מיסטר ביסט רוצה להפוך לאימפריה: האם שווי של 5 מיליארד דולר מוצדק?
היוטיובר המצליח בעולם מגייס מאות מיליונים - פעילות של שוקולדים, תוכניות ריאליטי ומחשבות על רכישת טיקטוק - לא מוגזם?
ג'ימי דונלדסון, המוכר כמיסטר ביסט, לא מסתפק בלהיות היוטיובר המצליח בעולם – עכשיו הוא רוצה להפוך גם לטייקון עסקי רציני. הוא מנסה לגייס כמה מאות מיליוני דולרים, כשהשאיפה היא ששווי העסק שלו יקפוץ לכ-5 מיליארד דולר. השאלה הגדולה היא – האם הוא באמת שווה את זה, או שזה ניסיון להרים גיוס מנופח על סמך הייפ?
היוטיובר שהפך לתאגיד – לא עוצר לרגע
למי שלא מכיר, מיסטר ביסט הוא לא רק יוצר תוכן – הוא תופעה תרבותית. הסרטונים שלו, שבהם הוא מחלק סכומי כסף הזויים (כולל מיליוני דולרים) ומקיים אתגרים מטורפים, צברו מיליארדי צפיות. אבל בזמן שיוטיוב הפך אותו לאחד השמות הגדולים בעולם, הוא כבר מזמן לא חי רק מפרסומות.
דונלדסון הרחיב את הפעילות העסקית שלו הרבה מעבר למסך – הוא השיק מותג שוקולד מצליח בשם Feastables, נכנס לתחום החטיפים עם Lunchly, הפעיל רשת המבורגרים (MrBeast Burger), והקים חברת הפקות ענקית שמתמחה ביצירת תוכן בקנה מידה שעוד לא נראה ביוטיוב. עכשיו הוא רוצה לקחת את כל זה צעד קדימה – עם גיוס הון שיאפשר לו להפוך את עסקיו לאימפריה בקנה מידה עולמי.
אבל לא הכל ורוד: ההימור הגדול על Beast Games
אחד הניסיונות השאפתניים ביותר שלו היה תוכנית הריאליטי Beast Games, שהופקה עבור Amazon Prime Video. אמזון השקיעה 100 מיליון דולר בהפקת העונה הראשונה, אבל דונלדסון עצמו טוען שהוא הפסיד עליה "עשרות מיליוני דולרים" כי פשוט שפך עליה יותר מדי כסף. המטרה שלו הייתה ליצור את הריאליטי הכי מטורף שנעשה אי פעם – אבל השאלה היא האם זה באמת מהלך חכם מבחינה עסקית, או שהוא מתפזר יותר מדי?
- הרשת שעלתה לשידור לראשונה ושינתה את מפת המדיה בארה"ב ומה קרה היום לפני 19 שנה
- מפלצתי? הצלחה מסחררת, הפסדי ענק וביקורת גוברת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמזון אישרה עונות נוספות, אבל עדיין שוקלת איך לממן אותן. העסקה המקורית דיברה על יותר מ-250 מיליון דולר לשתי עונות נוספות – וזה חתיכת סכום שיכול להפוך כל ריאליטי להשקעה בסיכון גבוה.
מה הלאה? אולי רכישה של טיקטוק
בנוסף, דווח כי דונלדסון מעורב בדרך כלשהי בניסיון לרכוש את טיקטוק. נכון לעכשיו, לא ברור אם הוא מחפש להיות בעלים או רק שותף קטן במהלך. מה שכן, אם זה נכון, מדובר באחד המהלכים הכי שאפתניים שראינו מיוצר תוכן. זה אומר שהוא רוצה להיות לא רק כוכב – אלא גם אחד מבעלי השליטה בפלטפורמה שמעצבת את העתיד של התוכן הדיגיטלי.
שאלות ותשובות: מיסטר ביסט והצעד הבא שלו
איך יוטיובר בכלל מגיע לשווי של 5 מיליארד דולר?
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
שאלה טובה. זה לא שהערוץ שלו שווה 5 מיליארד דולר בפני עצמו – אבל כל העסקים שמסביבו מייצרים יחד מכירות של מאות מיליוני דולרים בשנה. הוא הצליח להפוך את המותג שלו לסופר חזק, וכל מוצר שהוא משיק נמכר כמו משוגע. חברות שמצליחות לייצר הכנסות כאלה מקבלות הערכת שווי גבוהה, וזה מה שהוא מנסה לעשות.
מה הקטע עם Beast Games – איך הוא הפסיד כסף על זה?
