08:27 אסיה: הניקיי עולה 0.25%, סיגפור יורדת 0.45%

08:26 מרים נאור לקראת פרישה: "לא ניתן לאיים על בית המשפט"

08:24 חיפה: אזעקה תישמע בשעה 10:05 במסגרת תרגיל צבאי

20:49 אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה... >>

19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ח"כ אלי כהן יוזם מהלך דרמטי שעשוי להיות 'הגרזן הסופי' על המשקיעים בשוק הנדל"ן - וכבר פנה לבנק ישראל

לא רק מיסוי כבד על דירה שלישית, ח"כ אלי כהן שמשמש כיו"ר ועדת הרפורמות של כחלון לוקח צעד גדול קדימה
 |  211
מחירי הדירות
Share
הריבית על המשכנתאות מתייקרת במהירות בשל התמעטות מקורות המימון מצד הבנקים וחוסר הרצון שלהם להמשיך לספק הלוואות לדיור. רק השבוע פרסם Bizportal כתבה על שיעור ההתייקרות של המשכנתאות מאז תחילת השנה (וההשלכות הדרמטיות על ההחזר החודשי). והנה היום ח"כ אלי כהן ממפלגת 'כולנו' שמשמש כיו"ר ועדת הרפורמות של כחלון העביר פנייה לפיקוח על הבנקים שתכליתה עצירת מתן המשכנתאות למשקיעי הנדל"ן, לא פחות. 


וכך כהן כותב למפקחת על הבנקים חדוה בר: "על רקע מחסור במקורות מימון הבא לידי ביטוי בעליית
ריבית
ריבית
הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על
המשכנתאות, חרף העובדה כי הריבית במשק נותרה ללא שינוי, אבקשך לפעול לעצירת מימון משכנתאות למשקיעי דירות ותעדוף מימון לרוכשי דירה ראשונה, עד למציאת פתרון למקורות מימון בין אם באמצעות הגדלת מקורות המימון הבנקאיים או בשילוב מימון מהגופים המוסדיים". 

"פנייתי זו היא על רקע התייקרות ריבית המשכנתאות בשנה האחרונה בכ-1%, זאת על אף שריבית
בנק ישראל
בנק ישראל
הבנק המרכזי של מדינת ישראל. בנק זה אחראי על הפעילות המוניטרית כגון: הנפקת המטבע הישראלי, פיקוח על המערכת הבנקאית, פיקוח על השימוש במטבע חוץ, וביצוע פעולות בנקאיות של הממשלה
נותרה ללא שינוי והמשמעות הכלכלית עבור נוטלי המשכנתאות היא עלייה של מאות שקלים בתשלום המשכנתא החודשי".

בבנק ישראל טוענים שהמחסור במקורות מימון לענף הנדל"ן הוא זה שהוביל לעליית הריבית. כיוון שכך דורש ח"כ כהן לעצור את המימון למשקיעים ולתעדף את מחוסרי הדיור עד למציאת מקורות מימון שיחזירו את רמת הריבית במשכנתאות לרמה הסבירה כפי שהייתה עד לפני כשנה. הפתרון למקורות המימון יכול להיות באמצעות הגדלת המקורות הבנקאיים או בשילוב  הגופים המוסדיים. 

המכתב ששלח ח"כ אלי כהן למפקחת על הבנקים חדוה בר:
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

211 תגובות ב-128 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
128 נחמיאס ברוך 28/09/2016 08:18 אלי כהן
יש להמשיך במדיניות שר האוצר ושלך אפילו במחיר פירוק הממשלה. עושק קרקעות המדינה על ידי בעלי ההון אפילו שהשקעותהם בכספם וזאת ראוי לומר, יש למגר התופעה כי ברמות שכר כאלה הם ישתלטו על קרקעות מדינה. להמשיך במס על דירה שלישית ועוד.
127 דמגוגיה עלובה 27/09/2016 12:47 אלי כהן והכחלוניזים
אלי כהן הוא לא פחות מדמגוג מבוהל שמנסה בכל כוחו להגן על תופעה מטורפת של הסתה של ציבור אזרחים אחד כנגד ציבור אזרחים אחר. כחלון ראש המסיתים לימד כנראה את אלי כהן איך מסיתים וכהן כתלמיד טוב מסית את כל הציבור נגד ציבור שמשקיע בדירות מגורים. מחר יבוא הכחלון ויסית נגד מחזיקי המכוניות, או הנוסעים לחול, כי אין גבול לדמגוגיה הזולה של הכחלוניזים המכוער שעוסק בהסתה ובהטפת שינאה בין ציבורים. ראו למשל את הטיפש מתגובה 126, רועי, אדם רוווי שינאה שקלט היטב את הכחלוניזים וכבר בכותרת כותב שהמשקיעים הם "חזירים". רועי המוסת הוא תוצאה ברורה של שר אוצר בישראל שמסית לשינאת חינם כנגד ציבורים שלמים באופן מדאיג שדומה למשטרים אפלים.
126 רועי 27/09/2016 09:14 סוף סוף צעד משנה מציאות. משקיעים חזירים (ל"ת)
125 יצחקי 25/09/2016 13:04 כחלון לא מבין שרק בניה מאסיבית של 100000 דירות יוריד מח
מחירים.
124 אשר 22/09/2016 22:49 דיקטטור
אתם דיקטטורים אנחנו ממתינים לבחירות לפיד יהיה ראש הממשלה ואתם תשארו מאחור בלי כלום מפלגה של עושקים בלי לב
123 רון 22/09/2016 09:05 כהן
לא מבינים בכלכלה מי שמניע את גלגלי המשק זה הכסף של המשקיעים לעצור את זה יביא ל מיתון ומובטלים רבים
122 לאון 21/09/2016 17:56 יישר כח, סוף סוף צעד אמיץ ואמיתי (ל"ת)
121 יענקלה 20/09/2016 21:06 עוד שפוט של כחלון
אני מציע למפלגת כולנו להזדהות עם פשוטי העם הרוצים דירה בחינם כי מגיע להם , שיוותרו על שכרם ורכב השרד והלשכות ויסתפקו בשכר של כ 10000 שח בחודש ואת הנותר יתרמו לחסרי הדיור שציינתי לעיל . ואל להם להציע שיטות לגנבת כספים מהציבור .
120 סופו של כחלון 20/09/2016 01:16 כחלון וחבריו למפלגה ההזוייה הזאת יעלמו בקרוב מהפוליטיקה (ל"ת)
119 פסיכיאטר 18/09/2016 14:58 מי שכותב פה נהנה עד היום מההפקרות של ביבי. ניגמר!
כחלון היחיד שמסתכן ועושה לטובת עמו! נצביע עבורך. כל המקטרגים.. חגגתם עד היום תימכרו ולכו לים
יענקלה 20/09/2016 21:07 עוד שפוט של כחלון
אתה יכל להשאר בים ולחכות שכחלון יתן לך דירה בחינם אם תצביע עבורו .
118 משה 18/09/2016 11:12 בשביל השקעה ספקולטיבית בנדלן מסכנים את הבנקים
אדם מבצע השקעה ספקולטיבית במינוף גבוה. הבנקים מחזיקים תיקי אשראי גדולים בנדל"ן. ירידה חדה במחירי הנדל"ן תגרור זעזוע לבנקים. ההשקעה גורמת לעליית מחירים שפוגעת בציבור . המדינה במילכוד.שלא מאפשר לה לנקוט בצעדים דרבטיים להוריד מחירי נדלן.
117 בן אהרון 18/09/2016 00:10 צריך להודות על האמת: לכחלון אין כנראה כישורים לשר אוצר
לנתניהו זה נוח שכחלון מפיל את עצמו עם ההתנהלות שלו. כחלון עושה לביבי את העבודה. אז מדוע שביבי יעצור אותו? הציבור יעצור את כחלון בבחירות הבאות. רק הבעיה כמה נזק יהיה ממנו עד שיפרוש, כי את החשבון הציבור ישלם עד השקל האחרון!!!
116 שוקי 17/09/2016 21:45 יוזמות מתנגשות
חסימות בדרך לרכישת דירות הופכות את הדירות הקיימות לנדירות שצריך לחשוב הרבה פעמים לפני שנפטרים מהן 2 יוזמות ששילובן בעייתי ככלל לדעתי הפתרון בחסימה ולא בקנסות רטואקטיביים
115 טליה 17/09/2016 17:46 כחלון וחבורתו יעופו בבחירות הבאות.
לא היתה בישראל מפלגה כזו שרוצה להרוס הכל, אנשים צרי עין, פופוליסטים בגרוש.
114 בן אהרון 16/09/2016 20:05 כל מי שמודאג, יש למעלה מ-80,000 דירות למכירה בלוח יד 2.
בינתיים לא חסר דירות לקנות ולא עומדים בתור לקנות את הדירות. גם לא מחוסרי הדיור.
