21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הגורם שבלי ששמתם לב מטיס בפועל את מחירי הדירות השנה - לראות ולבכות

בזמן שכחלון פועל להוריד את מחירי הדירות ונלחם במשקיעים, תראו את החישוב המפחיד הבא
 |  154
שוק הדיור
Share
בזמן שהציבור הרחב תוהה האם מחירי הדירות ממשיכים לטפס ושר האוצר כחלון עושה ככל יכולתו לשנות את כיוון הספינה, מתחת לפני השטח יש פקטור שמייקר את מחירי הדירות בצורה משמעותית ובמהירות. הכוונה היא לעליית החזרי המשכנתאות. מאז סוף 2015 הבנקים החלו מייקרים את מחיר המשכנתאות בתהליך שנמשך ללא הפסקה.


בדקנו את היקף ההתייקרות עבור משכנתא לדירה בשווי 1.5 מיליון שקלים בשיעור מימון של 75% ל-25 שנה, כיום מול סוף שנת 2015. המשכנתא הנבחנת חולקה בצורה סטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה. שימו לב למה שקרה:

זוג שלקח את המשכנתא הזו בסוף 2015 התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקלים. זוג שבא היום לקחת משכנתא כבר ישלם 5,361 שקלים. כלומר ישלם עוד 614 שקלים בחודש. (ייקור של 12.7% בהחזר החודשי) ואם זה לא נשמע יותר מידי (למרות שזה בהחלט נשמע המון), אז לאורך כל חיי המשכנתא תוספת התשלום עומדת על 250 אלף שקלים!!! זה הפער בין מי שלקח משכנתא בסוף 2015 לבין מי שייקח היום. ולא מדובר בהעלאת מחיר נקודתית שביצעו הבנקים, אלא מהעלאה קבועה שנמכת מחודש לחודש. הנה הטבלה:
הנתון המדהים לא פחות הוא שלמרות ההתייקרות הדרמטית במחיר המשכנתאות, הדבר כלל לא ניכר בהיקף נטילת המשכנתאות מצד הציבור. בחודש יולי נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.35 מיליארד שקלים, החודש השלישי הכי חזק מתחילת השנה. מדובר בנתון שגבוה מהממוצע ב-12 החודשים האחרונים שעמד על 5.1 מיליארד שקלים ונציין כי בחודש יוני הסכום עמד על 5.78 מיליארד שקלים, שיא מאז הטירוף של יוני 2015 (כאשר כחלון העלה את מס הרכישה והצית הסתערות מצד משקיעים). כלומר אמנם המשכנתאות התייקרו בצורה דרמטית, אבל רוכשי הדירות לפי שעה לא נרתעים. הם פשוט משלמים עוד ועוד.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

154 תגובות ב-84 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
84 אהרון 24/09/2016 20:23 טועה טמטעה
עליית שיעור הריבית אמורה להוריד את מחירי הדירות ולא ליקרם חוק במבוא לכלכלה .
83 יצחקי 23/09/2016 14:59 כחלון יפול מי גובה רב ו יתרסק בגלל האגו ו לא שומעה לבעל
לבעלי ניסיון.
82 ארי 17/09/2016 23:55 עם פשוט מטומטם לא יודע איך נבחרנו לעם הנבחר
בקצר הם נהנים שהרוויחו אבל בארוך הם יבכו
81 רפי 16/09/2016 15:18 הגדלת ההיצא יביא להורדת מחירים. המיסוי החדש נובע מפניקה (ל"ת)
80 יצחק לוף באנגים 16/09/2016 10:46 כותרת המעידה על טימטום
ככל שהחזרי המשכנתא עולים, כך הדבר מדכא את מחירי הדירות, ולא כפי שכתוב בכותרת הלא מקצועית
יוסי 20/09/2016 15:19 טיפש שלא נבין מה קורא
מחירי הדירות עולים למרות ייקור במשכנאות . הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק . הציבור מעדיף לשלם ריבית גבוהה במקום לחכות ולשלם עוד מאות אלפי שקלים על מחיר הדירה שלא מפסיק לעלות. חוכמת המונים ! הציבור מבין שיש לו עסק עם ממשלה מטומטמת ושר אוצר דביל
אהרון 24/09/2016 20:26 אתה הטיפש
תלמד כלכלה ככול ששיעור הריבית יעלה מחירי הדירות ירדו במקרה הנדון המחקר רדוד ולא מקצועי המחירים עולים בגלל חוסר אימון וחוסר אלטרנטיבה לכסף
79 ההפך 15/09/2016 16:54 ההפך ריבית עולה מחיר יורד
ככל שהריבית תעלה המחיר אמור לרדת ולא כמו שכתוב בכתבה , ריבית עולה מקשה על זוגות לקחת כסף ולכן ביקוש יורד ואמור להפעיל לחץ כלפי מטה. המחיר לכאורה שאנחנו נמצאים בו היום הוא בגלל שהריביות נמוכות וכל דיכפין יטה ויקח כסף מהבנק !!!
??? 17/09/2016 11:01 זה בעצם האבסורד.
התייקרות הריבית לא השפיע על הביקושים. כנראה צריך לייקר יותר.
כןכן 15/09/2016 18:34 ומה זה יעזור לך בדיוק?
רק מהריבית המחיר הכולל של הדירה עלה ב250,000 ש"ח בלי עליית ערך ובלי שכד שנזרק לפח, אם הריבית שנה הבאה תעלה בעוד אחוז זה ייקר את הדירה בעוד 260,000 ש"ח אתה תצטרך שהמחירים ירדו במעל ל30% רק בשביל להתאזן עם המחירים של שנה שעברה. כל ה...ן
78 אבי 15/09/2016 11:11 כחלון לא בכיוון בכלל
ולמה בכלל התייקרו מחירי המשכנתאות? מישהו יכול לענות על זה? הרי הריבית של בנק ישראל לא עלתה!! עוד על נדלן קרא כאן. 100daystoyourasset
77 בן אהרון 14/09/2016 12:32 הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
76 בן אהרון 14/09/2016 12:09 הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
75 בן אהרון 14/09/2016 06:59 הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
74 משה 13/09/2016 14:10 תביעה ייצוגית נגד הבנקים. תצטרפו !!
מדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
תל אביבי 25/09/2016 08:37 איך מצטרפים? (ל"ת)
ר 15/09/2016 10:02 אל תקח משכנתה תמתין לירדית מחירים .וזו משמעות הייקור . (ל"ת)
73 נוי 13/09/2016 10:38 כל כך ברור
חכו לראות מה יקרה כשהריבית תעלה במשק. זה כבר מעבר לפינה בארה׳ב.
