AM:PM גונבים את בזק ועומר אדם
צילום: יח"צ/ צילום מסך

AM:PM וגרייט "גונבים" את הפרסומת של בזק עם עומר אדם

פרסומת בזק זכתה לגרסת קאבר פיראטית בהפקה חובבנית מודעת לעצמה של רשת AM:PM באמצעות משרד הפרסום גרייט 
משה בנימין | (8)

הומאז' אומנותי או גניבה פרועה? השבוע רק התחיל וכבר אנחנו סופרים פרסומת שנייה שמתכתבת עם פרסומת אחרת. סרטון רשת חדש שעלה לאוויר בעמוד הפייסבוק של רשת המרכולים התל אביבית AM:PM מציגה חיקוי של עומר אדם בפרסומת בזק שכבשה כל חלקה במדינה.

הפרסומת החדשה של פרטנר מצוינת - אבל דומה ומועתקת?

פרסומת בזק שבה עומר אדם וגידי גוב שרים את "גרסת הנתב" שלהם ל"בוקר טוב" מהמחזמר עוץ לי גוץ לי זכתה לגרסת קאבר פיראטית בהפקה חובבנית מודעת לעצמה באמצעות משרד הפרסום גרייט. בפרסומת של גרייט שעלתה לפני כשעה לפייסבוק, שורת המפתל "בוקר טוב" הפכה ל"לילה טוב" כשהיא מקדמת את הבידול השיווקי-מסחרי של רשת AM:PM שפתוחה כל הלילה.

החיקוי כולל זמר בעל תספורת קצוצה, עם גבות עבות (לא במקרה) ששר בסגנון ים תיכוני לבוש בחליפת ZARA הפרחונית של עומר אדם כשלצידו רקדנים בטייץ ירוק ופרח ורוד על הראש, בדיוק כמו בפרסומת בזק. נכון לעכשיו, הסרטון בעמוד AM:PM עומד על 26 שיתופים שרובם כמובן של אנשי משרד הפרסום. 

אמנם מדובר במחמאה עם קריצה, שלא מנסה להסתיר את עצמה, אבל תגובה כועסת של בזק ו/או משרד הפרסום אדלר חומסקי יכולה בקלות להפוך למכתב חתום על ידי עורך דין. ממשרד הפרסום אדלר חומסקי נמסר לאייס "מטפלים בזה". 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בוב 01/05/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    בעעעעעעעעע
  • 7.
    ארתורו 30/04/2018 10:11
    הגב לתגובה זו
    במקרה הפוך, היה מקום לחשש. במקרה הנ"ל....פרודיה משעשעת ומדליקה
  • 6.
    פעם הבאה אני בא לעשות לכם שמח (ל"ת)
    עומר 30/04/2018 01:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דורון 29/04/2018 16:50
    הגב לתגובה זו
    שיקבלו מכתב עו"ד. זבל אורגני שלא שווה התייחסות
  • 4.
    שאפו! (ל"ת)
    אדלר 29/04/2018 16:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נילס 29/04/2018 14:20
    הגב לתגובה זו
    גם פארודיה צריך לדעת לעשות. מה עם קריאיטיב קצת כדי ליצוק לפארודיה גם מהות? לא... בוא נצלם מישו שאומר לילה טוב לכל המוצרים בסניף. פוצח.
  • 2.
    האדם שאומר 29/04/2018 11:55
    הגב לתגובה זו
    פארודיה מגניבה
  • 1.
    RTM מגניב (ל"ת)
    מהיר ועצבני 29/04/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.