סרטון רנואר כ"כ מהוקצע – אבל למה לא הולכים שם עד הסוף ומפוצצים את אסדת הגז?
בקליפ עשוי בקולנוענות state of the art ועל רקע שיר ואווירה שלוקחים את עצמם בשיא הרצינות, אנחנו עדים לקלישאה קולנועית שלקוחה כביכול ממצרף סרטי אקשן לדורותיהם. השלישייה – יהודה לוי ועוד יפה (ניבר מדר) ויפה (גפן ברקאי) חדרו לאסדה (גז, נפט?) וברור שהם בשיא המזימה. אבל מהרגע הזה לא ברור מהי המזימה. האם הם רוצים לפוצץ את האסדה כי היא שייך לרעים או שהם רוצים להציל אותה מהפיצוץ של הרעים, כי היא שייכת לטובים. יש רמזים לכאן ולכאן, ומרוב שצפיתי בקליפ אני מבינה אותו ואת העלילה שלו פחות.
יש הצתה של מצית, יש הורדה של שאלטר, יש מחוג שדווקא משתולל על "יש" ולא על "אין" ויש להבה שלא ברור אם היא תקינה ושגרתית או תחילתו של פיצוץ אפוקליפטי. מה שבטוח - זה היה יכול להיות יותר ברור ומישהו הקפיד יותר מדי על הצילום והתזמון עם המוזיקה והעריכה ובעיקר - האווירה שמדמה את הדארק ג'ינס לבגדי עבודה הארד קור של פועלי גז או כורי פחם או בלשי קומנדו. ופחות על הסיפור עצמו.
בשורה התחתונה רנואר עושה עבודת ארט מהשורה הראשונה מזה זמן רב, החל במסיבות האינדור והאאוטדור שלה, וכלה בקליפ הצנרת - גז הנוכחי. אבל לדאבוני אין למותג נרטיב משלו. המותג רנואר היה יכול להיות יותר ברור באמירה שלו ולא להסתפק בסיסמת סיום כמו claim what's yours שמסמלת משהו הרבה יותר נחרץ.
- הישג ל-yes: שלוש סדרות מועמדות בפסטיבל "סירייס מאניה"
- ללקק את העצבעות: אייס סוגר את השבוע עם 5 הפרסומות הטובות ביותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדומה לחלקים של פאזל שיש רק צורה אחת נכונה להרכיב אותם, גם הקליפ הזה נראה כמו קולאז' של הדבר הנכון, אבל מפוזר, סרטון שמשווע לעלילה. באתם להרוס הכל? תגידו. לשרוף את העולם או רק את הרעים שבו? תגידו. באתם לכבוש? להפקיע? לברוח מהפיח או אליו? פשוט תגידו.
כרגע הקליפ יפה אך לא מחייב וזה לא מספיק טוב אפילו שכולכם יפים ומסוגננים למות. קחו את דיזל לדוגמא עם קמפיין ה-Be Stupid שלו. הוא הראה יפים ויפות ואפילו מיקם אותם בלוקיישנים לא שגרתיים, אבל לפחות ל-Be Stupid יש מאניפסט. אידיאולוגיה. Claim what's yours שולח אותי לעולם ההפקעה, של דברים שלקחו לי ואני מחליט בשלב מסוים לא לוותר עליהם, שזה נרטיב לא רע לג'ינס של קשוחים. אז איפה זה בדיוק בסרטון ולמה אני לא חווה את הקטרזיס שה-tagline מציע?
לסיום, הקליפ האלמותי cool guys don't look at explosions שמתבקש, ואולי כן שווה היה לפוצץ את אסדת הגז על סוגיית מתווה הגז ולהביע את הדעה המתבקשת בלי לשבת על הגדר?
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
ועוד משהו:
באמת שהסרטון של אנטי קאלק של סנו קורע. באמת. טום באום מצחיק ותיאטרלי והחדשות הממש טובות הן שסופסוף סנו יוצאים מהמשבצת הנוקשה והפוחדת של לזוז מילימטר משהו של רצינות תהומית סביב לכלוך וניקיון. גם פה הלכלוך והניקיון הם הגיבור אבל יש הומור עצמי ורשות לרדת קצת מהרצינות.
טום באום דופק סטנד-אפ "אוחצ'י", מפלרטט עם ברז האמבטיה, משרבב את המילה "קאלק" בהקשר של "קל" כמה וכמה פעמים ובעיקר מזדעזע מהלכלוך כאילו שהוא אויב הציבור. המושיע מגיע בדמות אפי שהוא הטייפקאסטינג ההפוך המוחלט של באום: גברי, מאצ'ו ונעדר גינונים לחלוטין. המפגש בין השניים בלתי אפשרי ולכן מצחיק. מטבע הלשון "אל תהיה שלילי תהיה אנטי" נכפה בכוח כי אולי מישהו בסנו חושב שזה "נכס", והסוף הטוב מגיע בדמות קאלק שמצחצח את כל הבית.
כבוד גדול לסנו ולמשרד שהצליח לקחת את סנו לקיפ הזה, אבל אי אפשר להתעלם מהדמיון הבולט לקליפ טרווליסט עם הדייל "יקי טסה" שגם הוא עצמו סבל, כזכור, מדמיון כואב לדנית זמרת החתונות. רובם ככולם (דנית, יקי וטום) לובשים ורוד ושותפים לאותו מבנה אישיות שמזגזג בדרמטיות בין נונשלנטיות להיסטריה לא מרוסנת.
ואולי יש פה ז'אנר חדש שמחליף את הדוגמנית היפה ונראה אותו עוד ועוד בפרסומות הבאות?
- 6.קליפי 20/08/2015 09:31הגב לתגובה זועל האסטרטגיה שלהם? עטרה ביאלר גמרה את הסוס מזמן.
- 5.כג 19/08/2015 18:35הגב לתגובה זוכמה דיבורים על כלום.
- 4.תתעורר 19/08/2015 16:29הגב לתגובה זווכל מי שעבד איתו יודע את זה
- 3.יוחאי 19/08/2015 12:23הגב לתגובה זוכמו כל הפרסומות שלהם, מי בכלל מבין מה הסיפור של רנואר? מי בכלל היה מבין שזאת אסדת גז אם זה לא היה כתוב ביח"צ? רואים אותם הולכים והולכים והולכים ונגמר הסרט. זאת פרסומת? פחחח. יאללה. זאת דוגמה למשרד שמה שמעניין אותו זה המדיה והוא אומר לעצמו, שים את זה במדיה הרבה, אז אנשים יאהבו, מה זה חשוב הרעיון בכלל, העיקר עמלות המדיה. בכלל הפרסום אברהם הזה, לא פוגע. איפה ניסים מויאל שפעם היה ראש אסטרטגי מבריק? עושה רושם שבפרסום אברהם יש את יריב אברהם וכל השאר עושי דברו. תכלס אף פעם לא היה שם קריאייטיב. סתם אחד גדול.
- ברור אחי 19/08/2015 14:35הגב לתגובה זו1. פעם ראשונה מזה הרבה זמן שמותג אופנה עושה משהו מעבר מלהראות טוסיקים... 2. לא, כי שאר המשרדים עסוקים בלהפוך את העולם למקום טוב יותר
- 2.היי 19/08/2015 10:57הגב לתגובה זותוכלי בבקשה להסביר את קמפיין רדיו 88 ואת קמפיין ישרכרט הסרטון של באומן האחרון הוא מגניב ולא הבנתי את המטרה
- 1.שלמה 18/08/2015 16:09הגב לתגובה זוהרעיון בתת כותרת יפתור את נושא מתווה הגז (-:
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