הבטחות הבטחות 15/09/2016 00:21 בישראל הריבית לא עולה ולא תעלה ... נקודה
שכח מזה .... עליית ריבית היא הרס היצוא
כשתעלה באירופה תעלה 15/09/2016 10:59 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
72 מחיר הכסף 13/09/2016 10:24 =
עדיף ריבית של 1,000,000% על 1 שקל מאשר ריבית של 1% על 1,000,00 שקל...
אריק 15/09/2016 17:29 אתה בסוף תקבל ריבית של 1,00,000% על 1,00,000 שקל
אין סוף לתמאות
71 ההתייקרות של המשכנתא 13/09/2016 10:19 פוגעת בצמיחה. ובגלל הערכת סיכון של הבנקים
לגבי העתיד ,שאינה מוכחת, הבנקים פוגעים בצמיחה העכשוית שמסכנת אותם יותר. אז היכן המפקחת על הבנקים.האם היא בכלל מבינה את זה.זו שיטה גרועה להורדת מחירי דירות וזה מעקר חלק ממטרות הריבית הנמוכה של בנק ישראל.
70 משה 13/09/2016 09:44 להיפך ייקור המשכנתא יוזיל הנדלן כי יקטין הביקוש
מה שצריך לייקר מאוד או לא לתת משכנתא למי שזו דירה שניה . כך לא ירכשו דירות להשקעהוהמחיר עוד יותר יירד!!
69 אתם טועים 13/09/2016 09:21 ובגדול
א. הציבור כבר לא קונה דירות במחיר בועה ב. אתם כותבים את הסכום של המשכנתאות ובודאי הסכום יהיה גבוה כי כמו שאמרתם הבנקים מייקרים את המשכנתא. ג. אתם לא מספרים לציבור שלפני כמה חודשים איחדו את הנתון של מיחזור משכנתא עם לקיחת משכנתא חדשה מה שלכאורה מקפיץ את הנתון (אגב אנשים ממחזרים כי הם נחנקים עם משכנתאות מטורפות שכבר לקחו). ד. יש מכירה מטורפת של משקיעים אז כשמשקיע מוכר איזה פראיר קונה והוא לוקח משכנתא אז תוסיפו את זה לנתון לסיכום: שומר נפשו ירחק מנדלן בארץ השוק פה מנוהל מספינים ואינטרסנטים ולא משוק בריא האם הלב שלך בנוי לשקרים שלהם?
68 אביב 13/09/2016 07:20 ....מסתבר שאנחנו מוכנים לאכול כל ח..א שמאכילים אותנו.
מקבלים קדחת על חסכונות ומשלמים הון על הלוואות ואשראי. מוכנים למחיקת מליארדים למועדון הלב הכחול והשכיר האפור נזרק מביתו ....
בן אהרון 13/09/2016 08:56 החלש תמיד משלם את החשבון ונחלש עוד יותר. (ל"ת)
67 נ 13/09/2016 07:19 פריירים לא מתים.אנשים פשוט נפלו על הראש. (ל"ת)
66 דורה 13/09/2016 05:25 ביזפורטל מזלזלים באינטיליגנציה של הקורא
הריבית מייקרת את המשכנתה ולא את הדירה, יותר מזה, בעקבות ייקור המשכנתה יכולת הצרכן יורדת ובהכרח מחירי הדירות. זה כמו להגיד שבגלל המס החדש בעלי הדירות יעלו את השכירות, אז זהוא שלא! בעקבות המס החדש התשואה על רווחי הדירות תקטן, את מחיר השכירות יקבעו כוחות השוק כמה השוכר יהיה מוכן לשלם וכמה בעל הדירה יהיה בלחץ מדירה ריקה+תשלום המס.
ואן 14/09/2016 05:10 כל עוד הם לא ירדו,אתה טועה, מחיר הדירה +עליית עלות
המשכנתא= עליית מחיר הדירה,נדבר כשהם ירדו.
65 ישראל ישראלי 13/09/2016 05:11 אם מחירי הדירות היו שפויים גם המשכנתא היתה שפויה
מחיר דירה שפוי הוא פחות ממיליון ש"ח. ואז סכום המשבנתא היה 750,000 ש"ח בלבד וזוגות צעירים לא היו משעבדים 20 שנה מחייהם למשכנתא אלא פחות מ 10 שנים. פה קבור הכסף של בזוגות הצעירים. גפ כחלון לא מוריד מספיק את מחירי הדירות במחיר למשתכן. ושביבי יילך הביתה על הנזקים שעשה לדור שלם
64 לא כלכלן 13/09/2016 04:33 ואולי יש סיבה אחרת?
האם יש כאן קרטל, או שאולי רמת הסיכון עלתה? עליית ריבית מסמנת עלייה ברמת הסיכון. במקום כלשהו על הגרף, הסיכון בגלל עליית מחירי הדירות ועליה כמובן גם בגובה המשכנתה הממוצעת, מתחיל לדגדד לבנקים והם פוחדים ממפולת מחירים.
63 בן אהרון 13/09/2016 00:27 כל כך הרבה טענות שנובעות מבורות !!!
אי אפשר לשכנע בור שהוא טועה, חבל שבסוף הוא צריך לשלם את מחיר הטעות שלו.
62 מתן 12/09/2016 23:26 ריבית הבנקים נקבעת לפי רמת הסיכון וכנראה שהבנקים חושבים
שמשכנתה היום היא הלוואה מסוכנת יותר ממה שהיתה אתמול.
61 טל 12/09/2016 23:20 טוב מאוד, הגיע הזמן להפרדת הריביות
הבנקים רוצים להוריד את מחירי הדיור
60 יאיר 12/09/2016 23:09 מה שאומר שהמחיר צריך לרדת ב 250 אלף שח לפחות
הגיע הזמן להמתין
59 זולו 12/09/2016 21:56 שערוריית השנה
הריבית דורכת במקום והבנקים מייקרים כל חודש את המשכנתא ? זה פשע . מי מרשה להם . איפוא המפקח על הבנקים ואיפוא שר האוצר האימפוטנט שעושה כל הזמן גז בניאוטרל . הכל רמאות הוא בטח שותף לגזל הזה . מזיל דמעות כמו תנין !
בן אהרון 13/09/2016 08:58 הציבור שמשלם לא מבין שמישהו עושה עליו סיבוב
וככה כולם מרוצים. כולל זה שמשלם שלא מבין שהוא משלם יותר וחושב שהכל בסדר.
