משקיעים מסחר בורסה שוק ההון עליות ירידות וול סטריט
צילום: Istock

האסטרטגים בוול סטריט: השנה לא כדאי לכם "למכור במאי"

האם אסטרטגיית ההשקעות "Sell in May and go away" תעבוד השנה? 

נועם בראל | (3)

הסיכונים לרווחים בשוק המניות האמריקאי רבים, אך האסטרטגים אומרים שלא כדאי ללכת לפי האמרה הותיקה 'מכור במאי', ולהשאר בשוק. מדד ה-S&P500 ננעל אמש ברמת מחיר של 2,648 נק', כ-200 נק' רחוק משיא כל הזמנים שנקבע מוקדם יותר השנה.

הביטוי "Sell in May and go away" - 'מכור במאי' - מתייחס לעובדה שבמהלך מאי עד אוקטובר, הרווחים בדרך כלל נמוכים משמעותית לעומת תקופת נובמבר עד אפריל. "אני חושב שהרבה אנשים כבר מתחילים למכור. השאלה אם הם ימכרו יותר במאי. במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה ראינו תנועה החוצה של כספים בהיקף של כ-40 מילארד דולר". אמר קית פארקר, אסטרטג בכיר ב-UBS.

לטענתם האסטרטגים, השוק צפוי להשאר תנודתי לאור הסיכון במלחמת סחר, עליית הריבית, אינפלציה גבוהה יותר ועונת הדוחות שבה ייתכן ונראה שיאים חדשים ברווחי החברות המדווחות. בנוסף, ישנו המצב הגאופוליטי במזרח התיכון והשאלה איך ארה"ב תגיב לאיום האיראני, כשהיא נדרשת להגיב עד ה-12 במאי להארכת הסכם הגרעין האיראני. 

שיחות צפויות גם בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בנוגע לסיום תכנית הגרעין של צפון קוריאה. בגזרה המקומית, הבחירות המקומויות בארה"ב עלולות אף הן להשפיע על השווקים, כאשר הרפובליקנים עלולים לאבד את הרוב בקונגרס.

פארקר: "חודש מאי הוא חודש מאוד חשוב. ה-S&P500 נסחר סביב 2,600-2,800 נק'. אנחנו בערך במחצית הדרך, ולכן זה חשוב ברמה הפסיכולוגית לסיים את החודש קרוב ככל האפשר לראש הטווח מאשר לתחתית הטווח".  

לטענת פארקר, האינפלציה לא צפויה להשפיע על השווקים יותר מידי, וייתכן שנראה התאוששות חיובית בענף הטכנולוגיה. לכלכלה האמריקאית יש הרבה מקום לצמוח, וזו הסיבה שהפד יכול להרשות לעצמו להמשיך להעלות את הריביות. הפד יפגש השבוע אך לא צפוי ליישם שום פעולה עד הפגישה הבאה ביוני.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אל דורון 01/05/2018 15:13
    הגב לתגובה זו
    אתם היסטריים ואין כלום שום מפולת .מספיק
  • 2.
    לא כדאי? 01/05/2018 10:02
    הגב לתגובה זו
    נכנס לבונקר מחירי אנרגיה טסו נדלן עליה בשנים האחרונות ריביות משכנתאות טסו 1%
  • 1.
    מאי אדום אש - לגזור ולשמור (ל"ת)
    דורון 01/05/2018 09:55
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.