למרות שאמזון שמה 100 מיליון דולר, דונלדסון רצה שהתוכנית תהיה הכי מרשימה שאפשר – אז הוא הוציא מהכיס שלו עוד עשרות מיליוני דולרים. הבעיה היא שההשקעה לא בטוח תוחזר, כי עדיין לא ברור כמה כסף אמזון מוכנה להשקיע בעונות הבאות. זו דוגמה טובה לאיך לפעמים הוא מתנהל בצורה רגשית ולא עסקית נטו.
זה לא קצת מסוכן להיכנס לעסקי המדיה ככה?
חד משמעית כן. לנהל ערוץ יוטיוב זה דבר אחד, אבל להיכנס לעסקי ההפקות עם תקציבים של מאות מיליונים זה משהו אחר לגמרי. טלוויזיה וריאליטי זה עולם מסוכן – הרבה הפקות יקרות נכשלות, והשאלה היא אם מיסטר ביסט מספיק מחושב כדי לנווט את זה נכון.
מה ההבדל בין מיסטר ביסט ליוטיוברים אחרים?
רוב היוטיוברים חיים מפרסומות וחסויות, אבל דונלדסון בנה מותג שמרוויח ממכירת מוצרים, הפקות, והתרחבות לעולמות נוספים. הוא בין הבודדים שהצליחו להפוך ליוצרים עצמאיים בלי להיות תלויים לגמרי ביוטיוב או בספונסרים.
איך יוטיוברים אחרים יכולים ללמוד ממנו?
להבין שהכסף האמיתי נמצא מחוץ ליוטיוב. מיסטר ביסט בנה אקו-סיסטם שלם של עסקים שמזינים אחד את השני – החטיפים והשוקולד נמכרים בזכות הפופולריות של הערוץ, והוא דוחף את הצופים לקנות דרך התוכן שלו. כל יוטיובר שחושב קדימה צריך לבנות מותג סביב עצמו ולא להסתמך רק על פרסומות.
מה קרה עם עסק ההמבורגרים שלו?
MrBeast Burger התחיל כהצלחה מסחררת, אבל מהר מאוד החלו להגיע תלונות על איכות האוכל והשירות. זה גרם לסכסוך משפטי עם השותף התפעולי של העסק, ובעצם מראה שלא כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב.
למה הוא מתעניין בטיקטוק?
טיקטוק היא פלטפורמה מטורפת עם קהל צעיר ואדיר. אם הוא באמת מעורב בניסיון לרכוש אותה, זה אומר שהוא חושב קדימה ומנסה להבטיח שלא יהיה תלוי רק ביוטיוב. אם הוא ישיג נתח משמעותי בטיקטוק, זה יכול להפוך אותו לאחד האנשים הכי חזקים בתעשיית התוכן הדיגיטלי.
אז מה הסיכוי שהגיוס יצליח?
זה תלוי בכמה משקיעים יאמינו שהוא יכול להמשיך לצמוח בקצב כזה. אם הוא יצליח לשכנע אנשים שהמותג שלו רק בתחילת הדרך ושיש לו עוד הרבה מה לפתח – הוא כנראה יצליח לגייס את הסכום שהוא מחפש. אם לעומת זאת יראו שהוא כבר הגיע לשיא שלו, זה יהיה יותר קשה.
אז מה הקטע של מיסטר ביסט – גאון עסקי או סיכון מוגזם?
מיסטר ביסט מצליח לייצר עניין אדיר סביב כל מה שהוא עושה. מצד אחד, הוא נחשב ליוצר הכי גדול בעולם עם מודל עסקי שמכניס לו מאות מיליונים. מצד שני, הוא לוקח סיכונים עצומים, ולפעמים נראה שהוא מתנהג כמו יזם שיותר מתלהב מהרעיון מאשר מהמספרים.
אם הגיוס יצליח, הוא יוכל להפוך לשחקן מרכזי בעולם העסקים ולא רק ביוטיוב. אם זה ייכשל, הוא יצטרך לחזור למודל הישן שבו התוכן הוא המקור העיקרי להכנסות. כך או כך, מדובר ביוצר תוכן שממציא את עצמו מחדש כל הזמן – ואין ספק שיהיה מעניין לראות לאן זה הולך
- 1.איכותן 27/02/2025 12:32הגב לתגובה זוצרכני תוכן ששורף לאנשים את המשטב הכי יקר והכי לא מוערך הזמן.מה ההבדל בין זה לטלויזיה מלבד הצנזורה המגבילה בטמבלויזיה!
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
