף סטייל שנעים בין 50 ל-200 אלף עוקבים. ביניהם סאברין, "פאשניסטה" עם ליין משלה של מוצרי טיפוח גם בתחום האמהות וההורות; פאטימה שיבלי בת 16 מתחום הלייף סטייל; תמרא דבדוב, יוטיוברית ואמנית מייק אפ; ראמי חאג' צלם ודוגמן מעיבלין; דינא מעכו ועוד.
לדברי סלע איתמר, מנכ"לית LEADERS: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית במגזר הערבי ועל המשק הישראלי לערוך אדפטציות פרסומיות בכדי למקסם את ערוצי התקשורת הקיימים. אנו עדים להתחזקות של הפעילות המגזרית ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם וקהילות סגורות בפייסבוק. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו, באפשרותנו לגייס מובילי דעה מבוססי קהל מגזרי בעבור מותגים שונים וכמו גם, לייצר שיח במאות קבוצות פייסבוק, באמצעות קהילות שגרירים אמתיות מהמגזר ולהעביר באמצעותם מסרים שיווקים וצרכניים כאחת".
- 7.אורטל 01/08/2018 17:41הגב לתגובה זוקקיש
- 6.מיכאל 01/08/2018 17:13הגב לתגובה זוהמשפיענים האלה, חוץ מעל הכיס של המנכלית הזו, על מי הם משפיעים??
- 5.מפתיעים!כבוד (ל"ת)שיווק שיווק שיווק 01/08/2018 17:10הגב לתגובה זו
- 4.שרון 01/08/2018 17:04הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 3.פששש כל הכבוד (ל"ת)שון טל 01/08/2018 17:03הגב לתגובה זו
- 2.רעות מזל טוב! (ל"ת)ריקה 01/08/2018 15:47הגב לתגובה זו
- 1.ריקה 01/08/2018 15:19הגב לתגובה זומור המילפית!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
