יוסי בן ברוך מגדל שוקי הון
צילום: יח"צ

מגדל: יוסי בן ברוך מונה למנכ"ל חברת האחזקות של שלמה אליהו

בן ברוך ביצע בשנים האחרונות שורה של תפקידים בכירים בחברה וביניהם משנה למנכ"ל, מנהל חטיבה פיננסית, מנהל כספים ודירקטור בקבוצה, ומנכ"ל מגדל שוקי הון

איתן גרסטנפלד |

חברת מגדל ביטוח -0.95%  בשליטתו של שלמה אליהו מדווחת על מינוי של יוסי בן ברוך, המשמש כיום כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים, למנכ"ל חברת האחזקות. זאת, לאחר שיפתח רון-טל, יו"ר החברה שהחזיק בתפקיד הודיע על כוונתו להתפטר.

> "זה לא התפקיד של חברות הביטוח לסבסד את האזרחים"

בן ברוך, הוא בוגר תואר ראשון במשפטים וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. הוא ביצע בשנים האחרונות שורה של תפקידים בכירים בחברה וביניהם משנה למנכ"ל, מנהל חטיבה פיננסית, מנהל כספים ודירקטור בקבוצה, ומנכ"ל מגדל שוקי הון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עזרא גבאי (אתר הסוכנות)עזרא גבאי (אתר הסוכנות)

עזרא גבאי - הוא סוכן הביטוח מאחורי פרשת "יד לוחצת יד"

במשך שנים היה עזרא גבאי מוכר בשוק הביטוח כסוכן עצמאי בעל סוכנות קטנה-בינונית. חקירה מקיפה של להב 433 חושפת חשד לתמונה מורכבת יותר: קשרים הדוקים עם יו"ר ההסתדרות, השפעה על מינוי דירקטורים וטענות למעורבות בעסקאות ביטוח בשווי עשרות מיליוני שקלים דרך קשרים אישיים עם ועדי עובדים ברשויות המקומיות; אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד



מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארנון בר-דוד

עזרא גבאי, אחד מסוכני הביטוח העצמאיים הבולטים שפעלו במרכז הארץ, נמצא כעת בלב אחת מפרשות השחיתות הגדולות שנחקרות בישראל בעשור האחרון. במסגרת מבצע רחב של יחידת יאח"ה בלהב 433, נעצר גבאי יחד עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש עיריית קריית גת כפיר סויסה, ועשרות בכירים נוספים בגין חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

שיטה של קח ותן: ביטוחים תמורת מינויים

לפי החשד, גבאי ניהל לאורך שנים קשרים הדוקים עם ועדי עובדים בגופים ציבוריים, תאגידים ורשויות מקומיות. על פי חוקרי המשטרה, הסוכנות של גבאי הייתה זו שדרכה בוצעו הביטוחים של עובדים במוסדות אלו,  ובתמורה, דאג גבאי למינוי מקורבים של ועדים לתפקידי דירקטור בשכר בגופים הנתונים להשפעתו. החקירה העלתה כי בחלק מהמקרים המעבר לביטוח דרך גבאי התרחש מיד לאחר מינוי הדירקטורים, דבר המעלה חשד לתיאום אינטרסים פסול.

עוד נמסר מהמשטרה כי סוכנות הביטוח של גבאי רשמה גידול שנתי של עשרות מיליוני שקלים בהכנסותיה בשנים האחרונות, נתון שהוביל את החוקרים למקד את החקירה במערכות היחסים שבין הסוכנות לבין ראשי הוועדים והרשויות המקומיות.

גבאי, הוא חבר מרכז ליכוד ומקורבו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (שכאמור נעצר אף הוא). הוא נחשב לסוכן גדול בתחום הביטוחים הקולקטיביים והפנסיה והוא המבטח של  עסקאות ביטוח מול עיריות רבות. הקשרים שלו חזקים מול קבוצת הראל. 

גבאי נחשב גם לאחד הלוביסטים הגדולים בענף - הוא התנגד לרפורמות מהותיות של משרד האוצר שנועדו להגביל את התגמול מסוכני ביטוח ולעודד שקיפות. בין הרפורמות שנבלמו: איסור על רכישת סוכנויות עצמאיות ע"י חברות ביטוח ורפורמת "הסוכן האובייקטיבי".


רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה

בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"



רן קידר |


פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.

המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.

"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור

בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".

הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".

אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".