אלרגן מנחיתה מכה על טבע - תחל במכירת המניות שבידיה

חודשיים אחרי שהוסרה החסימה, אלרגן מציגה הפסד עצום על מניות טבע ומשחררת את ההודעה הדרמטית
 |  (27)
טבע, צילום: Getty images Israel
זה קורה. מנכ"ל אלרגן עדכן כי כבר בימים הקרובים אלרגן צפויה להתחיל למכור ממניות טבע +4.61% טבע 8,819 +4.61% טבע בסיס:8,430 פתיחה:8,850 גבוה:8,850 נמוך:8,799 תמורה:24,997,284 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שברשותה.
מניית טבע בת"א שנסחרה בעליות של מעל 2% עברה תוך דקות לירידות של 1.5% כאשר במקביל המניה החלה להיסחר בוול סטריט בירידות של 2.2%. עם זאת, בסוף יום המסחר טבע עלתה 2.1% בת"א במקביל למעבר לירוק בניו יורק. 
אלרגן מחזיקה בכ-9.8% ממניות טבע (בעלת המניה הגדולה ביותר), זאת לאחר שחלק מעסקת הענק שבה רכשה טבע את החטיבה הגנרית של אלרגן (אקטיבס) בוצע במניות טבע. הרכישה בוצעה אז ב-33 מיליארד דולר במזומן ועוד 100 מיליון במניות טבע שהיו שוות אז כ-5.3 מיליארד דולר. כבר לפני חודשיים הוסרה החסימה על המניות (שנה מחתימת העסקה) אך עד כה נמנעה אלרגן מלמכור. כעת מודיעים באלרגן כי חבילת המניות שבידיה בדרך לבורסה והדבר כמובן יוצר לחץ על המניה.   
אלרגן פרסמה היום דו"חות והציגה הפסד ענק של 4 מיליארד דולר, זאת בשל מחיקת שווי שביצעה החברה בכל הקשור להחזקתה בטבע. אלרגן מחקה 1.3 מיליארד דולר משווי החזקתה בטבע וזאת לאחר שברבעון הראשון מחקה 2 מיליארד דולר על ההחזקה. ערב העסקה, שווי ההחזקה של אלרגן בטבע עמד על 5.3 מיליארד דולר ואילו כיום ההחזקה שווה כ-1.4 מיליארד דולר בלבד. אגב, גם אלרגן לא ממש ליקקה דבש בשנתיים האחרונות כאשר מאז אמצע 2015 (בערך במקביל לעסקה עם טבע) איבדה המניה כמעט 50% מערכה וכיום נסחרת בשפל של כמעט 4 שנים. 
מחר בשעה 13:00 (שעון ישראל) תפרסם טבע את דו"חותיה לרבעון השלישי ושעה לאחר מכן תקיים שיחת ועידה שצפויה למשוך הרבה מאוד תשומת לב, זאת כיוון שהמנכ"ל החדש קאר שולץ שנכנס היום לתפקידו צפוי להיות נוכח ואולי אף להוביל את האירוע. בשנה האחרונה איבדה טבע 67% משוויה כאשר מאז השיא שנקבע לפני קצת יותר משנתיים התרסקה מניית טבע ב-80%. מה צופים האנליסטים לקראת דו"חות טבע מחר - לכתבה המלאה לחץ כאן
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    אלרגן הפסידה היום 15%. (ל"ת)
    מסתכל מהצד 02/11/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מי שיש לו שכל קונה מיד אחרי פרסום הדוחות , בירידה
    רוני 02/11/2017 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מנכל חדש ינקה את האורוות ואז יראה רווחים ברבעון הבא. פשוט
    סגור
  • איך הוא "ינקה" חוב של 35 מיליארד דולר? (ל"ת)
    מסתכל מהצד 02/11/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חי בסרט, גם הוא לא יכול להציל אותה, תתרסק היום (ל"ת)
    אלין 02/11/2017 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מכירה בשער הנוכחי, הרבה קרנות הון יתחרו על הרכישה (ל"ת)
    אינדקס 02/11/2017 08:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 18.
    הניהול של טבע שהיה מופתי ושקול בזמן הורוביץ ומקוב הפך
    א.מ 02/11/2017 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להיות חובבני ושכונתי ,מין ניהול כמו שרגילים בחברות קטנות בארץ שרואים רק את היום ולא דקה מעבר לכך. ככה קונים חברות?ככה נכנסים להתחיבויות ? ועל מה?על חברות ששוות אולי 10% מההשקעה?
    סגור
  • 17.
    טבע תפתיע כי הגדולים החליטו (ל"ת)
    ש.א 01/11/2017 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    בראש של יוסי ושל מנש מחר 15$ (ל"ת)
    הצלף 01/11/2017 20:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 15.