58 יובל 12/09/2016 21:33 פריירים מתחלפים (ל"ת)
57 בולו 12/09/2016 21:09 אני מכפתלי אני קניתי מזמן מזמן בלי מסכנתא (ל"ת)
56 יאיר 12/09/2016 21:08 זה מייקר את המשכנתא ולא את הדירות
אם כבר ההשפעה היא הפוכה וזה ילחץ את המחירים למטה
זה מייקר את המחיר 13/09/2016 10:25 למי שכבר קנה. לא את מחיר הדירה לאלה שיקנו.
כי למחיר הדירה שהוא שילם יש להוסיף את הריבית שהוא משלם על הכסף שלא שלו.ואם לקח בחשבון תוספת ריבית מסויימת אז במהלך השנים הבנקים לוקחים לו יותר מבלי שלקח זאת בחשבון. שלא לדבר על חישובי הריבית דריבית של הבנקים.שזו גם נקודה שהמפקחת על הבנקים צריכה לבדוק.נוסחת החישוב של הבנקים היא לא הגונה.
55 שמקבל 4% בהשכרת דירה 12/09/2016 20:06 פריים מינוס0.8 או פריים מינוס0.2 זה ממש לא משנה למשקיע (ל"ת)
השינוי העיקרי הוא לא 13/09/2016 10:27 בחלק של הפריים שהוא שליש מהתמהיל אלא בחלק האחר
שהוא יותר גבוה ממה שציינת
54 ההחזר הכולל יותר 12/09/2016 20:01 גדול בכל הקטיגוריות. כי החלק של הריבית המשתנה למי שלקח
קודם גם עולה.בנק ישראל לא מבצע את תפקידו כראוי.מדיניות הריבית ומטבע חוץ היא נכונה ועל זה הנגידה מקבלת פרסים. אבל נושאים אחרים לא מטופלים ברמה ראויה וכביכול הבעיות נופלות על האוצר.אולי אם אנשים יחשבו יקחו פחות משכנתא וכשהביקוש ירד גם העלויות של הבנקים ירדו ואולי תהיה תחרות.
53 המשכנתאות עולות!! 12/09/2016 19:56 אכן כתבה מקצועית שנוגעת בנקודה סופר חשובה!!
לכן גם שווה לקחת משכנתא לפני שיעלו עוד! ולכן גם לא שווה לחכות ל"ירידת מחירי" שלא מגיעה..
52 זוג צעיר 12/09/2016 19:37 להרבה אנשים יש הון עצמי גדול
הכתבה מנסה להפחיד ולהלחיץ אבל זה לא מצליח. אנשים - תנו למוכרים להזיע. זהו. המחירים מתחילים לרדת! אנחנו יושבים על הון עצמי של מיליון שקל ומחכים כמו בדואים. בינתיים התיק עושה כסף ושוכרים דירה בצפון ת"א בתשואה בדיחה. בסופו של דבר הדירה תבוא אלינו.
טל 12/09/2016 23:22 גם אנחנו באותה פוזיציה
אין כמו שכירות נמוכה תענוג
6K על מחראה 15/09/2016 11:10 השכירות עלתה כבר ב 60% . מה נמוך לך?
וההון העצמי יושב בתשואה 0 בבנק
משה 12/09/2016 23:01 מחירי הדירות לא ירדו
לזוג הצעיר אתם יכולים לחלום שמחירי הדירות ירדו במליון שח אתם יכולים לקנות חדר וחצי ברמת גן דירה מלפני 65 שנה . מחירי הדירות לא ירדו כי הם לא יורדים באף מקום בעולם ולא יעזור לחולי הנפש מהאוצר ולא לשר המרושע הזה כחלון שרוצה לדפוק זקנים בעלי דירות בלי פנסיה או שילדיהם גרים בדירות ואין הכנסות מהן
זמבורה 12/09/2016 20:01 מציע לך שתיגש להלפרין אבן גבירול 93 ותקנה משקפיים וורוד
ות ,תל אביב מחוץ למשחק העיר לא מיצתה את כושר העליות שבה במיוחד בקרבת הים ,אם אתה חושב שהמחירים יתרסקו אתה חי בסרט ,תושבי העיר מבוססים כלכלית אם אוויר נשימה וחמצן ארוך ,דין תל אביב לא כדין חיפה או אשדוד
51 קרטל 12/09/2016 18:53 ישנו תיאום מחירים (ריביות). קרטל בין הבנקים
משהו חייב לחקות את זה!!! זו עבירה על החוק!!!
6K על מחראה 15/09/2016 11:11 ברור. זה אותו בנק ישראל שמתווה לכולם מדיניות (ל"ת)
50 י. 12/09/2016 18:45 תנו לי סיבה אחת שהקבלנים יורידו את מחיר הדירות
כל הטבה שניתנת לציבור לקניית דירה נלקחת מייד ע"י הקבלנים ואין מי שיעצור אותם. כחלון איננו המושיע ואין כרגע מי שיושיע. רוה"מ גוזר את הקופון הענק ממחיר הדירה והרכבת איננה עוצרת. דרןשה צמרת כלכלית מסוג אחר. כמה שיותר מהר.
לימבו 12/09/2016 19:54 אין צורך בכלכך הרבה דירות,
אין אנשים שגרים ברחובות.ובאירופה, 50 מליון גרים אצל הורה, לא אח לא דוד לא סבא, בדירת ההורה ומנהל משק בית משותף
אבא 13/09/2016 17:05 ובקרוב הפיצוץ............... (ל"ת)
49 צחי 12/09/2016 17:57 כחלון.אתה תנצח את בעלי האינטרסים שכל יום מנסים ליצור
אוירה שהדירות ימשיכו לעלות. הקריסה בדרך זה ברור לכל בר דעת.
בן אהרון 13/09/2016 09:02 אנשים חיים באשליות. אין שום קריסה באופן. הכל בשליטה !!!
יותר מידיי אינטרסים מתנגדים לירידת מחירים שלא לדבר על קריסה. אז אפשר להרגע, זה לא אופציה בזמן הקרוב והציבור היותר מתוחכם מבין את המהלכים של השחקנים החזקים במשחק זה.
