סרטון רנואר כ"כ מהוקצע – אבל למה לא הולכים שם עד הסוף ומפוצצים את אסדת הגז?
בקליפ עשוי בקולנוענות state of the art ועל רקע שיר ואווירה שלוקחים את עצמם בשיא הרצינות, אנחנו עדים לקלישאה קולנועית שלקוחה כביכול ממצרף סרטי אקשן לדורותיהם. השלישייה – יהודה לוי ועוד יפה (ניבר מדר) ויפה (גפן ברקאי) חדרו לאסדה (גז, נפט?) וברור שהם בשיא המזימה. אבל מהרגע הזה לא ברור מהי המזימה. האם הם רוצים לפוצץ את האסדה כי היא שייך לרעים או שהם רוצים להציל אותה מהפיצוץ של הרעים, כי היא שייכת לטובים. יש רמזים לכאן ולכאן, ומרוב שצפיתי בקליפ אני מבינה אותו ואת העלילה שלו פחות.
יש הצתה של מצית, יש הורדה של שאלטר, יש מחוג שדווקא משתולל על "יש" ולא על "אין" ויש להבה שלא ברור אם היא תקינה ושגרתית או תחילתו של פיצוץ אפוקליפטי. מה שבטוח - זה היה יכול להיות יותר ברור ומישהו הקפיד יותר מדי על הצילום והתזמון עם המוזיקה והעריכה ובעיקר - האווירה שמדמה את הדארק ג'ינס לבגדי עבודה הארד קור של פועלי גז או כורי פחם או בלשי קומנדו. ופחות על הסיפור עצמו.
בשורה התחתונה רנואר עושה עבודת ארט מהשורה הראשונה מזה זמן רב, החל במסיבות האינדור והאאוטדור שלה, וכלה בקליפ הצנרת - גז הנוכחי. אבל לדאבוני אין למותג נרטיב משלו. המותג רנואר היה יכול להיות יותר ברור באמירה שלו ולא להסתפק בסיסמת סיום כמו claim what's yours שמסמלת משהו הרבה יותר נחרץ.
- הישג ל-yes: שלוש סדרות מועמדות בפסטיבל "סירייס מאניה"
- ללקק את העצבעות: אייס סוגר את השבוע עם 5 הפרסומות הטובות ביותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדומה לחלקים של פאזל שיש רק צורה אחת נכונה להרכיב אותם, גם הקליפ הזה נראה כמו קולאז' של הדבר הנכון, אבל מפוזר, סרטון שמשווע לעלילה. באתם להרוס הכל? תגידו. לשרוף את העולם או רק את הרעים שבו? תגידו. באתם לכבוש? להפקיע? לברוח מהפיח או אליו? פשוט תגידו.
כרגע הקליפ יפה אך לא מחייב וזה לא מספיק טוב אפילו שכולכם יפים ומסוגננים למות. קחו את דיזל לדוגמא עם קמפיין ה-Be Stupid שלו. הוא הראה יפים ויפות ואפילו מיקם אותם בלוקיישנים לא שגרתיים, אבל לפחות ל-Be Stupid יש מאניפסט. אידיאולוגיה. Claim what's yours שולח אותי לעולם ההפקעה, של דברים שלקחו לי ואני מחליט בשלב מסוים לא לוותר עליהם, שזה נרטיב לא רע לג'ינס של קשוחים. אז איפה זה בדיוק בסרטון ולמה אני לא חווה את הקטרזיס שה-tagline מציע?
לסיום, הקליפ האלמותי cool guys don't look at explosions שמתבקש, ואולי כן שווה היה לפוצץ את אסדת הגז על סוגיית מתווה הגז ולהביע את הדעה המתבקשת בלי לשבת על הגדר?
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
ועוד משהו:
באמת שהסרטון של אנטי קאלק של סנו קורע. באמת. טום באום מצחיק ותיאטרלי והחדשות הממש טובות הן שסופסוף סנו יוצאים מהמשבצת הנוקשה והפוחדת של לזוז מילימטר משהו של רצינות תהומית סביב לכלוך וניקיון. גם פה הלכלוך והניקיון הם הגיבור אבל יש הומור עצמי ורשות לרדת קצת מהרצינות.
טום באום דופק סטנד-אפ "אוחצ'י", מפלרטט עם ברז האמבטיה, משרבב את המילה "קאלק" בהקשר של "קל" כמה וכמה פעמים ובעיקר מזדעזע מהלכלוך כאילו שהוא אויב הציבור. המושיע מגיע בדמות אפי שהוא הטייפקאסטינג ההפוך המוחלט של באום: גברי, מאצ'ו ונעדר גינונים לחלוטין. המפגש בין השניים בלתי אפשרי ולכן מצחיק. מטבע הלשון "אל תהיה שלילי תהיה אנטי" נכפה בכוח כי אולי מישהו בסנו חושב שזה "נכס", והסוף הטוב מגיע בדמות קאלק שמצחצח את כל הבית.
כבוד גדול לסנו ולמשרד שהצליח לקחת את סנו לקיפ הזה, אבל אי אפשר להתעלם מהדמיון הבולט לקליפ טרווליסט עם הדייל "יקי טסה" שגם הוא עצמו סבל, כזכור, מדמיון כואב לדנית זמרת החתונות. רובם ככולם (דנית, יקי וטום) לובשים ורוד ושותפים לאותו מבנה אישיות שמזגזג בדרמטיות בין נונשלנטיות להיסטריה לא מרוסנת.
ואולי יש פה ז'אנר חדש שמחליף את הדוגמנית היפה ונראה אותו עוד ועוד בפרסומות הבאות?
- 6.קליפי 20/08/2015 09:31הגב לתגובה זועל האסטרטגיה שלהם? עטרה ביאלר גמרה את הסוס מזמן.
- 5.כג 19/08/2015 18:35הגב לתגובה זוכמה דיבורים על כלום.
- 4.תתעורר 19/08/2015 16:29הגב לתגובה זווכל מי שעבד איתו יודע את זה
- 3.יוחאי 19/08/2015 12:23הגב לתגובה זוכמו כל הפרסומות שלהם, מי בכלל מבין מה הסיפור של רנואר? מי בכלל היה מבין שזאת אסדת גז אם זה לא היה כתוב ביח"צ? רואים אותם הולכים והולכים והולכים ונגמר הסרט. זאת פרסומת? פחחח. יאללה. זאת דוגמה למשרד שמה שמעניין אותו זה המדיה והוא אומר לעצמו, שים את זה במדיה הרבה, אז אנשים יאהבו, מה זה חשוב הרעיון בכלל, העיקר עמלות המדיה. בכלל הפרסום אברהם הזה, לא פוגע. איפה ניסים מויאל שפעם היה ראש אסטרטגי מבריק? עושה רושם שבפרסום אברהם יש את יריב אברהם וכל השאר עושי דברו. תכלס אף פעם לא היה שם קריאייטיב. סתם אחד גדול.
- ברור אחי 19/08/2015 14:35הגב לתגובה זו1. פעם ראשונה מזה הרבה זמן שמותג אופנה עושה משהו מעבר מלהראות טוסיקים... 2. לא, כי שאר המשרדים עסוקים בלהפוך את העולם למקום טוב יותר
- 2.היי 19/08/2015 10:57הגב לתגובה זותוכלי בבקשה להסביר את קמפיין רדיו 88 ואת קמפיין ישרכרט הסרטון של באומן האחרון הוא מגניב ולא הבנתי את המטרה
- 1.שלמה 18/08/2015 16:09הגב לתגובה זוהרעיון בתת כותרת יפתור את נושא מתווה הגז (-:
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