113 נתי 16/09/2016 15:08 כל הכסף יברח מפה להשקעות בחו"ל
כחלון ושות פשוט רוצים לייבש את המדינה בן אדם כלום שהשתן עלה לו לראש
112 אזרח 16/09/2016 14:22 כחלון כחלון יש לי יש לי רעיון
יש 212345 אוטובוסים ומינובובים בארץ תוציא צו שלאזרחים שאין להם בית יכולים לישון באוטובוס בלילה, פטרתי לך את בעית הדיור חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחאולגה אולגה
גל 24/09/2016 08:29 אבל האוצר ידרוש חניה חודשית על אוטובוס כמחיר שכר הדירה
שמתם לב כמה יקרים עלויות הפיתוח של הקרקע בדירות למחיר למשתכן שקיימים ברשות מינהל מקרקעי ישראל. ???????? מחירי הפיתוח יקרים מאוד. בגלל זה הרבה מכרזים לא נרכשים עי הקבלנים. המכרז למשתכן מפרסם הנחה רק על הבניה לכאורה . ותוקע מחיר אסטרונומי רק על הפיתוח. כל עוד מחירי הפיתוח בבניה לא ירדו המחיריםשל הדירות לא ירדו וקבלנים לא ישתתפו במכרזים של המינהל
111 בן אהרון 16/09/2016 12:38 יפה מאד שמייבש את שוק השכירות,
זו טעות כלכלית קשה לחשוב שהפתרון הטוב ביותר הוא לקנות דירה. אני אומר באופן חד משמעי שרכישת דירה עלולה להיות בור כלכלי לרוכש שעלול לקבור אתו !!! שהממשלה תתן תחליף למשקיעים הפרטיים לספק דירות להשכרה לשוק במקום המשקיעים.
110 ליכודניק לשעבר 16/09/2016 09:30 כחלון -לבדוק את המינויים בקצאא מעמיד פני צדיק (ל"ת)
109 דוד 16/09/2016 08:59 יגרום להקטנת התחלות הבניה
יחסרו משקיעים,הקבלנים יהיו זהירים והתחלות הבניה ירדו עוד,ואז התוצאה ידועה לעלית מחירם נוספת.
אאאא 17/09/2016 21:44 כבר קטנו התחלות הבנייה לעומת השנה שעברה
לקבלנים לא כדאי לבנות אם המשקיעים יוצאים מהמשחק. במקום להגדיל את התחלות הבנייה כחלון עסוק בלחפש איך לצמצם את שוק המשקיעים ואיך לשלם לחברות שיבנו להשכרה - חלם
108 שמחה של ביבי 16/09/2016 08:12 ביבי שמח לראות את כחלון מסתבך עם עצמו ולא מצליח לתרום
לכלכלה ולא להורדת מחירי הדיור.
107 אא 16/09/2016 07:59 האוצר איבד את הראש ! (ל"ת)
106 נופר 16/09/2016 07:22 ישר כוח חה"כ אלי כהן! צודק בהחלט! (ל"ת)
105 שי 15/09/2016 23:28 סוף סוף ח"כ שממלא את חובו לציבור
אלי כהן עושה צעד נכון ויוצר סדר עדיפויות חדש. לבנקים יש עוגה לחלק ויש לדעת לאן לנתב תחילה את המשאבים. אין ספק שבשל מצוקת האשראי מחוסרי הדיור צריכים לקבל עדיפות על המשקיעים. צעד מבורך של ח"כ כהן. כל הכבוד!!
104 שירה 15/09/2016 23:08 צעד אמיץ כל הכבוד (ל"ת)
103 kubh 15/09/2016 20:08 אלי כהן גמר את הכשרה אנרגיה וכעת הגיע להרוס באוצר...... (ל"ת)
אריק 16/09/2016 10:38 כמה דירות יש לך, שאתה מגיב כך ? (ל"ת)
זוג צעיר 16/09/2016 09:51 תחפש השקעה שלא פוגעת במדינה שלך (ל"ת)
102 אריאל שרון 15/09/2016 19:44 גאון הכהן הזה - משבר הסאב פריים בדרך לישראל (ל"ת)
101 יוסי 15/09/2016 18:37 כשהראש מסריח גם הזנב מסריח
מפלגה של זבלים כחלון וחבורתו
מוטי 17/09/2016 13:54 זבל מי שעשה אותך מטונף (ל"ת)
100 דובי 15/09/2016 18:31 נתנו להם צעצוע יקר ביד והם לא יודעים לשחק בו !
הם מובילים להרגעה / הקפאת השוק כביכול להוריד מחירים , אך יקבלו בום כלפי מעלה של עליית מחירי הנדלן , גם הקניה וגם שכירויות . מצד אחד לא משחררים קרקעות כדי לגרום לשפע והיצע ומצד שני מעלים מיסים ," החכמים האלה" לא מבינים , כשהנדלן בתנופה הוא משפיע גם על יתר הענפים לטובה כי ישנה פעילות וחוץ מזה , איך יהיה לשוכרים דירות אם מונעים מהמשקיעים לקנות ? ילחו להורים לגור ?
99 נפלו על הראש 15/09/2016 18:30 פשוט נפלו על הראש!!!
זה רק מראה שהמחירים לא בכיוון ירידה.
98 משקיע 15/09/2016 18:03 עכשיו בטוח אני אלך לקנות דירה עוד מעט לא נוכל לקבלמימון (ל"ת)
לירן 15/09/2016 19:00 ללא מימון המחיר ירד (ל"ת)
שמטוב 15/09/2016 23:14 המימון אינו מכספי משכנתא. אלא מפיעון ניירות ערך
מבחינת ריבית לא משתלם לקחת משכנתא, זו סתם בדיחה שהופצה בציבור.
97 מוטי 15/09/2016 17:51 משכנתא
לכתוב שטויות זה לא נורא הנורא הוא שהוא עוד עלול להאמין לעצמו המצב אצל החבה הצעירים מבעבע ההכנסה הממוצעת המשק תקועה ההוצאות מרקיעות במקום לטפל בשורש הבעיה מקשקשים יש לבנות ומייד אלפיי יח דיור ציבורי פשוט ונוח לתת אוויר לזוגות הצעירים ומעוטי יכולת אחר כך תקשקשו על הוזלת משכנתא ארץ נהדרת מדינה לא משהו
96 השמש 15/09/2016 17:46 כל הכבוד--אני חושב שהוא צודק
בכלל יש לאסור קניית דירה שניה ומעלה.כמו כן להפסיק לבנות מבני ציבור קופות חולים בנקים משרדי ממשלה ובניני עיריה.עד שלא תהיה דירה לכל אחד יש לבנות רק דירות.בגלל שהוא העלה את הרעיון רק למשפחה שלו יהיה מותר לקנות יותר מדירה אחת.נו טוב--תמורת מעטפה עבה ניתן לעוד כמה להיות יוצאים מהכלל.
נדלן 15/09/2016 20:10 כל מילה בסלע (ל"ת)
95 אחד 15/09/2016 17:30 נו.....הצלחת. שמעתי לראשונה את שמך (ל"ת)
94 אריק 15/09/2016 17:22 רק היום אמרתי למתווך שאני עושה הפסקה לגבי חיפוש דירות
וביטלתי כמה דירות שהייתי אמור לראות. המחיר שאני מציע הוא כ 250,000 פחות ממה שהמפרסם רוצה (קרוב למחירי מחיר למשתכן) ולהפתעתי המתווכים לא מרימים גבה, מי שרוצה למכור כדאי שיעשה את זה מהר לפני שיבלע את הצפרדע. את המחיר המופקע של היום אני לא מוכן לשלם!!!
שמטוב 15/09/2016 23:14 שטויות (ל"ת)
93 מיכה 15/09/2016 16:50 אלי כהן מהחכמים בחברי הכנסת הוא יהיה ראש ממשלה
הצעד השלישי החכם אסור לקנות מטח וליקנות נדלן להשקעה האירופה כי זה לא הוגן כי האירו ו השטרלינג נמוך כך שישראלים קונים נדלן האירויים מפסידים כמו כן לחטט בכיסיפ של היוצאים לחול כי בורח הרבה מטח כמו בשנות ה50 איזה יופי
92 אנונימי 15/09/2016 16:41 לכול המגיבים לא לקנות דירות , לכחלון המשך הצלחה
אם יש אדם בציון שאיני איש פוליטי,שגדל מלמטה ואומר אם אני אכשל אלך הביתה ,צריך לתת צאנס ,שוק הדיור הוא בועה שנובעות משחיתות ,קבלנים ,בעלי הון בקשרים עם מושחתים ברשויות המקומיות , חברי מועצת וועדו תכנון ראשי ערים לא כולם , מושחתים ,עושים ספסרות בדירות , נותנים התרים לא חוקיים לבנייה לגובה , משנים יעוד קרקע ציבורי ומסחרי למטרות בנייה למגורים, עורכי דין מושחתים , מתווכים , אנשי תקשורת ומדיה ומעכרים ולובסטרים למיניהם שאומרים ומפחדים לכו לקנות דירות ,אל תשעבדו את עצמכם לעשרות שנים לבנקים . החלו באוקטובר בניה זה לא סלורר זה לוקח זמן תוך שנתיים שלוש הכול יקרוס, זו בועה צריך להמשיך לבנות דירות למשתכן וכן ותת מענה למשפרי הדירות ,ולהחיל חוק ששטח חום שטחי ציבור יהיו בניה לשכירות הוגנת ומוגנת כמו בחו"ל .הקבלנים לא בונים כי אין קונים , הבנקים מוכרים תיקי משכנתאות לגופים מוסדיים , הרי אתם רואים בעינכם , כחלון ושותפיו לא יוותרו זה קשה מנסים לשים מקלות בגלגלים אבל העם יתעורר,כול המושחתים ושותפיהם לכלא ,מקווה שיצליחו הצלחתם הצלחתנו אם לאו ישימו את המפתחות וילכו הביתה ,זו בועה והיא תתרסק סבלנות.יום טוב
מיכה 16/09/2016 14:16 צודק כחלון נילחם במושחתים הוא ידאג לחלשים!!
