טראמפ: "נטיל מכסים על סין עד שנוכל להגיע להסכם"
נשיא ארה"ב עושה זאת שוב. בעוד רוב המשקיעים מתרכזים בהחלטת הפד' האחרונה, הנשיא האמריקני מטיל פצצה בחשבון הטוויטר שלו, ומודיע על הטלת מכסים של סחורות סיניות החל מה-1 בספטמבר.
בסדרה של ציוצים טען הנשיא כי "המשלחת שלנו חזרה מסין לאחר שיחות בונות בנוגע להסכם סחר עתידי. אנחנו חשבנו שיש לנו הסכם עם סין לפני 3 חודשים, אך לצערי, סין החליטה לבצע משא ומתן מחודש על הסכם לפני החתימה. לאחרונה, סין הסכימה לקנות מוצרים חקלאיים מארה"ב בכמויות גדולות, אך לא ביצעה זאת. בנוסף, חברי הנשיא שיי הודיע כי הוא יפסיק מכירת פנטניל לארה"ב. זה אף פעם לא קרה".
טראמפ הוסיף כי "במהלך הסבב הבא של השיחות שצפוי להתחיל בספטמבר, אנחנו נטיל מכסים מצומצמים של 10% על סחורות סיניות הנותרות בהיקף של 300 מיליארד דולר. זה לא כולל את הסחורות בהיקף של 250 מיליארד דולר שהוטלו עליהן כבר מכסים של 25%".
טראמפ מסכם ומנסה להשאיר שביב של אופטימיות, וטוען כי "אנחנו מחפשים להמשיך את הדיאלוג החיובי שלנו עם סין בנוגע להסכם סחר מקיף" .
מספר שעות לאחר אותם ציוצים, הנשיא טראמפ טוען כי "ארה"ב תטיל מכסים על סין עד אשר היא תוכל להגיע עימם להסכם". טראמפ הוסיף כי "הוא לא מודאג מהירידות במדדים המניות".
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואות האג"חים של ארה"ב, שנפלו עוד לפני הציוצים, קורסות כעת. התשואה לתקופה של 10 שנים יורדת לרמה של 1.89% בלבד והתשואה לתקופה של שנתיים נופלת לרמה של 1.71% בלבד.
- 17.שימו לב ש 04/08/2019 11:01הגב לתגובה זושימו לב ש תשואת אג"ח ישראל 10 שנים **כרגע 1.039%
- 16.מה עם ביטול הסכם הדואר הפריבילגי של סין? (ל"ת)גם חשוב 04/08/2019 01:12הגב לתגובה זו
- 15.אייל 03/08/2019 14:31הגב לתגובה זומבחינה כלכלית הוא לגמרי צודק בהטלת המכסים על סין ועל הדרך הוא נותן כבוד וגאווה לארצות הברית . אובמה היה פשוט אפס מבחינה כלכלית
- 14.אור לגויים 03/08/2019 14:18הגב לתגובה זולפני 25 שנה העניקה ארה"ב לסין הטבות סחר רבות על מנת לעודד את כלכלתה. היום כשסין היא המעצמה הכלכלית השניה בעולם החליט טראמפ לבטל את ההטבטת ולדרוש מהסינים לעמוד הבכל כללי הסחר הבינלאומיים: שמירה על פטנטים, שמירה על טכנולוגיות ואיסור חיכוי והעתקה. הסינים מסבנים ומורחים אצ המו"מ. והגיע הזמן לזים לזה סוף. כל הכבוד לטראמפ למרות שזה עלה לי בימבה כסף !!
- 13.8 02/08/2019 14:47הגב לתגובה זוכל הכבוד! ככה צריך! אם לא מכבדים אותך, תפעל! תראה מי אתה! אל תפחד! צא להתקפה! תראו שתוך שבועות ספורים יש הסכם טוב לארה"ב.
- חחחחחחחחחחח 02/08/2019 17:25הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחח אתה קשקשן או זה שאתה מדבר עליו קשקשן ואולי שניכם?
- 12.שימקה 02/08/2019 12:09הגב לתגובה זומה לא ברור כאן? קודם הופך את השקעותיו לשורט ואחרי זה מצייץ. זו שיטה של טראמפ לעשות מיליוני דולרים ביום. אין דבר לא נותר לו הרבה זמן לצייץ ב2020 היא כבר לא יהי נשיא.