    מה החוכמה להצהיר על זה ???
    צדק 01/11/2017 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 7
    ראשית בשוק כולם יודעים על כך ואין כל חדש...שנית יש כאן כוונה של נקמנות זה ברור ...."אני אוציא לעצמי עין" וכו'
    סגור
  • 14.
    יש משהו בשורט חזק על טבע בנאסדק , עולה בטרום ויורדת חזק (ל"ת)
    דור 01/11/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    המונה דופק במיליונים. (ל"ת)
    קאר המקרקר 01/11/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    מחר טבע מתרסקת עוד 15 אחוז (ל"ת)
    עמית 01/11/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 11.
    הגיע רק כדי לפרק את החברה . עדיף שימכור אותה או יאחד
    המנכל החדש 01/11/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    15 2
    את טבע עם חברה אחרת. טבע לא תהיה לנצח. בישראל כל העסקים מתים אם לא מעצמם אז בסיוע הממשלה ושרי אוצר כושלים. פשוט אסון טבע
    סגור
  • 10.
    תוך מספר חודשים יחול מהפך קיצוני כלפי מעלה
    אחת שיודעת 01/11/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    10 15
    לחברה פיתוח במחקר מתקדם לחיסון שאמור להקפיץ את המניה לרף שאנשים פה לא יאמינו !!
    סגור
  • עוד בלוף
    צרפתי 02/11/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם היה תרופת מקור בקנה טבע לא הייתה קורסת . אין כלום כי לא היה כלום
    סגור
  • הם הולכים לשווק קנביס לכל העולם (ל"ת)
    הבורר 01/11/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אבל איך אומרים לבחורה
    לא נעים לי 01/11/2017 16:12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אל תזייני את המוח? זה משפט נכון להגיד? לידיעתך אין לטבע אפילו מחקרון מתקדם..היא מרוקנת ול ממציאה ולא מייצרת דבר. כל המשרדים בארץ ובעולם שווים גג 250 מליון שקל..והחובות...אוההא...
    סגור
  • 9.
    יש חוזה
    אנונימי 01/11/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אלגרן צריכה להיות מתואמת בחוזה על מכירת המניות שבידה בתאום עם חברת טבע המוסדיים יקלטו הכול אל דאגה אתמול היה מחזור של למעלה מ-33,000 אלף ניירות ערך היו ימים שהמחזור הגיע גם ל100,000 טוב שזה כך זה יהיה כבר מאחורי חברת טבע . הדרך למעלה סלולה כעת . תזמון ההודעה תמוה אלגרן קיבלה את המניות בשער 68$ . אז מה ימכרו ב-80% פחות תמוה ביותר . זה פשוט הזוי .
    סגור
  • 8.
    כן אבל הם ציינו שזה תהליך שיקח מספר רבעונים, למכור 100
    ד 01/11/2017 15:15
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מיליון מניות במשך מספר רבעונים במניה עם מחזור של 20 מיליון מניות ביום לא אמור להשפיע על המחיר, בטח ובטח אם תהיה התאוששות במחיר...
    סגור
  • 7.
    טבע ז"ל
    rjnho 01/11/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    14 6
    נגמר הסיפור של טבע אוטוטו ז"ל ת.נ.צ.ב.ה. ויגודמן קבר אותה ושולץ ישים לה מצבה.
    סגור
  • 6.
    הרקפת 78
    בן-גיגח 01/11/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    4 9
    רחמנות על מי שמוכר את טבע היום
    סגור
  • 5.
    קיבלו 33 מיליארד במזומן....ועוד בוכים
    אייל 01/11/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    17 1
    טבע שווה היום 30 אחוז ממה ששילמה מזומן ...צריך להכניס לכלא את מי שחתם על העסקה
    סגור
  • 4.
    זורק הודעות (ל"ת)
    כל פעם פלצן אחר 01/11/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 3.
    שיבטלו את העסקה
    gggg 01/11/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    3 5
    שיחזירו את המניות ויבטלו את העסקה
    סגור
  • טמבל
    לא רוצים 01/11/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מה אנו צריכים זבל
    סגור
  • 2.
    יש כאלה שאוהבים לירות לעצמם ברגל. או שהם יודעים משהו
    ממי 01/11/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאנחנו לא יודעים, אז זה שימוש במידע פנימי.
    סגור
  • 1.
    במחיר כזה אולי עדיף שהחברה תקנה את המניות
    אייל 01/11/2017 14:18
    הגב לתגובה זו
    19 15
    השאלה אם לחברה יש כסף ,טבע כל פעם מנסה להרים טיפה ראש מקבלת פטיש על הראש .נקווה שהמנכ"ל החדש יביא קצת שיפור.
    סגור