אורי 12/09/2016 19:37 כחלון הוא בעל אינטרס שהמחיר לא ירד
כחלון הוא חלק מהממשלה. הכנסות המדינה ממחירי הדירות הן עצומות. כל אחוז ירידה פוגע ישירות בהכנסות המדינה, יביא לעליה במיסוי ממקום אחר. אין לאף אחד אינטרס שהמחיר ירד, מלבד אלה שאין בבעלותם דירה, והם החלשים. כחלון סובל מקשיי עיכול מהלוקשים שהוא מאכיל את עצמו
אריק 15/09/2016 17:42 עליית מחירים פוגעת גם בבעלי דירה יחידה
היחידים שנהנים מעליית מחירים הם הקבלנים המשקיעים (שלהם יותר מ 3 דירות) והממשלה. זוג צעיר שקנה דירה קטנה ב X שקלים ועכשיו היא עולה 2X שקלים זה לא כסף אמיתי הרי הוא לא ירוץ למכור בשביל לשמור בבנק הוא ירצה לשפר דיור ואז אם הדירה הקטנה שלו הכפילה את עצמה הרי שהדירה שאליה הוא רוצה לעבור כבר שילשה את עצמה ואז הוא יצטרך להוסיף הרבה יותר ממה שהיה צריך להוסיף לפני העליה. בעלי דירה יחידה ש"מתלהבים" מזה שמחיר הדירה שלהם עלה לא מבינים שזה דופק אותם לעתיד כשירצו להשתדרג לדירה גדולה יותר.
1 12/09/2016 19:17 בטח שהנמושה כחלון הוא לא זה שיגרום לקריסה ...
עם ההצעות המטומטמות שלו מה שיגרום לקריסה זה כוח השוק שהרבית תתחיל לעלות ואנו כבר מתחלים לראות את הסנוניות הראשונות בארצות הברית מה שכחלון יעשה זה להעלות את השכרות ולהבריח את הכסף מהארץ .כחלון הוא דביל שרוצה לתפאר את יכולתו על העלובה על ציבור הפנסיונרים כאלו הם האשמים במחירים המופקעים של הדירות את הרביות המופקעות של המנקים ועל התיקונים הוא לא יכול אז הנמושה הולכת על החלשים
אריק 15/09/2016 17:46 שהפנסיונרים בעלי 3 דירות ומעלה לא יבכו כל כך הרבה
אפשר למכור דירה אחת במחיר מוגזם (מחיר השוק היום) ולחיות מהכסף הזה רגל על רגל עד סוף החיים, מי שצריך לבכות זה הזוגות הצעירים שמפסידים כל שנה כ 150,000 שח ירידת ערך של הכסף על חשבון התעשרותם של בעלי נכסים.
48 יוסי 12/09/2016 17:57 ברור שהיקף המשכנתאות גדל עם המחיר של הדירות עלה וגם הפו (ל"ת)
47 גיל 12/09/2016 17:55 כחלון מעניין מי יצביע עבורך ?
בבחירות הבאות
1 12/09/2016 19:17 עשבים השוטים הם יצביעו בכחלוניה הדבילית (ל"ת)
46 אני לתומי 12/09/2016 17:49 זה דווקא אמור להוזיל את מחירי הדירות... (ל"ת)
אבי 13/09/2016 17:08 בת היענה שמחביאה את הראש מתחת לבלטות הרחוב עוד
משנת 2007, תמשיך לשמוע את הקשקשת הפתטית של כחלון, ותמצא את עצמך במצב שגם מחסן אתה לא יכול לקנות!
45 פלילי 12/09/2016 17:28 יש כאן תיאום מחירים בין הבנקים
הבנק לא יכול להעלות את הריבית רק מכיוון שהוא רוצה להגדיל לעצמו את שולי הרווח. חייבים להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים!!!
44 יואל 12/09/2016 17:23 האם יקור המשכנתאות מסכן את יציבות הבנקים?
האנשים פשוט לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות וכתוצאה מכך הבנקים יקרסו. אך אל דאגה לבנקים הם ישארו יציבים משוםמ שבנק ישראל יגרום למוסדיים לרכוש את המשכנתאות בכספי הפנסיה של הציבור וכך הציבור הרחב יספוג את ההפסדים
זוג צעיר 12/09/2016 19:40 מקסימום ההון עצמי של הממונפים ימחק
לבנק לא יקרה כלום גם בירידה מתונה של מחירי הדירות. מקסימום מי שיפגע יהיה משקיעי נדלן ממונפים, שימחקו את ההון העצמי שלהם בירידת מחירים ועליית המשכנתא. בעיה שלהם. אף אחד לא הבטיח שדירות רק עולות ומי שימהר יצליח לחלץ כספו בהפסד קטן. מי שיחכה יחטוף ירידה חזקה.
43 vvc 12/09/2016 17:18 הכותרות שלכם מעוררות בי חלחלה כל פעם מחדש למה אבל למה..
אתם מסלפים לציבור את האמת. הרי אם הכותבת הייתה מציינת את גובה הריבית שהבנקים לוקחים הייתם מבינים שהריבית באחוזים נמוכה מאוד מאוד לריבית שלפני 20 שנה כאשר הריבית הייתה 8-10% . אז לקחו משכנתא בלי פחד והיום הם מוכרים את הדירה פי 10 רווח של 1000% . שלא יעבדו עלכם!! מחיר הדירות ימשיכו לעלות עוד 5 שנים לפחות ולאחר מכן תבוא ההתייצבות לכמה שנים. להלן הנימוק: 1. כבר כמה פעמים פנו אנשי עסקים(הכרישים) אלי כראש ועד בניין וראש ועד שוכנתי לשכנע אנשים למכור את הדירות ב10% מעל המקובל בשוק. 2 כבר שנה שלמה שחברת עמידר בשילוב משרד השיכון קונים דירה יד 2 בכל הארץ בקצב מסחרר. 3. חבר טוב מהסוכנות היהודית אמר לי שהם נערכים להביא כמות אדירה של עולים לארץ שלא הייתה כמותה משנת 1988. 4. למדתי מניסיוני הכלכלי שכאשר הכותרות אומרות דבר אחד באופן אובססיבי עומד לקראות בדיוק ההפך (כך קורה לפני ששוק המניות לקראת עליה חזקה, אז מפחדים את כולם וההפך ) תעשו מה שאתם רוצים, אבל כדאי שתחשבו מהראש ולא ממשאלות לבכם...
1 12/09/2016 19:20 אתה לא ראה את כל התמונה .........
זה יחסי גם המחייה היתה זולה יותר והמחיר הדירות היה זול יותר וכל אחד כמעט היה יכול לקנות דירה מהמשכורות שלו אז גם ריבית של 8 אחוז לא השפיע עליהם זה יחסי היום המצב שונה לגמרי .
קקון 12/09/2016 18:23 נתקעת עם הדירה אז אתה מפמפם את אותה התגובה
שוב ושוב! אתה מסכן. תוריד כבר תמחיר ותפסיק לסבול. כל כתבה בנושא שקשור בנדל"ן אני רואה את התגובה שלך... כאיל שמשהו יקשיב לטמבל כמוך
שמטוב 12/09/2016 17:53 טיעני ריבית שלך לא לעניין
לפני 20 שנה היתה אינפלציה וריבית המשכנתא מגלמת את האינפלציה (אחרת המלווה מפסיד במקום להרוויח, מה שהוא מרוויח נומינלית נישחק על ידי האינפלציה). לכן אין טעם שתשווה ריבית מלפני 20 שנה לריבית היום.