- הוא לא יכול להתעסק עם מניות כל עוד הוא נשיא (ל"ת)אבי 03/08/2019 17:45הגב לתגובה זו
- מסכים עם כל מילנ (ל"ת)יגאל 03/08/2019 15:33הגב לתגובה זו
- 11.משעמם לאיש הזה הסינים יתנקמו הפעם הם כבר הוציאו הודעה (ל"ת)ff 02/08/2019 11:45הגב לתגובה זו
- נכון 04/08/2019 01:14הגב לתגובה זוהחברתיות ודרך אלפים של מגיבים בשכר באתרי החדשות בארה"ב ובאירופה.
- 10.זהו 02/08/2019 07:58הגב לתגובה זומחלק בין דולר לקרן שמשקיעה בזהב
- 9.הסינים 02/08/2019 07:57הגב לתגובה זוזו. דינה של אלפי שנים. מה זה בשבילם לחכות עוד דור אחד
- 8 02/08/2019 14:48הגב לתגובה זוזה משטר קומוניסטי דיקטטורי מושחת, שיכול ליפול אם הכלכלה תתרסק.
- מסוכני העולם וישראל 03/08/2019 12:452 אנשים שמשקרים נון סטופ ונהנים מתמיכת כל הירודים בארצותיהםטראמפ מסוכן לארה ולעולםביבי מסוכן לישראל
- 8.זאת הדרך להוריד במעט את מפלס המדדי מניות שהגיעו לשיאים (ל"ת)זכרוני 01/08/2019 23:35הגב לתגובה זו
- להוריד מעט אמרת? (ל"ת)לזכרוני 02/08/2019 17:26הגב לתגובה זו
- 7.רענן 01/08/2019 21:41הגב לתגובה זווהנשיא החדש כבר יהיה הרבהיותר נח למשא ומתן.
- ינשוף 03/08/2019 13:09הגב לתגובה זוכל נשיא יצטרך להגיע להסכם עם הסינים. אין מצב שזה ישאר ככה. גם לסינים יש מה להפסיד. לא צריך לעשות מהם אימפריה חסינה. במלחמת העולם השניה למשל הסינים הושפלו עד אפר על ידי היפנים והחזירו מעמד רק בגלל הבריטים והאמריקאים
- blond101209 03/08/2019 12:19הגב לתגובה זומהתנהלות הסינים ברור שהם לא רוצים כעת לחתום על שום הסכם הם מאמינים שסמוך לבחירות באר"הב טארמפ יהיה הרבה יותר גמיש כלפיהם. מה זה בשבילם להפסיד כמה מיליארדים הכבוד חשוב יותר.
- הנשיא הבא 02/08/2019 10:23הגב לתגובה זוכפי שטראמפ ביטל את אובמה!
- 6.פז 01/08/2019 21:36הגב לתגובה זוולגלגל חוב כזה עצום .ואם הוא לא יגיע להסכמי סחר הוגנים אמריקה פשוט תפשוט את הרגל
- רון 02/08/2019 10:25הגב לתגובה זושחוב צריך להדאיג אותה עם אין ריבית אין אינפלציה ויש תעסוקה מלאה או כמעט מלאה!
- ועם יש ריבית? (ל"ת)לרון 02/08/2019 17:28
- 5.אבי 01/08/2019 21:16הגב לתגובה זומעניין מה ההנחיות של הברוקר של טרמפ
- פשוט - אמר לברוקר לקנות פוטים (ל"ת)ככה 02/08/2019 06:18הגב לתגובה זו
- 4.מחר 01/08/2019 21:16הגב לתגובה זוכי השווקים בדרך למכולת, כבר שבוע שלם שהדולר שובר שיא אחרי שיא בעולם. כולם מעבירים לדולר
- 3.דניאל 01/08/2019 20:58הגב לתגובה זוהשתגע ממש מטורף כל יום מוציא הודעה ומפיל את הבורסות בעולם ממש חסר אחריות עושה שטויות תפסיק להרוס את כלכלת העולם
- 8 02/08/2019 14:49הגב לתגובה זואלא שלאמריקאי הפשוט, "אוורייג' ג'ו" תהיה עבודה טובה.
- איפה היית שהציוצים שלו העלו את השוק לשערי בלון (ל"ת)שלמה 01/08/2019 22:20הגב לתגובה זו
- 2.כרגיל לפני שטראמפ צייץ קנה פוטים חחחחח (ל"ת)ככה 01/08/2019 20:47הגב לתגובה זו
- יעקב 02/08/2019 01:23הגב לתגובה זובסוף יגלו שזה נכון הבנאדם מטורף מסוגל להכל
- 1.רגע תנו לנשום רכבת הרים מטורפת (ל"ת)לילי 01/08/2019 20:42הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