הוא יכריח את הקבלנים להיות הגונים ולהרויח פחות . מי שלא ירויח מספיק הוא יסדר לן הלוואה בבנק. כמו שזה ניראה הוא וחולדאי הולכים לגרום לביקוש לדירות ברובע 5 ו6 בתל אביב מאחר והישראלים החדשים קצב הילודה שלהם אדיר והם יצטרכו המון דירות הם אוהבים ועובדים בתלאביב כעת הם בערך 70000 איש בעוד 20 שנה יהיו 250000 ואז ירצו גם איחוד מישפחות שזה מאוד הומניטרי אז יהיה יותר .כמובן ראינו את ההפגנה בכיכר רבין של המיסתננים כלומר הישראלים החדשים שלעולם לא יעזבו את ישראל!!! אלה לקוחו הנדלן בעתיד
91 יצחקי 15/09/2016 16:14 בנקים שפכו כספים בלי בקרה חלו בפחד גבהים (ל"ת)
90 יויו 15/09/2016 16:05 בסוף ניקנה דירה בגרמניה להשקה ואולי נחזור לשם (ל"ת)
89 משגיח כשרות 15/09/2016 15:55 לא ידעתי שלקרוא עיתונות כלכלית יכולה להצחיק
עד שהתחלתי לקרוא עיתונות כלכלית ישראלית , מסכנים אתם בחיי רחמים עליכם חחחחחחחחח. ובכלל לקרוא את הטוקבקים בכלל קומדיה ,חחחחחח אתם עושים לי כאב בטן מרוב צחוק ,חחחחחחח . לא יודע מי יותר מצחיק המובילים הכלכליים שלכם פוליטיקאים, מנהלי החברות, או ה"טייקונים" כל אחד צפרדע יותר גדול מהשני. חשבתי שצפרדעים וחזירים הם לא כשרים לאכילה , אבל את כמות הצפרדעים והחזירים "שמאכילים" אותכם , כל הגויים ביחד לא אוכלים כזאת כמות......חחחחחחח
88 יי 15/09/2016 15:34 בינתיים זה רק מילים. מכתב שמשוחרר לעיתונות (ל"ת)
87 דוד 15/09/2016 15:26 רק
מפלגת כולנו יוזמת חוקים כאלה מס על שלוש דירות הגבלת משכנתאות! מפלגת כולנו בקריסה ולכן כל החוקים האלה.
86 בהצלחה. 15/09/2016 15:20 כחלון, מעט מידי, מאוחר מידי. ובכל זאת:
קודמייך בתפקיד אכן לא עשו כלום (משטייניץ העציץ השקרן ועד לפיד הרשג'ד החלול), אבל לך יש הזדמנות: הצעתו של כהן, ביטול מס בורסה, מחיר למשתכן במרכז.
85 יוסי 15/09/2016 14:58 יש להתחיל ליישם מס לדירה שניה. (ל"ת)
יוסי 15/09/2016 15:23 כל התרגלים של האוצר לא מחזיקים מים
רק התייחסות לכל דירה החל מהראשונה כמניה ויחילו עליה מס שחל על מניה אולי אז נראה ירידה במחירי הדירות .למה המשקיע לחסכון פנסיוני בבורסה משלם מס לעומתו המשקיע בדירה פטור [למרות להשקעה בדירה אין סיכון אין איש בממשלה ובבנק ישראל המעוניין בירידת מחירי ם]
מיכה 15/09/2016 16:53 בגלל שלא היו דירות להשכרה לעליה מרוסיה
הממשלה עודדה להשכיר ב10 אחוז מס
גמלאי 15/09/2016 16:45 יהיה גם קיזוז על הפסדים? (ל"ת)
יוסי 15/09/2016 21:09 כן
כל הכללים החלים על המניות יחולו על הדירות
84 אבי 15/09/2016 14:53 הבעיה תהיה בשכירות יוצר מחסור ואז מחירי השכירות יעלו.
הבעיה תגלגל לשוכרי הדירות.
אחד 15/09/2016 16:20 לא יעלה
אין בעית מחסור בדירות להשכרה ולכן תשואת השכ"ד הנמוכה בעולם. על כל דירה שתמכר יגרע גם שוכר מהבקוש
אייל 15/09/2016 16:17 טיפש על כל דירה שתימכר יהיה קונה זוג צעיר שלא יצטרך
לשכור...
משה 15/09/2016 17:13 אתה לא מבין כלום
גם היום יש עשרות אלפי דירות למכירה בכל רחבי הארץ (ראה ביד 2). לך תקנה דירה לפני שתאחר את הרכבת כפי שקרה עד כה. אני בוודאי שלא אמכור את הדירות שלי. במיוחד לא לאנשים לא מוצלחים, קנאים וצרי עיין.
83 tsachir 15/09/2016 14:36 הפחדנים
כחלון ושות שמפחדים לגוע היכן שאפשר באמת למצוא את הכסף השדוד שיאפשר להגדיל את קצב הבניה כמו וועדי חב חשמל , הנמלים,החרדים הפרזיטים וכו שהם בעלי השפעה פוליטית שתעיף אותו,אז הוא החליט לשדוד אנשים ישרים ולגזול את רכושם שהביאו ביושר ובעמל כי הם מיעוט שלא יכול להשפיע על מצבו הפוליטיממש אוטיסט פחדן
82 מאיר 15/09/2016 14:29 לרסן אתת מריביות הבנקים ברגולציה במקום כוחות השוק
בהעדר תחרות. בענף הבנקאות כוחות השוק לא עושים סדר לשי
81 קרן מגוריט=פיגוע משק 15/09/2016 14:28 יד אחת דוחפת משקיע קטן החוצה ויד שניה נותנת בונס לקרן?!
קרן מגוריט עושה סיבוב על כולנו עם אחוזי מיסוי נמוכים ואפשרות השקעה לכוולם אבל אחוזי רווח הגדולים בעיקר למנהלי הקרן.... אפשריות המימון של הקרן עצומות ללא פורפוציה לכל משקיע קטן וכך הקרן מושקעת על ידי קופות הגמל של אקסלנס וקק"ל בשיתוף חברה קדישא ת"א וקרנות צדקה מוצצות את הדם של כולנו ואנחנו עוד משקיעים בהם... אני שוקל לעזוב את אקסלנס אבל איך אפשר לעזוב את חברה קדישא ת"א :-> (אי אפשר לברוח מהמוות)
80 מספיק עם הבלוף 15/09/2016 14:21 אנו זוג צעיר ורוצים מענק לקנות דירה יד 2 ולא מחיר משתכן
אנו זוג צעיר עם ילד אחד ומסתפקים בשלב ראשון בדירה קטנה וזולה משוק יד 2 . יש לנו הון ראשוני קטן ואם היינו מקבלים מענק של 250 -300 אלף שח היינו קונים מיד דירה זולה משוק יד שנייה. אנחנו רוצים מאוד אך לא יכולים להשתתף בהגרלות מחיר משתכן בהרצליה , נתניה , ראש העין או קרית מוצקין. במקום לארגן הגרלות למבוססים ומשקיעים דירות חדשות מקבלן במחיר משתכן , תנו לנו מענק ואפשרו לנו לקנות דירה זולה משוק יד שנייה איפה שמתאים לנו.
יוסי 15/09/2016 18:42 דור מזויין
אתם מוזמנים לקרית אתא קרית ים מגדל העמק ועוד הרבה מקומות דירת 3 חדרים ב400000 שקל .יש דירות לכולם .אבל הדור הצעיר הוא כלשון המשורר דור מזויין בכיינים שרוצים להיות מליו רים ובעלי דירות לפני שהספיקו להרוחח וליצור סדרי עדיפויות נורמלים
אריק 15/09/2016 21:01 דירות במקומות שהזכרת בסוף עולים הרבה יותר
אין עבודה במקומות שהזכרת, בלי עבודה אין איך להחזיר משכנתא. ומזויין תקרא לעצמך, הדור המזויין הזה כהגדרתך זה דור הייטק מהנדסים ברמה הרבה יותר גבוהה משתגיע אי פעם עם משכורות של 20k ואנחנו לא יכולים לקנות דירת 3-4 חדרים. במקום שמתאים לנו - הבנת? לא בת"א אבל גם לא בדימונה.
מיכה 16/09/2016 14:20 עצוב אבל אריק צודק (ל"ת)
79 גמלאי 15/09/2016 14:15 כהן לא חושב כלכלית אלא פוליטית.
קנית דירה מכירת דירה מס למדינה כהן קח את הכסף ותן אותו לזוגות הצעירים ותפסיק לעשות פוליטיקה במקום כלכלה.