יוסף 12/09/2016 19:26 לשמטוב הסברתה לקוני יפה וקולע ...
לVVC שלא מבין מה זה יחסיות בין זמנים
משקיע שפוי 12/09/2016 17:41 כמה שאתה צודק כשסורוס אומר למכור תקנו והרבה. (ל"ת)
42 מאמין בנדלן 12/09/2016 17:10 המחירים לא ירדו תהיה עלייה מתונה
של 5% אולי 7% שנתית מי שמדמיין שהמחירים ירדו או יפלו הוא טיפש הכפר וימשיך לחכות עד שיהיה בן 80 ואז...עזבו אין מספיק דירות בטח שלא במרכז ועוד לא לקחנו את העולים שבורחים לפה מהאנטישמים
41 משה 12/09/2016 17:07 המסקנה הפוכה מדברי הכתבת הנכבדה
ייקור המשכנתאות מקטין את הביקוש. הביקוש נמדד בכושר התשלום בפועל של הקונים. עלות משכנתא גבוהה יותר מקטין את כושר התשלום של הקונים לדירה באותו מחיר. התוצאה פחות קניות של דירות, או קנייה פחות של דירות יקרות וקנייה יותר של דירות במחיר נמוך יותר, כמו למשל הסתפקות בדירת יד שניה ולא מקבלנים. והתוצאה היא שיש יותר היצע ובמחיר גבוה יותר מכושר הקניה, וזה מוביל לירידת מחירים, עד לנקודת איזון חדשה בין הביקוש להיצע. ומאחר והמשכנתאות רק יתייקרו יותר, ייוצר עוד ועוד צמצום ביקוש ולכן ירידת מחירים וצמצום ההיצע. זה א-ב של מיקרו כלכלה.
40 מיקי 12/09/2016 17:07 ממש בושה ... ובגלל זה צריך גם לטפל בריכוזיות של הבנקים
תחרות תחרות תחרות...מאמין בכחלון שיטפל גם בהם
דב 12/09/2016 19:47 39-מיקי
מסכן. מצאת במי להאמין. כחלון=כישלון. אין לו מושג ירוק מה הוא רוצה. התפקיד גדול עליו עשרות מונים. וגם כך, הוא לא מתכוון לעשות דבר מלבד פופוליזם בזוי.
39 משה 12/09/2016 16:50 בכלל לא משנה
ועובדה האזרחים קונים וקונים דירות ללא אבחנה ולא מזיז להם שום יוקר ושום התיקרות אז למה שהבנקים יהיו פריירים ולא יעלו את המשכנתאות הרי הטרוף לדירה בכל מחיר זה מתאים לאימרה של אחרי המבול
38 אזרח 12/09/2016 16:48 קישקוש של כתב חובבן
אם המשכנתא מתייקרת זה אומר שמחיר הדירות עולה ? קישקוש של חובבן
חובבן פלוס 12/09/2016 18:18 אה אה
בוא תסביר לי גאון, אם אני משלם בפועל יותר, כי מחיר הדירה גבוה יותר גם בגלל החזר המשכנתא, למה המחיר לא עלה?מה שאתה אומר היה נכון, אם אנשים היו קונים פה דירות בלי מימון, וזה דמיוני, כמו הבטחון העצמי שלך מאחורי המקלדת.
דני 13/09/2016 05:35 כי את גובה המשכנתה קובע הקונה
לדוגמה, אם יש לי 1מליון ואני יכול לקחת משכנתה של חצי מליון, תהיה הריבית להחזר אשר תהיה בחישוב הכללי אני לא יוציא על המשכנתה יותר מחצי מליון. מי שמחשב בעלות הדירה רק את גובה ההלוואה טיפש, ולדעתי אין פהטפשים ברמות כאלו.
37 יש ר א לי 12/09/2016 16:36 כ(ח)שלון (ל"ת)
36 תתמקחו, זה הכל 12/09/2016 16:35 משכנתא היא מוצר שניתן למיקוח
הבנק רוצה לתת את ההלוואה. ללקוח יש כמה אופציות. אז מה הבנק עושה? מתאר את עצמו כיועץ משכנתאות, מלביש את העובד בבגדים ייצוגיים כאלו, הלקוח מרגיש מלוטף ומחוזר, ואם תוסיפו לזה את זה שרוב האנשים לא יודעים בכלל להתמקח, תקבלו ניצול חולשה, כשבפועל הבנק דוחף לאנשים משכנתא יותר יקרה בהרבה ממה שהיו מקבלים אם היו עושים קצת שרירים. על אוטו אנשים מתמקחים, כי זה נעשה במגרש מכוניות והאווירה מתאימה, בבנק רוצים ליטול מכם את כוח המיקוח, אז הם עושים הצגה שלמה, כדי שלא תעשו את זה.
35 פחחח 12/09/2016 16:34 יותר קל לאמין במה שארוצים
כול הבכיינים זאת תוצאה של הלעת ריבית! אנשים ימשיכו לקנות גם ברבית גבוה כי לא כולם רוצים לחיות כול החיים בשכירות. ועדיף לשלם 200 אלף על הריבית במקום עבור מישהו את המשכנתא כאשר גרים 4 שנים בשכירות
34 בא 12/09/2016 16:32 ספסרות דירות בארץ הקודש אסורה ,כול אדם או זוג זכאי
לקורת גג זולה בארץ . כרגע הספסרים מרגישים ווינרים ,אבל זה זמני מאוד , ותוך שניות , דקות או ימים הם ימצאו את עצמם במקום מיפלצתי ממש כמוהם , כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית ,ותבינו לאיפה הולכים כול היצורים שחושבים רק על עצמם .מיפלצתי זאת הממשלה ה1.
אבי 13/09/2016 17:12 אתה באמת מקרה קליני. תמשיך לחכות לקבל דירה במרכז ת"א
במתנה... אגב ספסרים, המדינה היא מי שמספסרת במחירי הקרקע ומזניקה את מחירי הדיור.... אין שכל, אין דאגות, לך להמשיך לישון.
33 נועם 12/09/2016 16:27 הגשת תביעה ייצוגית
הגשת תביעה ייצוגית לרבות תיאום מחירים
32 יוני 12/09/2016 16:25 תביעה ייצוגית נגד הבנקים. תצטרפו !!
אני עוכב אחרי הנושא הזה כבר זמן מה והכתבה מאוד נכונה ובמקום! מדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
יוסי 12/09/2016 17:12 טמבל
זה המדינה (בנק ישראל) שגורמת לריבית לעלות
משה 12/09/2016 17:06 הריבית נקבעת עי ציפיות אינפלציה וגובה
הריבית בעתיד ורמת הסיכון להווה ולעתיד צה ולמד ידידי
דביר 12/09/2016 17:52 אתה כותב שטויות
הציפיה לאינפלציה לא השתנתה בחצי שנה אחרונה. ולגבי הסיכון, כל הסיכון פה הוא של הקונה ולא של הבנק שמשעבד את הדירה בתמורה למשכנתא. תקח בחשבון שלבנק יש כרית ביטחון של לפחות 25% אם לוקחים משכנתא של 75% משווי הנכס ובדרך כלל לוקחים פחות. במקרה הגרוע הבנק לוקח את הנכס. הסיבה האמתית היא רצון הבנקים להגדיל את הרווחיות על חשבון הלקוחות!
כלכלן 12/09/2016 16:40 אתה רוצה לתבוע את הלווה שילווה לך בתנאים שאתה רוצה? חחח
בעל המאה הוא בעל הדעה. הלווה קובע למלווה את תנאי ההלוואה ולא ההיפך. ואם אתה חושב שבנק ישראל יתערב אז כנראה שאתה לא מבין מהו תפקידו של בנק ישראל. תפקידו המוצהר של בנק ישראל זה לשמור על יציבות הבנקים ועליית ריבית המשכנתאות עונה בדיוק על הדרישה הזו.
אורי 12/09/2016 17:55 חייבים פיקוח על גובה הריבית שהבנק גובה. כמו שעשו בעמלות
כמו שהגבילו את הבנקים לגבי גובה העמלות שמותר להם לגבות, כך צריך לפקח על גובה הריבית שהם לוקחים. הם לא יכולים לייקר מוצר מסוים מבלי שיש פיקוח כלשהו. אחרת במה זה שונה משוק האפור?
אבי 13/09/2016 17:12 הצחקת אותי, כחלון והאוצר חזקים רק על פנסיונרים..... (ל"ת)
לא הבנת 12/09/2016 17:39 הוא מדבר על תיאום מחירים (ריביות). קרטל בין הבנקים (ל"ת)
יועץ נדל״ן - רימקס 12/09/2016 16:33 מהלך מעולה של הבנקים לפיצוץ הבועה !! (ל"ת)
מה פתאום 12/09/2016 17:36 מהלך מעולה להגדלת הרווח שלהם!!!!!!! (ל"ת)
31 תחזירו 12/09/2016 16:24 את קופות הגמל לבנקים ושישקיעו בניירות ערך סולידיים
מי קבע שחייבים להשקיע בבורסה הכושלת? ביבי השקרן אמר שאם ישקיעו בבורסה יהיה יותר כסף לאנשים הוא שיקר את כולם וגרם הפסדי עתק ואחכ בוכים שאנשים קנו דירה זה לא היה קורה אם ביבי לא היה מביא לנו ועדה כושלת כמו ועדת בכר. וכעת קחלון הולך באותה דרך עם חברות האשראי. כבר עכשיו מצמצמים לאנשים את האשראי בבנקים כדי להכין הכל על מגש של כסף לטייקונים. מי שאין לו כסף יקבל אשראי של 2000 שח בקושי בגובה קצבת בטוח לאומי וישלם ריבית גבוהה על חריגה. ביבי הוביל לאסון וקחלון החבר שלו ממשיך
אבי 13/09/2016 17:13 תחזירו את ההטבות לקופות הגמל ומחירי הדירות באמת יצנחו.. (ל"ת)
מוטי 12/09/2016 16:54 כחלון
ידיבי תימד קודם לכתוב ואז להעביר ביקורת על הראש המימשלה הטוב מאז קום המדינה.ידיביל הבורסה מתנהגת כמו בכל העולם מה זה שייך לביבי.ידיביל עלוב נפש שכמוך.אהבל.
30 השוק בקריסה 12/09/2016 16:24 די לנפח- מחירי הדירות יורדים
והכותרת מטעה בכוונה או בשוגג. עליית הריבית מקטינה את הביקוש וגורמת לירידה במחיר. נכון שמי שמתעקש בטיפשותו לקנות במחירי בועה, יאכל אותה גם בהחזרי משכנתא גבוהים יותר.
בא 12/09/2016 16:34 עוד כתבה בתשלום ,מישהו קיבל מעטפה בביזפורטל ,ראה
מנהל האתר .
מנהל 13/09/2016 17:14 צריך לחיות איכשהוא, לא? וזה יותר קל מלעבוד על הכביש (ל"ת)
29 אהרון 12/09/2016 16:21 לא מייקר
מצצם את לקיחת ה משכנתא לכן יקנו פחות וזה צריך להוזיל ולא לייקר
לא בהכרח 12/09/2016 17:46 אנשים יקחו משכנתא בפריסה ליותר שנים.. (ל"ת)
28 הבעיה האמיתית 12/09/2016 16:20 ביבי השרדן פוחד שיהיו לו הפגנות
הוא עושה הכל בשלומאליות כדי להשתיק כל מחאה השרים שהוא ממנה כושלים כי מדובר באנשים טיפשים כמו לפיד וכחלון. כל עוד ביבי לא מתווה מדיניות ומחליט לבנות ונותן לשרים כמו לפיד להרוס את הכלכלה ולהטיל מיסים ולכחלון מס על מס . הכל יהיה יקר יותר כחלון אלוף בהרס דברים קבלן הריסות כבר 7 שנים רק דנים במחירי הדירות כל יום כתבה כל יום טריק חדש .לא חסר דירות אבל יש פה מפונקים שרוצים ישר 4 חדרים עם חדר כושר ושומר בכניסה ואפשר גם חניון עם 2 מכוניות רצוי אחד ג'יפ. שיקנו דירות 2 חדרים במרכז ויחסכו כסף לא חסר דירות נמאס כבר לשמוע על מיסים ודירות דיייייי
מוטי 12/09/2016 16:57 כחלון
מה קשור לביבי אדיוט.אין לו ברירה .העם בחר את לפיד ואת כחלון.מה אתם רוצים מביבח.
1 12/09/2016 19:32 וחבל שכך בחרו ואני בניהם את הכחלוניה הדבלית (ל"ת)
בא 12/09/2016 16:41 אתה קנית 2 חדרים אדון ספסר דירות מושחת , כמה עוד נישאר
לך לאכול לחרבן ולשבת על צוואר האדם העובד , הם כבר מחכים לך למטה , ואני לא מתכוון ללובי .
27 הרי 12/09/2016 16:16 אם הייתם בודקים ל 30 שנה במקום 25, התוצאה יותר קיצונית
וזה כי האפקט של ריבית דריבית חוזר על עצמו 29 פעמים ולא 24 פעמים.
26 הרי 12/09/2016 16:15 השוואת תפוחים לענבים... בדקו סך המשכנתאות במקום ממוצעת
השאלה האם המשכנתא הממוצעת ירדה בעקבות עליית הריבית. יתכן וסך המשכנתאות לא ירד כי לקחו יותר משכנתאות וכל אחת מהן יותר קטנה בממוצע.
25 כלכלן 12/09/2016 16:14 עליית ריבית המשכנתאות = הקטנת כח הקנייה = ירידת
מחירי הדירות בדיוק כפי שכשריבית המשכנתאות ירדה כח הקנייה גדל וזה גרם לעלייה במחירי הדירות אז...שלא יעבדו עליכם.
24 הנביא 12/09/2016 16:13 כתבה מטומטמת. זה בדיוק מה שיחזיר את המחירים של
דירות לשיווי משקל. רב האנשים מרוויחים אותה משכורת שנים וזה מה שקובע יכולת הצריכה שלהם. אם ריבית תגדל והחזר יעלה אז המחירים יצטרכו להתאזן כי אחרת אנשים לא יוכלו לקנות. וזה שקבלנים יבנו פחות כדי לווסת ביקוש זה הכל חרטא.
23 דב 12/09/2016 16:04 ביזפורטל
כחלון לא עושה שום מאמץ. תפסיקו לפרגן. הוא עסוק במניפולציות ובתרגילי יחסי ציבור מטומטמים. אין לו הבנה בסיסית במה מדובר לבטח מה לעשות.
1 12/09/2016 19:33 בדיוק כך הוא מתפאר את כוחו על החוליה החלשה אבל ...
לא המשמעותית
22 tgafny 12/09/2016 16:03 הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם... (ל"ת)
בא 12/09/2016 16:39 עוד מחשבה אוטומטית של אדם אוטומט , מי זה הציבור
בדיוק , מי שאשם זה בדכ המנהל , וזה ביבי שהוריד ריבית ולא בנה דירות .וככה קיבל מיליארדים במיסי נדלן ,והפך מליוני צעירים לעבדי משכנתה מחורבנת . ככה שהציבור לא מטומטם ולא אשם בכלום . אישה שאנסו אותה לא אשמה באונס .
21 יוני 12/09/2016 15:59 מה הקשר לכותרת?! (ל"ת)
20 לירן 12/09/2016 15:51 הסכם מכר מחייב מול הקבלנים
אנשין ששרכשו דירה לפני שנה או שנתיים קבעו אבני דרך לתשלום בו את המשכנתא הם צריכים בתקופה זוהם מחוייבים לשלם לקבלן ולכן חייבים גם לקחת את המשכנתא בתנאים האלה והבנק מנצל את זהחבל שלא מתערבת המדינה ומגבילה זו עבור רכישת דירה ראשונה למגורים שם הבנק יהיה מחוייב לריבית נמוכה או להכניס גופים אחרים מלבד הבנקים שיתנו משכנתא בתנאים טובים יותר
ד 12/09/2016 16:10 יש הרבה גופים שנותנים אשראי.
לא מאמין שיש מי שנותן בתנאים יותר טובים. הממשלה ובנק ישראל מרעים את תנאי הסחר כל הזמן וזה מתבטא בעליית הריבית. אין קסמים ובתנאי אי וודאות כמו שכחלון יצר החזרי המשכנתא יעלו.
סרגיי 12/09/2016 16:07 ככל שסיכון עולה נרמרו תנאים טובים יותר. (ל"ת)
19 שלום 12/09/2016 15:48 ההפך .עלית ריבית המשכנתא תרפה ידי רוכשים. ההפך מהמסקנה
של כותב הכתבה.
18 פיקדון בנקאי 12/09/2016 15:46 כותרת שגויה לחלוטין
עליה במחיר המשכנתא משפיעה לכיוון ירידה במחירי הדירות. מה שנכון הוא, זה שהאנשים שממשיכים לקנות דירות יקרות יותר במחיר הלוואות יקרות יותר משלמים הרבה יותר על הדירה שלהם מבלי שהם מודעים לכך. פשוט לוקח זמן. יחד עם צעדים של כחלון (גם מבלי האבטלה תעלה) זה ביא לירידה במחירי הדירות.
17 רוני 12/09/2016 15:44 מי זה השפיצר שהמציא את השיטה הזו
משלם משכנתא 6 שנים, ועוד נשאר עם חוב יותר גדול מהקרן שלקחתי.... ))))-----:::::
מסביר 13/09/2016 06:20 זה בגלל ש
לקחת משכנתא צמודה למדד, בשפיצר, החזר הקרן היחסי בתשלום הוא קטן בהתחלה לעומת החלק היחסי של הריבית, אם המדד עלה, ומנגד בקושי החזרת קרן, אז אתה חייב יותר. לכן, לעולם אל תקחו צמוד רק שקלי...., פריים, קבוע לא צמוד, משתנה כל 5 שנים שקלי, רק לא מסלול צמוד ולעולם זה לא יקרה לכם.
שפיצר 12/09/2016 17:26 בזכות אותו שפיצר, הבנקים עושים מיליארדים. (ל"ת)
גיל 12/09/2016 16:11 את/ה ענק... חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
16 מישהו 12/09/2016 15:42 ניתוח פשוט מאוד:
הציבור עוד לא הפנים את זה, כאשר יפנים אלוהים יעזור לנו. מחיר דירה היום הוא מעבר ליכולת של רבים מידי. השוק עוד לא הפנים את זה. עם ההפנמה תבוא נסיגה במחירי הדירות.
משה ראשל"צ 12/09/2016 16:34 בעקרון אתה צודק אבל משום מה זה עדיין לא קרה (ל"ת)
15 eby 12/09/2016 15:41 ככה זה כשיש לנו שר אוצר טיפש שלא יודע מאיזה כיוון יורים
עליו.הוא מובל עם חבל על צווארו ליעדים הלא נכונים.שידאג לאלטרנטיביה לכסף שהבנקים חוגגים עליו.יעלה ריבית ואז ורק אז יראה הוזלה.
14 אבל אתה לא מספיק חזק 12/09/2016 15:33 אתה הבנת את זה שטקר? תילחם בבנקים ולא באזרחים... (ל"ת)
1 12/09/2016 19:39 הוא יכול רק על האזרחים ......
העגל רך הזה נגד האריות הוא מתחבא ועוד מתסיס את העם כאלו הם הסיבה למחירי הדירות המופקעים הם לא הסיבה הם התוצאה
13 טומטומוני 12/09/2016 15:32 לוקחי המשבנתאות לא יודעים על עלית ההחזר, צריך להתריע! (ל"ת)
12 אמיר 12/09/2016 15:31 למי שלא הבין רק נסביר ש
שמחיר הדירה שצויינה בכתבה עלה אפקטיבית ב 250 אלף שקל
דויד 12/09/2016 19:11 עלות לא מחיר
מחיר הדירה נותר 1.5 מליון עלות הרכישה עלתה מ 1.9 מליון ל 2.15 מי שלא מבין את ההבדל מצוי בבעיה
11 מאיר פ 12/09/2016 15:31 כחלון נתן הנחה הבנקים לקחו
יש עד אחת בין הבנקים לבנק ישראל ליקר את המשכנתא בכול מיני טיעונים כמו סיכון , ראו רווח מזרחי ברבע האחרון. ( מוביל ממשכנתאות לציבור ) מיליארד שקל... כן הבנקים חוגגים על חשבון זוגות הצעירים , משקעים בורחים מהשוק.... כנופיית הבנקים, בנק ישראל , קבלנים תמשיך לחגוג
10 יועץ הפעם בחינם 12/09/2016 15:29 כחלון המהלך הבא הוא נגד הבנקים
צריך חוק שלוקח להם את החוק מהיידים וקובע את אחוזי הריבית בלי משוא פנים רק כחלק מהריבית עם מרווח סיכון מוגדר מראש ולא כפי שבא להם . ככה הם ממשיכים לנפח את הבועה מהדלת האחורית וצריך לעצור את זה עם קנסות כבדים למפרים !!! הפעם הייעוץ בחינם , פעם באה נראה מה :) יועץ
1 12/09/2016 19:39 כחלון יכול רק על האזרחים הוא עגל רך (ל"ת)
ג 12/09/2016 16:17 אחיתופל ילד לעומתך
איפה שכחלון נוגע נגרם רק נזק. לפי הצעתך, המשמעות היא שהמדינה תיתן ערבות ממשלתית לבנקים, כמו שכחלון עשה בעפולה. עם יועצים כמוך גם פישמן יקבל ערבות מדינה על חובותיו.
9 בר 12/09/2016 15:28 להמשיך לייקר
אני מציע לכחלון להמשיך לייקר את מחירי הרכישה של דירות להשקעה על מנת למנוע מאספני הדירות להמשיך לצבור דירות ולייקן הרי ברור שהאספנים מעוניינים במחירי דירות גבוהים שימנעו מזוגות צעירים לרכוש אותן על מנת שימשיכו לגור אצלם בשכירות לכל החיים
1 12/09/2016 19:42 עוד דביל שמחקה את הטמטום של כחלון הספני דירות ......
של כחלון הדביל , אף אחר לא הספן דירות הם לא אשמים הם לא הסיבה הם התוצאה הנמושה הככחלונית לא יכול על האריות הוא הולך לכבשים
8 פוקימון 12/09/2016 15:27 דמוגרפית, ישראל גודלת בצורה פסיכית וצריך לבנות הרבה
ולא אני אומר את זה, אומר את זה דמוגרף בכיר וותיק שאין לו שום קשר לענף הנדלן.
דב 12/09/2016 16:08 8
"גדלה" ולא "גודלת." והדמוגרף לא מבין דבר ומטעה אותך. הבעיה היא היצע וביקוש. למרות "הקיטורים," יש להיהודים הרבה כסף. כשלא היתה לו חלופה, ב-2008, הוא הופנה כולו לדירות. המעגל היום רק מתרחב, וכחלון=כישלון לא עושה דבר ראוי כדי לטפל בבעיה, אלא רק ביחסי ציבור פופוליסטיים.
7 שגי 12/09/2016 15:24 להיכנס בבנקים אחרת כחלון לא עשה כלום
הציבור לא מטומטם פשוט פראייר ממשיך לקחת משכנתאות בריבית גבוהה גם אין לא הרבה ברירות מי ישארנבלי בית לכן צריך להגביל את הבנקים החזירים
6 רון 12/09/2016 15:22 איזה בולשיט... (ל"ת)
5 נגיד 12/09/2016 15:21 עליית הריבית
אבל זה היה ברור, לכל המייחלים לירידת מחירים עקב עליית ריבית, והמאחלים לממונפים שיתמוטטו: ריבית עולה משמע שצריך לקחת משכנתא מהר כדי לשמור על החזר נמוך = הגדלת ביקושים = יציבות מחירים. הגענו לפיסגה - אלו מחירי הדירות לשנים הקרובות - מי שלא השקיע שקע
4 שלום 12/09/2016 15:20 לא הבנתי מה הקשר למחירי הנדל"ן??
זה קשור לעלות עבור מי שרוכש דירה עם משכנתא
3 מני 12/09/2016 15:19 בקרוב תגיע הקריסה בנדל''ן
מי יכול לשלם משכנתא כזאת וחכו חכו עוד מעט הריבית תעלה ואז קריסה קולוסלית! דירות רבות יהיו מעוקלות על ידי הוצאה לפועל. קריסה שלא הייתה כדוגמתה. ככה זה כשיש לנו קלקלנים ולא כלכלנים שמנהלים את המדינה . בושה וחרפה לאן הם הביאו אותנו. הרסו את המדינה !
2 יגאל ישראל 12/09/2016 15:17 מדינה ללא חוט שידרה
מפטפטים את עצמם לדעת , אלה חבורה של מדושני עונג שבעי מאכלי גורמה, שאינם יודעים סבל של אנשים רעבים, הם לא יודעם שישנם אזרחים בישראל הנאנקים מעוני ללא קורת גג , דאגתם אך ורק לכריסם וחשבונות הבנק שלהם, רוכשים דירות ונופשים בחו"ל
1 יעקב 12/09/2016 15:16 האשם העיקרי זה הצרכן הישראלי הדביל + קבלנים נוכלים (ל"ת)
דב 12/09/2016 16:12 1
כל כך פשטני. טוב: הישראלים אשמים (אנטישמיות!) והקבלנים נוכלים (ממש מסולף וחסר הבנה), אך לא משרדי הממשלה, שמספספרים בקרעות הלאום ולא רוצים למצוא פתרונות אמת. כחלון=כישלון נפל לידיהם כפרי בשל. התקשורת אוהבת אותו ולכן פקדי האוצר והשיכון יכולים למרוח אותך דרכו.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש