דו"ח האינטרנט השנתי: הוואטסאפ שובר שיאים
חברת התקשורת בזק פרסמה היום (יום ד') את דו"ח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2016. הדו"ח, השלישי שבזק מפרסמת, סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי ומבוסס על מחקר שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדו"ח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער.
מהדו"ח עולה כי בשנת 2016 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.4 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 65 מגה, עליה של כ-30% בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 ג'יגה ביום, עליה של 38% תוך שנה.
נתונים בולטים שעולים מהדוח מגלים כי העלייה בחשיפה לשיימינג ברשת נמשכת, כאשר למעלה מ-70% מהגולשים נחשפו לכך בשנה החולפת, כ-30% מבני הנוער חוו בעצמם שיימינג או מכירים אישית מישהו ושחווה. עוד עולה כי האהבה פורחת באינטרנט: כ- 40% מהזוגות הטריים הכירו השנה באמצעות האינטרנט. 60% מהגברים חושבים שחוק הפורנו שהתקבל השנה מהווה חדירה לפרטיות, זאת לעומת 32% נשים בלבד שחושבות כך. כ-60% מההורים עוקבים אחרי הפעילות של ילדיהם בוואטסאפ, כ-80% מאיתנו עושים קניות ברשת ול-1 מתוך 5 מאתנו פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבון דיגיטל אחר.
פרק הרשתות החברתיות בדו"ח מגלה נתון חדירה לשוק חסר תקדים לפיו, כ-90% מאתנו פעילים בוואטסאפ. הסנאפצ'ט עדיין משמש כזירת הנוער העיקרית וממשיך לצמוח, כאשר כ-50% מבני הנוער פעילים בו, זאת לעומת 10% בלבד מהמבוגרים. כמו כן, רבע מבני הנוער מעלים באופן קבוע סרטונים ליוטיוב וגם חולמים להיות כוכבים ברשת, כאשר musically היא הרשת החברתית החדשה עם חדירה של 14%.
- דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
- באטמ קיבלה הזמנה של 670 אלף דולר מחברה בארה״ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צניחה חדה בהורדת אפליקציות
בד בבד עם חדירת הדיגיטל לחיינו נרשמת האטה משמעותית בקצב הורדות האפליקציות. לעומת השנתיים הקודמות, ב-2016 הורדנו בממוצע רק 11 אפליקציות חדשות לעומת 32 אפליקציות חדשות שהורדנו בשנת 2014, נפילה של כ-66%.
מהדו"ח עולה כי בשנת 2016 כמעט חצי מהנוער עד גיל 18 העדיף לשלוח הודעות קוליות במקום הודעות טקסט. מה בני הנוער בכל זאת אוהבים להקליד? מסתבר שאימוג'ים, כאשר למעלה ממחצית מבני הנוער מוסיפים אימוג'י כמעט בכל הודעה שהם שולחים. כשהם כבר מתקשרים עם החברים שלהם, 62% מהנוער בישראל מעדיף שיחות וידאו.
תיירות וקניות ברשת. אין ספק שזו הייתה השנה של אתרי הקניות הסיניים (chaina buy, alibaba). כ-80% מאתנו ביצעו קניות ברשת בשנת 2016, כאשר 42% קנו לפחות מוצר אחד באתרי קניות בחו"ל, לעומת 32% בשנה שעברה, ועדיין, הרוב המוחלט עדיין מעדיפים לרכוש באתרים ישראלים (65%).
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
תם עידן הצפייה בלייב
סימן השאלה המרחף מעל עתיד הטלוויזיה המסורתית מקבל ביטוי בנתון שמגלה כי רק 10% מדור העתיד, כלומר מבני ה-34 ומטה, מקפידים לצפות בטלוויזיה בזמן אמת, בעוד שלמעלה מ- 40% צורכים את התוכן הטלוויזיוני בזמנם החופשי לפי בחירתם. נתון נוסף המוכיח עד כמה התרחקנו מהסלון מראה כי 75% מהנוער, צורך תוכן וידאו באמצעות הסמארטפון. ורק 29% מהם עדיין צופים במסך הגדול. עם זאת, מהדורות החדשות ותוכניות הריאליטי עדיין נהנות מנתח צפייה גבוה בלייב.
נתון מעניין נוסף העולה מהדו"ח מורה על כך שהצפייה הישירה (סטרימינג) הפכה לנורמה כאשר 30% מהגולשים משתמשים בתוכנות סטרימינג פירטיות, ול-8% אפילו אין טלוויזיה רב ערוצית. כשליש מהגולשים צורכים את הסדרות והסרטים האהובים עליהם מהמחשב או מהנייד ואין להם שום עניין בלוח השידורים.
10 נקודות מתוך הדו"ח:
1. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 גיגה ביום, עליה של 38% תוך שנה
2. נמשכת העלייה בחשיפה לשיימינג ברשת – כ-70% מהגולשים נחשפו אליו ברשת בשנה החולפת, כ-30% מבני הנוער חוו בעצמם שיימינג או מכירים אישית מישהו ושחווה
3. האהבה פורחת באינטרנט – כ- 40% מהזוגות הטריים הכירו השנה באמצעות האינטרנט
4. חוק הפורנו – כ- 60% מהגברים חושבים שמדובר בחדירה לפרטיות, זאת לעומת 32% נשים
5. ההורים מחטטים לילדים שלהם בוואטסאפ – כ-60% מההורים עוקבים אחרי הפעילות של ילדיהם בוואטסאפ
6. כ-80% מאיתנו כבר קונים ברשת
7. תוכן פיראטי - כשליש מהציבור כבר משתמש בתוכנות סטרימינג פיראטיות
8. אנחנו זהירים יותר ברשת – כ- 50% מאיתנו נמנעים מלהעלות תמונות ברשת
9. ל-1 מתוך 5 מאתנו פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבון דיגיטל אחר
10. יש גם טוב ברשת – כ-85% מאיתנו נחשפו לבקשות לעזרה ברשתות החברתיות
- 1.למה אין לינק לדוח המלא? (ל"ת)דורית 07/12/2016 18:23הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