78 מתי 15/09/2016 14:10 מתי בעוד שנתיים ?? (ל"ת)
77 אורי 15/09/2016 14:08 פניה של אלי כהן אל הבנקים
האם לא פשוט יותר להעמיד את כל המשקיעים ליד הקיר ולירות בכלבים אחד אחד
סדאם 15/09/2016 14:43 כן אבל יש לחייבם בעלות הכדורים הניקיון והקבורה
זה מה שאני עשיתי בזמנו. אךךךך האקשנשוס בצואר הורג אותי
76 לכן הפתרון ..... 15/09/2016 13:34 מי שיכול לשעבד דירות מקבל הלוואות מהבנק בתנאים מעודפים.
מי שיש לו יותר מדירה אחת יאסר עליו להכנס לבנק. ואסור עליו להמצא במרחק קטן מ -50 מטר מהסניף בשעות הפתיחה של הסניף (לא כולל שבתות וחגים ) ..... אתה הבנת את זה ? חבר כנסת נכבד ומיותר ???? אגב סבתא רבא שלי עדיין כותבת מכתבים , מסכנה , הדואר האלקטרוני לא נקלט לה במוח.
משה1 15/09/2016 17:17 מי זה חבר הכנסת הטיפש הזה
אלו המחוקקים שלנו? כחלון, אלי כהן.. כאלה טיפשים. לכו הביתה
75 בושה ! 15/09/2016 13:15 פישלו בגדול דפקו שני דורות של צעירים !!!
למה לא ליצור מסלול ריביות של זכאים בלבד או לערוב לזכאים מול הבנקים שיתנו ריביות נמוכות יותר,הבנקים טוענים שהסיכון עלה אז שהממשלה שעד היום נהנתה מתקבולי הנדל"ן השמנים תיתן ערבות לזכאים ותגרום להפחתת הריבית ! למה לא לתת לחברות מחו"ל לבנות ולהגדיל את המלאים ? למה לא לאפשר לחברות זרות לבנות ?
חי 15/09/2016 13:26 כי לא באמת מעניין את כחלון ונציגיו הדור הצעיר
הרי יכלו לתת לצעירים מענק בגובה ההנחה לזכאים-אז גם יכלו לבחור לקנות דירות זולות יותר ,מיד שניה וכדומה-הטלת המיסים מיועדת רק להגדיל את קופת האוצר ותו לא!!!
דב 15/09/2016 14:13 חי
יפה מאד. זה הרבה יותר. בדוק מי הצביע עבור כחלון=כישלון ותמצא הרבה צעירים שקיוו לפתרונות למצוקתם. והם קיבלו הפוך. במקרה הטוב, כחלון=כישלון הוא מריונטה של פקידי האוצר, שכל רצונם הכנסה גדולה יותר לקופת המדינה. אך זה הרבה יותר חמור. התפקיד הנוכחי גדול עליו במאות מידות. זה מזעזע להבין באיזה היקף של כישלון אנו דנים.
אנונימוס 15/09/2016 14:08 הקטע שגם למשקיעי הדירות לא אכפת מהצערים
הרי הם נהנים מהמצוקה שלהם וסוחטים כמה שהם יכולים מהם, הרי ברגע שימכרו לצעירים בהטבות, כבר לא יהיה ביקוש לחירבות שלהם ובאופן טבעי ערכן ושכר הדירה שהם גובים ירד. אז אל תספר לנו סיפורים
אני 15/09/2016 18:33 אכלו לי, שתו לי, מגיע לי, דירה במרכז ת"א עם נרגילה (ל"ת)
74 כנסו כנסו 15/09/2016 13:14 פלוג יכולה להפיל את מחירי הדירות בלי לשנות את הריבית!!
יש לאסור על פריסת המשכנתא ליותר מ 15 שנה (180 תשלומים) וכדי לתת לצעירים יתרון על פני משקיעים בעלי הון עצמי גדול, יש לאסור לחלוטין על נתינת משכנתאות למשקיעים. מה יותר פשוט מזה? הריבית תישאר מה שהיא חושבת לנכון, וכוח הקניה יהיה כאילו אנחנו בשנת 2007 ולכן המחירים יאלצו לרדת לא משנה כמה המוכרים מתעקשים. בסוף צריך למכור וכשאף אחד לא מסוגל לקנות במחירים של היום (כי יש 180 תשלומים במקום 360) המחירים יתחילו לרדת. שלא יעבדו עליכם!!!! אז למה היא לא עושה את זה? כי זה יפגע ברווחי הבנקים ממשכנתאות כי זה יפגע בבטחונות הבנקים (שווי הדירות) כי זה יפחית את המוטיבציה של קבלנים לבנות כי זה יפחית את מחירי הקרקע כי זה יפחית את הכנסות המדינה ממסים ישירים (קרקעות) ומפעילות כלכלית (רווחים של הקבלנים, מס הכנסה על משכורות של פועלי בנין, וכו')
אבי 15/09/2016 17:50 צודק 100%
אבל המדינה במקום לדאוג לאזרחיה היא בעצמה ביזנס.
ויקח זמן עד הירידה 15/09/2016 14:52 הבעיה שמיידית צעירים לא יוכלו לקנות
וללא משקיעים שוק השכירות יקלע למשבר גדול לאחר זמן מה. כך יווצר "משבר ההומלסים" שיהיה חמור ואלים אם לא יטופל מהר ומצד אנשים שאין להם הרבה להפסיד לאחר שפונו לרחוב. לכן אסור להדיר משקיעים לגמרי.
דב 15/09/2016 13:41 74
יש כל כך הרבה רעיונות והצעות לסיום משבר הדיור והחזרת השפיות. כחלון=כישלון הוא אפס, חדל אישים, שפשוט לא מסוגל. במקרה הטוב הוא מונע כמריונטה על-ידי פקידי האוצר. ואלה אינם רוצים דבר בפתרון המשבר אלא בהכנסות כספיות. זה פשוט מזעזע: העם היהודי הוא עם חכם, וכאן הכישלונות נוראיים, ונובעים כאמור, ממה שכתבתי לעיל.
73 מיתון 15/09/2016 13:08 המימון הבנקאי למשקי הבית הריץ את בועת הנדל"ן
להפחית בהדרגה את שיעור המימון גם למשקי בית. אין מימון המחירים ירדו.
72 בושה ! 15/09/2016 13:06 הממשלה הזאת נרדמה לגמרי בתחום הנדל"ן
היה להם את כל האפשריות לחסל את הבועה הזאת והם עדיין נמצאים במקום של בו ננסה את זה ובו ננסה את זה , ולבינתיים גם המחירים עולים וגם הריבית על משכנתאות עולה , לקחו את כל האשראי הבנקאי נתנו למי שיש ולא הישארו לאלה שבאמת צריכים , הפשלות של הממשלה הזו יעלו ביוקר לדור הצעיר שכבר לא צעיר כל כך !!!
71 עצירת משכנתאות 15/09/2016 12:44 אם זה יביא לעצירת מחירי הדירות אז לא צריך עוד מיסים
הממשלה ממשיכה בדרך להבריח את המשקיעים מהדירות כדי להעביר את שוק השכירות למקורבים של קחלון לטייקונים החדשים. ואז שוכרי הדירות יבכו בדמעות דם כי השכירות תהיה גבוהה וצמודה למדד וגם ישלמו דמי ניהול של 500 שח לחודש לפחות
אוהד כחלון 15/09/2016 12:53 עדין שווה מלשלם לבעל דירה! (ל"ת)
אני 15/09/2016 18:35 יש לך ריב עם בעל הדירה וכנראה מגיע לך. (ל"ת)
דב 15/09/2016 13:42 אוהד...
טוב שיש לו עדיין אוהדים. ועל זה נאמר מצא מין את מינו. לו הבנת עד כמה הוא כישלון מוחלט, לא היית מעז לכתוב...
70 א.מ 15/09/2016 12:42 מצוין! במקביל ליצור מכשיר השקעה חלופי. (ל"ת)
69 כולה ח"כ ששלח מכתב 15/09/2016 12:40 הוא בסך הכל מחכה את יו"ר המפלגה שלו בפופוליסטיות
זה ממש לא בתחום סמכותו ואין מצב שהבקים יספרו אותו..
דב 15/09/2016 13:45 69
כותבים מחקה, ולא מחכה. כל המפלכה הזאת זו בדיחה עלובה, שהרבה צעירים !!!) שכעת נדפקים יותר תמכו בה. מי שלא הבין כי המשרה הזאת גדולה על כחלון אלפי מדינות, וכי הבדיחה של הורדת מחירי התקשורת היתה פופוליסטית גרידא - לא הבין דבר. כחלון הוא כישלון מוחלט.
68 בא 15/09/2016 12:28 צעד קטן לכחלון ,צעד גדול להורדת מחירי דירות ,כמו שהקמנו
בסיס על הירח , ככה מחירי הדירות ירדו בגלל הצעדים המזדיינים של כחלון .מחיר למזדיין וכול הצעירים ברחו לחול , וראשממשלה שחושב רק על כסף .
מוני 17/09/2016 00:41 נתתי לך וי כי חשבתי שאתה בעד כחלון (ל"ת)
67 יעקב 15/09/2016 12:27 כחלון מקומך בצפון קוריאה
כחלון ומפלגתו מתאימים למשטרים חשוכים ,לא יהיה מנוס מלהקדים בחירות ולהחזירו למכור צמיגים עם אחיו
נ.ש. 15/09/2016 12:42 לידיעתך. מדינת ישראל
ערבה לבנקים במקרה שהם יקרסו מהלוואות ללא החזר. עליית מחירי המשכנתאות משקפת גידול בסיכון. כי היציע כסף יש. זכותה של המדינה להגיד שהלוואות למשקיעים מסכנת אותה והיא מתנגדת לזה. וזה ממש לא דיקטטורה
בא 15/09/2016 12:38 ספסרות דירות בארץ הקודש היא חטא חמור,אתה יושב על
צוואר האדם העובד ,אבל רק בצורה זמנית , גם אתה זמני בעולם הזה .
66 ש 15/09/2016 12:18 זה הפתרון!! עצירת מימון למשקיעים
הלוואי ויעבור
65 נ.ש. 15/09/2016 12:15 הוגן וצודק ביותר
ולמי שחושב שלא יעבור בגץ שילך ללמוד משפטים כי מבחינת החוק יכולים עוד לקנוס את בעלי דירות שיש להם יותר מ2 דירות
אאאא 17/09/2016 21:53 1000 ש"ח לדירה זה לא קנס" (ל"ת)
חוקר פרטי 15/09/2016 15:08 אתה טוקבקיסט בשכר מטעם כחלון
זה שקוף
נ.ש. 15/09/2016 17:44 בחיים לא הצבעתי לו ובחיים לא אצביע לו
אני חושב שהוא טיפש. וכל המהלכים שהוא עשה עד היום טיפשיים. והוא רכב על גל פופוליסטי. ועדיין עם מדברים על הרעיון הזה. הוא רעיון חכת וצודק (עיין תגובה שהגבתי ל67). ובהערת אגב נמאס ממגיבים כמוך שכל מי שמצדיק מעשה מסוים או לא בדיוק בדעה שלך נהפך לטוקבקיסט בתשלום
נ.ש. 15/09/2016 19:09 תיקון- עם=אם. חכת=חכם (ל"ת)
דב 15/09/2016 14:01 65
אתה בהחלט צודק. אז מה? האם אתה גם מעוניין להתמודד עם משבר הדיור? אם כן, עליך לדעת שכחלון=כישלון פועל בדיוק הפוך. לו קראת אפילו את הרעיונות שהועלו על-ידי הכותבים בשבועות האחרונים, היית מוצא כמה דברים בסיסיים למחשבה ולתכנון. כחלון הוא חדל אישים שעלה יותר מדי מהר יותר מדי גבוה, וכולו מפומפם בפופוליזם מטומטם על-ידי התקשורת.
נ.ש. 15/09/2016 17:55 דב אני מסכים איתך ב100%
רק שבמקרה כזה הרעיון הזה הוא גם נכון וגם צודק. כי כשיקרוס הנדלן אני לא רוצה שכל אחד ישלם את תוספת הסיכון שהוסיפו המשקיעים למשק על ידי הבנקים. לא בא לי שמשלם המיסים יצטרך לחפות על הבנקים שהלוו כסף למשקיעים והעלו את הסיכון. לכן הגיוני שיגבילו את המשכנתאות לדירה שניה + . או שלא ייתנו בכלל הלוואות או מקסימום 30%
64 עינת 15/09/2016 12:12 הכל אחיזת עיניים
צריך להיות אידיוט כדי להאמין שהממשלה רוצה להוריד את מחירי הדירות כש50 אחוז מהדירה זה מיסים .ואלו פיתרונות מצאה הממשלה לנכון ,עוד מיסים .ממש מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב.
משקיע שפוי 15/09/2016 14:33 איך יממנו את החרדו_יו"שניקים,,מס (ל"ת)
63 shafik 15/09/2016 12:10 מצויין. צעד מבורך בהחלט (ל"ת)
62 חברים 15/09/2016 12:06 סופסוף מוצאים קצת רגשות,לא נורא זה
חלק מתהליך של הפנמה,צעד הבא זה בכמה למכור(רצוי לקבל החלטה מהר לפני שהשכן ימכור)ולאחר צריך לזכור נדל"ן זה לא בורסא ..
אני 15/09/2016 18:37 אדיוט, אף אחד לא מוכר, רק מעבירים בעלויות במשפחה (ל"ת)
61 משה 15/09/2016 12:01 לא יעבור בגץ (ל"ת)
60 לחוץ 15/09/2016 12:00 למכור או להמתין,איך שדברים מיתנהלים
לאחרונה עוד מעט זה יצליח להם.עצה חכמה בבקשה!!
מוטי 18/09/2016 23:53 תנסה למכור
נראה אם תצליח..
59 יפה ונכון 15/09/2016 11:59 תגובה 15 מדהימה.. (ל"ת)
58 7 השנים הרעות בדרך.. 15/09/2016 11:57 ע"פ ספירה לא מחייבת רוב המשקיעים
בלחץ..,ניגמרו שבע השנים הטובות ,אפשר להוציא את הקופה שעשיתם ולהתחיל לשלם.
לא נכון 15/09/2016 12:09 לך אין מה להפסיד לכן אתה מגיב ברוגע
,תחשוב כמה כסף השקענו פה בשביל להגיע לשלב הזה,די להפריע,תנו להרוויח ביושר!
57 זיו 15/09/2016 11:54 יפה מאוד קודם מיעוטי היכולת ורוכשים דירה ראשונה (ל"ת)
56 אדם 15/09/2016 11:51 מהלך בכיוון הנכון
עלית מחירי הדיור בשנים האחרונות נובעת בעיקר מביקוש ספוקלטיבי של משקיעים בגלל הריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות. לממשלה אין אפשרות להגדיל ההצע בצורה משמעותית לכן הפתרון היחידי לטפל בביקוש.
55 כחלון כישלון!!! 15/09/2016 11:41 המשכנתאות עולות!!! מי שחיכה הפסיד פעמיים!!! (ל"ת)
אלא אם 15/09/2016 14:05 יש לו כסף ואין צורך בהלאות (ל"ת)
54 בלזוג 15/09/2016 11:37 למסות מדירה שניה או כלא (ל"ת)
53 ישראל 15/09/2016 11:37 פיתרון 25%
מס 25% מהדירה השניה זה הפיתרון!
52 אחד 15/09/2016 11:37 כחלון אתה בדרך הנכונה
80% מהתגובות כאן הן של משקיעים שכמובן לא מוכנים לשלם מס שהוא בעיני מוצדק, ועוד יותר פוחדים שהשוק מתחיל לרדת. כי כל מי שרואה מה קורה לא רוצה להשקיע בדירות. מה שכן לחברה המשקיעים יש המון זמן פנוי, אז ממלאים פה בתגובות נגד. נמאסתם לכו לעבוד !!!!
בא 15/09/2016 12:33 כחלון זה לפיד 2 ,איזה דרך נכונה אם מחירי דירות לא
יורדים ,והצעירים כן יורדים לקנדה , ומשארים כאן את ההורים הזקנים על הגב שלנו . אפילו דירה לא נותנים כאן לקנות ,מדינה מחרא .
51 נקבל הלוואות פריים!! 15/09/2016 11:29 לא יעזור לאוכל חינם הזה!! על אפו ועל חמתו!! (ל"ת)
50 לירן 15/09/2016 11:27 צדק כלכלי ומלחמה בקרטל הבנקים
אני מסכיםמישהו שם לב לעושק קרטל הבנקים בחודשים האחרונים צריך לתת ולדאוג לריביות המשכנתא נמוכות עבור רכישת דירה ראשונה בלבדהרי מחיר הדירה לא שפוי לפחות שהמשכנתא תהיה שפויהכל הכבוד לכחלון והצוות צריך להכניס גם את בתי ההשקעות הגדולים לתחרות מול הבנקים במתן משכנתא וכך בהכרח מחיר המשכנתא ירד ושוב רק עבור רכישת דירה ראשונה להם אין דירה למכור על מנת לבצע רכישה של דירה אחרת
49 עודכנו כלפי מטה??? 15/09/2016 11:27 למה המשכנתאות של זכאי משרד השיכון לא
משרד השיכון היה נותן משכנתת זכאות בריבית נמוכה לדירה ראשונה בדיוק למטרה הזאת! הריביות של הבנק ירדו ושל משרד השיכון נשארו יקרות כי אף אחד לא טרח לעדכן את זה... שהאפס הזה יתעסק בלתקן עיוותים במקום לייצר חדשים!
48 רועי 15/09/2016 11:25 יש למנוע נזק אדיר לרוכשי דירה ראשונה
בנק ישראל השאיר את הריבית ברמתה האפסית אך הבנקים מעלים את המשכנתאות. מחירי הדירות לא יורדים משמע רוכשי הדירות פשוט נדפקים במאות אלפים. יש להגדיל במידתי את מכסת המשכנתאות לבנקים. אנשים פה יקרסו....
אבג 15/09/2016 11:48 טוב שנזכרו
כבר מהתחלה ב2009 בשיא הפאניקה היו צריכים לעשות שתי רמות של משכנתא אחת לזוגות צעירים ומשפרי דיור והשניה ברמה גבוהה למשקיעים אבל ישב שם באוצר שטייניץ הפודל וכך המשכנו להתברבר עם מדינת החלם וביבי התחמן
47 רמי 15/09/2016 11:23 חוקים
המשרתים את מפלגת כולנו ,עבדו על הציבור יכולים להיות בפרלמנט של צפון קוריאה.
דב 15/09/2016 14:07 47-רמי
אכן. טוב להתפכח. חבל שמאוחר, כאשר הנזק שנעשה הוא אדיר.
46 דני 15/09/2016 11:22 צריך
להטיל מס מיוחד על כל חבר כנסת שר וכ"ו החל מהקדנציה שלו בכנסת. מה הם חושבים שהכנסת זה מפעל חיים? צריך חוק מקסימום שתי קדנציות על מנת לרענן את הכנסת .
45 יא אוכל חינם!!! 15/09/2016 11:21 חשבת אולי על להוריד את המס על הבורסה???
המדינה חיה על מיסי הנדל"ן!! מיסי בורסה כבר אין כי אין רווחים!!
אחד 15/09/2016 16:22 זה העניין - המדינה חיה והאנשים מתים (ל"ת)
44 אזרח 15/09/2016 11:18 חבר כנסת , אין שכל אין דאגות
תתרכז במה שצריך להיתרכז ותפסיק להיות הגרון של כחלון, שהוא הגרון של ביבי, ושביבי הגרון של שרה די די ??????????????????העם צוחק אליכם
43 יוסי 15/09/2016 11:17 מצוין, יעצור את הביקוש המלאכותי לדירות (ל"ת)
42 יובי 15/09/2016 11:11 צעד בכיוון הנכון ,למה יש מס רק על הבורסה ולא על דירות? (ל"ת)
מאז כחלון 15/09/2016 14:58 אתה לא מעודכן. יש מיסוי אדיר על משקיעים
אם היה מיסוי של 8% מס רכישה על הבורסה, היא הייתה קורסת וכמעט שלא היו קונים בה עוד.
מיכה 15/09/2016 17:05 זה בורסה (ל"ת)
41 אלי 15/09/2016 11:07 תכלס אני בעד כחלון והמגמה. אבל...
עד היום שילמתי תשואה של 2-3% לבעל הדירה שאני שוכר ממנו. עכשיו כחלון דחף אותי לשלם משכנתא 4-5% + ביטוח משכנתא+ביטוח דירה+בזבוז הון עצמי. מה הרווחתי? אני מסונדל עכשיו ופחות גמיש למשק. באסה. אני אשכנזי. אין לי צורך פסיכולוגי באחזקה בקרקע. הרעיון של הגבלת הבנק במתן משכנתא למשקיע יעבוד רק אם כחלון יוציא מספיק דירות לשוק. במידה ולא, הרעיון הזה רק יחזיר אותנו אחורה ומחירי הדירות יעלו.
דב 15/09/2016 15:47 41
ואתה עדיין אומר שאתה בעד כחלון? מדהים. אתה מבין את המצב, ועדיין עושה בדיוק הפוך מהאינטרסים הבסיסיים שלך. על כמוך אמרו הגשש החיוור: "אם הטיפשות היתה מחלה כואבת..."
40 אלי 15/09/2016 10:58 לא ייאמן כמה טיפשות...
בכחלון ואנשיו. באמת חושב שהמפקחת יכולה להנחות את הבנקים שלא לתת מימון למשקיעים??? כמה נאיביות כמה חוסר הבנה כמה טיפשות באיש אחד ובמכתב אחד. פשוט לא ייאמן שאלה נבחרי הציבור!!
יש כבר דירה אחת 15/09/2016 15:00 את המשכנתא צריך בעת הרכישה ואז לכל משדרג (ל"ת)
משה 15/09/2016 11:45 אתה הטיפש . מה הבעיה לאסור על בנקים לתת הלוואה . (ל"ת)
דב 15/09/2016 14:05 משה.
הלו, תתעורר. תתפכח. לאסור על הבנקים לתת הלוואות? הממשלה? נניח. ואז מה יקרה?
צור 15/09/2016 11:24 הוא רוצה להיראות כאילו הוא עושה משהו... (ל"ת)
39 טל 15/09/2016 10:52 סוף סוף עובדים נכון , להוציא משקיעים מהשוק
אולי יש תקווה למדינה הזאת
38 גדי 15/09/2016 10:49 הפשעים שצריך לשלם עליהם
המדינה נהדרת , אין לנו אחרת . העם נהדר , בנים ובנות מלח הארץ שמשלמים מיסים והולכים למילואים ולמלחמות . השלטון , סחי ורפש מוגלה חולנית . ביבי כחלון והבנקים שמספסרים בקרקעות המדינה ומונעים הוזלתם , ששומרים על מחירי הדירות שיהיו גבוהים אחרת הבנקים ייפגעו , לא המוני העם שבקושי אם בכלל מצליחים לגמור את החודש . הבנקים , שאצלם הריבית על המשכנתאות עולה כל הזמן למרות שריבית בנק ישראל בתרדמה עמוקה כבר שנה ומעלה . וזה רק קצה הקרחון . לתופעה הזאת קוראים מאפיה בלי מירכאות . פושעים שצריך להכניס אותם לבית הסוהר . עכשיו הגיע לזירה כוכב חדש , חבר הכנסת כהן עם הצעה בולשביסטית למהדרין . נדפק לו כנראה השכל או עלה לו השתן לראש . המוני העם שכותבים מקטרים בצדק ומתרעמים וכועסים בבית ובחוץ שתדעו לכם , יש רק דרך אחת חוקית להסיר את המוגלה הזאת מעל הגוף וזה ביום הבחירות . לשלוח את כל החבורה המגעילה הזאת לכל הרוחות . אם זה לא יקרה והפרסונות הללו שוב ייבחרו , אז מגיע לעם הזה שיענו אותו בשוטים ועקרבים !!!!!
37 ליכודניק לשעבר 15/09/2016 10:49 כחלון=הרס וחורבן כסיל טיפש הוא ומפלגתו (ל"ת)
36 יפה 15/09/2016 10:47 לא קונים דירה במחיר מופקע !
הצטרפו לדף הפייס בוק ! יחד נשבור את השוק ונפוצץ את הבועה !!
35 קורל 15/09/2016 10:46 טעות:המשקיע עם 3 דירות הוא זה שיחזיר בטוח משכנתא לבנק.
אילו היתי בנק לא היתי נותן היום משכנתא לזוג צעיר . במדינה כמו שלנו כל המקומות עבודה בסכנה, עובדים מהיום למחר. מי יחזיר משכנתא?
ששששש.. 15/09/2016 11:02 גאון פשוט גאון.
מי שיחזיר זה לא בעל המשכנתא. אלא הצעיר המסכן שלו ולמשפחתו אין איפה לגור . הם ישלמו לו שכירות לכל חייו העלובים והשכירות תספיק לו גם להחזר המשכנתא וגם לתשואה נאה. ומה יעשה החזיר עם התשואה שקיבל? ייקנה עוד דירה וירכב על עוד זוג צעיר. חזירים נמאסתם
34 גרוסמן 15/09/2016 10:45 למסות כמו הכנסה מריבית וגם את רווחי הון. פשוט, הוגן
כולם מגלגלים עיניים ונמנעים מהמהלך הפשוט ביותר, ההוגן ביותר והאפקטיבי ביותר. השוואת מיסוי בין אפיקי השקעה. דירה היא כנס צמוד מדד. לכן יש למסות את ההכנסה משכר דירה בדיוק כמו שממסים הכנסה מריבית מאג"ח צמודות מדד. ואת עליית ערך הדירה צריך למסות בעת המימוש בשיעור 25%. רק לובי אימתני מונע זאת. והתירוץ שזה יגולגל לשוכרי הדירות...גן כשניסו למסות את הבורסה צעקו שזה יבריח את המשקיעים. אז תפסיקו לעבוד עלינו עם כל מיני הצעות הזויות אלו או אחרות. תחשבו כמה קמצנים כל בעלי הדירות, שהמחשבה על תשלום מס שנתי בשיעור 10,000 ש"ח בשנה גורם להם לזעוק לשמים. וזאת כאשר ערך הדירה הממוצעת עולה בכמעט 10% בשנה ואינו ממוסה כלל. שבגדול זה אומר רווח הון שנתי ממוצע של כ-120 אלף ש"ח.
33 אייל 15/09/2016 10:42 צעד מבורך לבלימת דהירת מחירי הדירות.אבל לא מספיק
צריך לפתוח בדחיפות את השוק ולייבא מחול עשרות קבלנים ועובדים זרים ,כדי לפרוץ את מעגל הקסמים של הקבלנים בארץ. כאשר הם קובעים את כמות התחלות הבניה , ושומרים כל הזמן על רמת מחירים גבוהה ע"י כך שיוצרים ביקוש שעולה על ההיצע הדירות.
32 יפה ל. 15/09/2016 10:41 "צעד דרמטי"
אתם שם למעלה רדו מהגג, נראה שכל אחד רוצה להראות שהוא פועל לפתרון בעית הדיור ויורה הצעה מבלי לבחון מה יגרם לכלל המשק. בואו נניח שאכן ההצעות של שר האוצר ועושה דברו אלי כהן תתקבלנה הדבר יגרום להקטנת התחלות בניה מכיוון שחלק גדול בהביקוש הנובע ממשקיעים יעלם, כמות הדירות להשכרה תרד והנה פגעתם גם בענף הבניה שמזיז את כלל המשק וגם בשוכרי הדירות שידם אינה משגת או שאינם רוצים לרכוש דירה,ההצע יקטן והמחיר לשכירות יעלה. הדבר יפגע גם בענף הבנקאות שבד"כ איני דואגת לו ,פחות אפשרויות למתן הלוואות,נזק להכנסות פיטורי עובדים וכו. כמובן שניתן לבחון כל פלח בשוק ולראות כיצד קיטון בענפים אלו עלול לפגוע בו. תראו את כל התמונה ולא רק זוית צרה.
31 סתם אזרח זקן 15/09/2016 10:36 הפסדתם את קולי - כי אתם מתבזבזים
איני חכם - רק זקן - רכשתי ועברתי דירות ממשכורת ממוצעת אחת . לשמחתי יכולתי לעזור גם לילדי. לא אוכל לעזור לנכדי. כל ההצעות של מי שבחרתי בו והתאכזבתי שוות כקליפת השום - רק היצע קרקעות ובניה מסיבית של דירות 3 חדרים - כאלו שגרתי בהן בתחילת דרכי - יורידו המחירים. כל השאר בבל"ת .
30 מכתב פופליסטי 15/09/2016 10:35 היה מתאים ברוסיה לפני 100 שנה (ל"ת)
29 לא שווה התייחסות. 15/09/2016 10:32 רעיון של ח"כ דביל, פופוליסט כמו כחלון. (ל"ת)
טוני 15/09/2016 10:51 ואתה ? (ל"ת)
28 חחח 15/09/2016 10:25 חחח
אני קורא תגובות ומתפוצץ מצחוק, כל הכבוד לח"כ שמנסה להביא לשינוי אמיתי, משקיעים? זהו הגלגל מסתובב חברים (: , אם הינכם משקיעים אמיתיים תדעו לעשות כסף גם במקומות אחרים, בהצלחה. יישר כח!
27 אזרח ותיק 15/09/2016 10:25 תפשירו קרקעות !!!!!!!!!
מדינה מפגרת תפשירו קרקעות רק זה הפיתרון אז תרוויחו פחות ממשלה של שודדים!!
26 ישראל 15/09/2016 10:18 מהלך מצויין ונכון !! לתעדף צעירים לדירה ראשונה.
זה מהלך מצויין ונכון. ואם בנק ישראל יתנגד לכך, כחלון צריך להעביר בחקיקה את הגבלת המשכנתא על המשקיעים. כחלון, בהצלחה. תתעלם מכל האינטרסנטים שמנסים לעצור אותך. כחלון, העם והצעיארים איתך.
25 בנק ישראל שונא ישראל 15/09/2016 10:18 לריבית אסור לרדת מ 2 אחוז
וליצור בועות ולקבור מ
24 טדי 15/09/2016 10:17 צודק לגמרי, והגיע הזמן להפסיק את השחיתות של הבנקאים
יג מושחתת רוחצת יד מושחתת.. יושבים להם מנהלי בנקים שדאגו לחלק לעצמם משכורות עתק של מיליונים בכל מיני החלטות הנהלה תמוהות וכנראה פליליות... מחלקים אשראי של מיליארדים ללא בטחונות לטייקונים ומקורבים (גם מעניין לבדוק למה..)׳ מעלים את הריבית בתאום מופלא שמחשיד כאן תאום קרטל פלילי שעונשו כלא, מחזיקים מחירי נדל״ן מופרכים באמצעות כפיית מימון לקבלנים, רצים אחרי על חייב של 2,000 ש״ח כאילו שהוא פושע נמלט.. הגיע הזמן לשים קץ לשלטון ההון על אזרחי המדינה. תחזירו את המדינ. לאזרחים!!
23 ע 15/09/2016 10:17 אוי, כמה מטמטמים במפלגה אחת. אולי פשוט תעשו את עבודתכם
ותבהו מספיק דירות במקום לחפש טריקים ושטיקים שרק מוכיחים כמה אתם אימפוטנטים
22 רוית 15/09/2016 10:15 לאלי כהן
רוצים שלא ישקיעו בדירות? הרחיקו את המשקיעים ללא פגיעה בקיימים. רדו מהמס על הדירות. לא ישים כלכלית, מעוות חשבונאית ויוצר אי ודאות. העלו את מס הרכישה למשקיע לדירה שניה, כמו בקנדה וזהו. המשקיעים יצאו מהשוק.
משקיע 15/09/2016 11:24 או שפשוט גבירתי תמכור כבר את דירתה ה 3
זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. גבירתי מתעקשת להחזיק אוסף דירות? שלמי! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
גנבים בני גנבים 15/09/2016 15:06 רק תזכורת לפני שגבו 20% גבו 15% ולפני כן % 0
לפני כ 15 שנה לא היה מס על הבורסה ואז כל כמה שנים העלו אותו וכיום הבורסה גוססת.
דב 15/09/2016 14:04 אולי אתה משקיע
אך תמים, נבער, חסר בינה והבנה. מס הבורסה עשה כל זאת? והפחתתו תפתור כל זאת? נו, באמת! לך למד כיצד הגיע כחלון=כישלון להיכן שהגיע ותתחיל, רק תתחיל, בהבנה.
21 טוביה 15/09/2016 10:15 יישר כח אלי כהן. אך לנגידה אכפת רק הרווח של הבנקים (ל"ת)
20 גם טיפש ובעיקר זונה 15/09/2016 10:14 גם טיפש ובעיקר זונה
יביאו לקריסת המשק חבל שאינם רואים את כל התמונה
מיכה 15/09/2016 17:12 כאשר יהיה מיתון ויהיו הרבה מפוטרים
הבנקים יוציאו לשוק הרבה דירות של אנשים שלא יכולים לשלם חובות ומשכתאות
19 חיסול הבנקים 15/09/2016 10:12 חיסול האשראי וחיסול המשכנתאות= חיסול הבנקים
כשלא יהיה כסף לממשלת הזדון הזאת הם ילאימו לכם את החסכונות
18 טלטל 15/09/2016 10:12 כסף ששולם עליו מס כחוק יש להתיר לעשות בו שימוש להשקעה
גם בקניית 20 דירות !!!!אפשר להטיל מס על קניה מעל דירה אחת בכמה אחוזים שהאוצר רוצה אבל לא להטיל מס על מה שכבר נקנה כדין! זה מס רקטואקטיבי ולא צודק! רוצים להגיע למצב שאנשים ימכרו דירות מעבר לדירה שייש להם יש לתת להם תמריץ! אם בצורה שהמדינה תקנה הדירות במחיר מעל מחיר השוק ותמכור לאחר מכן במחיר שהמדינה רוצה ולמי שהיא רוצה.ולא בצורה של היטל מס רכוש כאשר הפרמטר אינו צודק!!! לא יתכןשבעל 2 דירות בתל אביב ששות נניח 30 מיליון שח לא ישלם כלל מס ואילו מי שייש לו שלוש דירות ששוות רק 3 מיליון שח ישלם מס!העיוות זועק לשמיים ולא יעמוד במבחן בגץ!!!!!!!!
משקיע 15/09/2016 11:25 לא עיוות ולא נעליים
התשואה על דירה של 30 מיליון אפסית. בקושי 2%. התשואה על דירה זולה גבוהה. יכול להיות גם 6%. מכאן שמי שחמדן פה אלה אספני הנדלן עם הדירות הזולות, ואלה אלה רצוי לעודד למכור. הזוג הצעיר לא יכול לקנות דירה ב 30 מיליון. את הדירה במיליון הוא כן יכול, ובעיקר אם תהיה הצפה של דירות כאלה מצד המשקיעים.
17 שששששש... 15/09/2016 10:12 צעירים תברחו
צעירים תברחו מפה כל עוד אתם יכולים. מדינה שלא דואגת לצעירים לא ראויה להם. אתם העתיד ואם יש חבורה של זקנים מליונרים שקונים דירות ונהנים על הגב שלכם אז פשוט תברחו. אתם העתיד של המדינה בלעדיכם המדינה הזאת לא שווה כלום. אתם שעושים צבא וקורעים תחת הנטל צריכים לקבל דירות בחינם בארת ואם לא בחינם אז במחיר מסובסד. בושה למדינה שלא דואגת לצעיריה העתיד שלה.תברחו כל עוד נפשכם בכם
מיכה 15/09/2016 17:25 צודק תוך כמה שנים בודדות הישראלים החדשים
קבלו דירות חדשות מהממשלה במתנה. כיום הם 70000 איש ברבוי הטיבעי גדול בקרוב יהיו 250000 לצערי הם מיסתננים ויהפכו לתושבי המדינה וממשלת ישראל המטורפת תיתן להם דירות הם מאורגנים היטב ו גם הצבא וגם המישטרה יפחדו מהם . מי שיכול לברוח שיברח אין עתיד למדינה
משקיע 15/09/2016 11:34 לא חינם ולא נעליים
לא חסר דירות בישראל. כל מה שצריך זה סוף סוף לעודד את אספני הדירות לשפוך סחורה לשוק. זה בדיוק מה שעושה כחלון ואם יורידו את מס רווחי הון חזרה ל 20% זה יעודד עוד משקיעים להפטר מהדירה ה 3 ולחזור לשוק ההון.
16 לימור 15/09/2016 10:12 קומוניזם
כל החוקים וההגבלות הן קומוניזם התערבות כלכלית היא קומוניזם קומוניזם מעולם לא פתר כלום ורק מזיק
15 יוסי 15/09/2016 10:11 כבר שבוע מפמפמים על הצעדים בעד
השינויים במגמה דרך נתונים של בלימה וירידה של מחירי הדירות ועד כל מיני כותרות מנצחות של הכנעת הבועה,מה שגורם לכולם להתעסק בכך זו ההפנה של כלל הציבור ,השוק אדיש שבע ובגסיסה,ולא משנה מה צד כזה או אחר יציג אין את הסחף והלחץ לרכוש עוד ,לעשות עוד סיבוב ,או למכור.כל הנ"ל עוד בחודשים הכי פעלים של השנה עוד לפני החגים והחורף,ולפני העלאת ריבית שלמעשה תמוטט סופית את השוק.רצוי ומהר לשנות את הניאונס ולדבר מפוזיציה אחרת של השוק בבלימה וירדה טיבעית כי אחרת ..הלחץ יקבור את השוק לצניחה חופשית.
אני 15/09/2016 10:38 וואו... (ל"ת)
14 חחח 15/09/2016 10:10 עכשיו גם מכת מוות לבנקים. כדאי לסגור את המדינה
זה ההשלכות של צעדי הפיל של כחלון. זה לא רעיון שלו אלא של כחלון עושה דברו של ביבי
13 קובי, כלכלן חברתי 15/09/2016 10:10 הנדל״ן הוא מקור מיסים קריטי
צעדי כחלון וחבורתו הם התאבדות כלכלית. קבלנים מפסיקים לבנות, משקיעים נעלמים מישראל, אי ודאות שמביאה לעצירת השקעות בכלל. המשק הולך למיתון כבד ולבור תקציבי אדיר.
יונה 17/09/2016 18:09 המיסוי סה"כ עובר למי שמרוויח באמת, המשקיעים.
מי שלא ימכור יקבל זמבורה בחשכה מס אמת ויציב, מי שיחליט למכור יספוג ירידת ערך ומס שבח לפנים שלו. כחלון עושה הכל נכון חוץ מחוסר היכולת שלו למסות אדמות שאושרו לבניה
כלכלן ממש בכיר 15/09/2016 15:12 מדינה מתעשרת = אזרחים מתרוששים
מאיזה כסף המדינה מתעשרת?! מסחיטת האזרחים! לא מיצור לא מיצוא כלום כלום כלום רק תג מחיר חדש לבטון....עדיף שהמדינה תחנק והאזרחים ינשמו
12 א 15/09/2016 10:09 יש לי פתרון לאפשר למוסדיים (נניח לכול אחד בקופת הגמל של
לקבל ממנה משכנתא אך ורק לדירה ראשונה ושהפנסיה תהיה ערבות לכך הבנקים פשוט גנבים כסף במשכנתאות היום נ.ב לא ממליץ לקנות דירה בשנתיים הקרובות לפי מחירי האגח ( מחירי האגח והנדלן מאוד דומים ) מתחילים לרדת בכול העולם עקב התצפיות לעליית הריבית מחירי הנדלן ירדו הרבה
11 ביטול מס רווח הון 15/09/2016 10:05 ביטול מס רווח הון על כל מה שיירכש בשנה הקרובה יוביל
למכירת דירות
10 אייל 15/09/2016 09:58 זה לא מספיק צריך לגרום להם למכור את הדירות ומהר
כדי שיהיה לזה אפקט על המחירים צריכים לנענע אותם אולי להודיע על עליית מס שבח בעוד שלוש חודשים ל-50 אחוז מיום הרכישה ועד אז פטור וכן עליית מס על השכירות לא חסר רעיונות
9 מאיר פ 15/09/2016 09:53 נכון וצודק
סוגות מעירים לא צריכים לשלם את מחיר היסירות של בנק ישראל והבנקים. ( מקורות מימון חרטה ברטה ) 10 מיליארד רווח של הבנקים חה חה וצוסיפו את 90 מיליארד דולר של בנק ישראל ... הר דל מזומנים , הכול למשכורות של עובדי בנק ישראל והמנהלים בבנקים... הבנקים מנצלים את ההסטוריה בתחום הגיור ועושים סיבוב על הסוגות המעירים
8 יעקב 15/09/2016 09:51 להעיף את המפלגה הבולשביקית הזו. זה חלאות.
איפה רה"מ בכל הסיפור הזה? מישהו כאן משתולל והממשלה שותקת.
משקיע 15/09/2016 11:27 אולי כבר תמכור את דירתך ה 3?
זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. אדוני מתעקש להחזיק אוסף דירות? שלם! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
7 שמעון 15/09/2016 09:50 משכנתא
אלי כהן וכחלון אתם חולי רוח ובכנסת הבאה אתם תהיו הסטוריה סיעה של נפגרים
6 בנקים 15/09/2016 09:50 שרות הבנקים גרוע ביתר, תורים וזמינות טלפונית גרועה. (ל"ת)
5 שולמן 15/09/2016 09:45 ניתן להגדיל את מקורות המימון של הבנקים, תנו ריבית סבירה
על פיקדונות ותוכניות חסכון. בבנקים.
גוטה 15/09/2016 11:16 הפוך
הפוך גוטה
גוטה 15/09/2016 11:15 הפוך
הפוך גוטה
גוטה 15/09/2016 11:15 הפוך
הפוך גוטה
4 אני חבר של אלי 15/09/2016 09:45 אלי אתה טועה בענק
אתה הולך אחרי השטויות של כחלון..אתה תתקע לגמרי את כל הבנייה במיוחד באיזור המרכז שם רוב המשקיעים מתרכזים ותגרום להכפלת מחירי שכר הדירה תוך כמה שנים..הכפלה לא פחות..תחשבו בקור רוח מה יקרה..יש פרוייקטים בתל אביב של 80% משקיעים.. מי יקנה שם דירות ואיפה יהיו דירות להשכרה אחרי? על הירח?תתמקדו בבנייה ממשלתית תרדו מהמשקיעים..המשקיעים איתכם ועוזרים לכם לשמור על שכירות שפויה אין לכם איתם שום בעיה ההיפך..אתם תחריבו כל שוק השכירות בישראל ותפגעו בעיקר בשכבות החלשות בדיוק מה שעושה חוק מיסוי דירה שלישית הורג לגמרי המשקיעים בפריפריה במקום לתת להם להדליק משואה על האומץ..תירגעו רבאק ..ירדתם מהפסים לגמרי
משקיע 15/09/2016 11:30 אולי הגיע הזמן שתמכור כבר את דירתך ה 3?
זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. אדוני מתעקש להחזיק אוסף דירות? שלם! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
ליכודניק לשעבר 15/09/2016 10:52 אתה חכם מידי בשביל חבר טיפש כזה (ל"ת)
אפרים 15/09/2016 10:39 חבר לא חבר אתה מדבר שטויות כוחות השוק יכריעו לא אתה (ל"ת)
יוני 15/09/2016 10:15 שטויות כמו מים על כל משקיע שלא יגיע יבוא זוג צעיר
לקנות במחיר סביר במקום לשרוף כסף על שכירות הבנת לא צריך את המשקיעים ולא צריך את השוכרים צריך שזוגות צעירים יקנו במחיר סביר ולא בבועת משקיעים
3 נו דיי כבר !!!! 15/09/2016 09:44 הרגתם את משקיעי הנדלן ועכשיו רוצים להרוג גם את הבנקים
אם הבנקים לא יתנו משכנתאות ממה הם יחיו ? האם מעמלות חודשיות שאנו משלמים הבנקים ישרדו ? האם מריבית האוברדראפט שיגיע ל-20% ? האם מעמלות יצירתיות נוספות ומגוונות ???? תנו לזוגות צעירים וזכאים מענק של 300 אלף לקנות איזה דירה שרוצים , איפה שרוצים ובאיזה מחיר שהם רוצים. מה זה היצירתיות הזאת בהמצאת גזרות אולי הגיע הזמן ליצירתיות במתן מענקים ועזרה כספית לכל הזכאים ולא ליחידי סגולה שזכו בהגרלת לוטו המחיר למשתכן.
משקיע 15/09/2016 11:31 לא הרגו אף אחד
אתה יודע שמותר לך למכור את הדירה להשקעה, נכון? אתה לא באמת באמת חייב להחזיק אותה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
גמלאי 15/09/2016 16:43 במכירה משלמים מס שבח מה יתן לצעירים (ל"ת)
יהויכין 15/09/2016 13:51 אויבי הציבור
מדוע לא להכניס את כל משקיעי הנדל"ן לבית הסוהר ולהחרים את הדירות לטובת המדינה?
2 יעקב 15/09/2016 09:43 רק מיסוי אמת יכול לעצור את הספקולציה בנדל"ן (ל"ת)
1 כולם מושחתים 15/09/2016 09:42 עובדים עליכם בעיניים
הרי ברור שמחירי הדיור יגיעו לפיסגה מתישהו - והמתישהו הגיע. כל הפוליטיקאים המושחתים מנסים להראות כאילו הם הגורם המשפיע לבלימת עליית המחירים כשבעצם כוחות השוק אחראים לזה.
ata 21/09/2016 12:25 ata.davudi
להוריד מיסו בורסה ל10 אחוז
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש