אחרי ההצלחה בניו יורק - סלקום בדרך לאחד העם
אחרי הצלחת ההנפקה בני יורק, והדוחות המצוינים שהפרסמו השבוע, חברת סלקום מדווחת הבוקר כי היא מתכוונת לרשום את מניות החברה למסחר גם בבורסה בתל אביב.
נזכיר, כי סלקום נרכשה על ידי דיסקונט השקעות ב-2005 בתמורה ל-1.34 מיליארד דולר. בפרואר 2006 הונפקה החברה למסחר בבורסת ניו יורק תמורת סכום של 353 מיליון דולר. ההנפקה לוותה בביקושי יתר שהקפיצו את מחירה ביום ההנפקה ל-20 דולר למניה - גבוה בכ-11% מהמחיר המתוכנן. לאחר ההנפקה סבלה המניה מירידות חדות, אך כעת נסחרת המניה במחיר של כ-23 דולר למניה.
בנוסף, במהלך השנה האחרונה מכר נוחי דנקנר ממניות סלקום למספר גופים בישראל, בינהם מכירת 5% לבנק לאומי, 2% לבנק הבינלאומי, 5% לבית ההשקעות גולדמן זאקס ועוד 4% לחברת מגדל וכל זאת תמורת 229 מיליון דולר (סה"כ 16%). כעת עומד שיעור האחזקה של דסק"ש בסלקום על 59%.
הכנסות סלקום ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו ב-1.438 מיליארד שקל (346 מיליון דולר) בהשוואה ל-1.340 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.3%.
הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעליה של כ-17% בשימושי זמן אויר יוצא ונכנס, כתוצאה מגידול במצבת המנויים ומעליה בשימוש הממוצע החודשי למנוי מ-323 דקות אשתקד ל-341 דקות ברבעון הראשון של שנת 2007, גידול של 5.6%.
הגידול בהכנסות נבע גם מעלייה של כ-42% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (ללא SMS), אשר נבעה בעיקרה משירותי תוכן מתקדמים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות בדור 3.5 HSDPA, זאת בנוסף לגידול משמעותי בשימושים ב-SMS. הגידול בהכנסות קוזז באופן חלקי ע"י ירידת תעריפי הקישוריות ובשל השינוי באופן תמחור השיחות המסתיימות בתא קולי בהתאם להחלטת משרד התקשורת.
ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-535 מיליון שקל (129 מיליון דולר) בהשוואה ל-447 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-20%. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עלה אף הוא מ- 33.4% ברבעון הראשון של שנת 2006 ל-37.2% ברבעון הראשון השנה. הגידול ב- EBITDA נבע בעיקר מהגידול בשימושים וממאמצי ההתייעלות של החברה, שקוזזו בחלקם על ידי הוצאות בגין פעולות שימור הלקוחות של החברה.