זינוק חד בבקשות להכרזה על פשיטת רגל בארה"ב

עליית הריבית מתחילה להשפיע, או ניצול השינוי בתקנות המס? מספר הבקשות לפשיטות רגל בארה"ב זינק לשיא
עמית טל |

בעוד שוקי המניות ממשיכים להפגין אופטימיות חריגה מבחינה היסטורית, נראה כי מצב העסקים בארה"ב נמצא בבעיה: מספר הבקשות לפשיטת רגל (צ'פטר 11) עלה בחודש דצמבר בכ-107% ביחס לחודש דצמבר אשתקד, והסתכם בכ-699 בקשות. מדובר בזינוק הגדול ביותר מאז שנות המשבר הפיננסי, כך עולה מדו"ח של המכון לפשיטות רגל בארה"ב (American Bankruptcy Institute).

מספר פשיטות הרגל בדצמבר האחרון זינק בכ-61% ביחס לחודש נובמבר, והוא היה החודש עם הכי הרבה בקשות ב-2017. נציין כי מדובר בתופעה חריגה יחסית שכן מבחינה עונתית, מספר פשיטות הרגל מזנק במהלך תקופת המס, כלומר ב-4-5 החודשים הראשונים של השנה האזרחית (דצמבר נחשב חודש חלש בגזרה זו).

אז מה יכול להיות הסיבות לזינוק החד?

הסיבה הראשונה היא כמובן מחיר הכסף שממשיך להתייקר. הפד' העלה בחודש שעבר את הריבית הפדראלית לרמה של 1.5%, אמנם עדיין נמוכה יחסית לדעת רבים, אך עדיין מדובר בהתייקרות משמעותית של מחיר הכסף. בתוך כך, השווקים מתחילים כעת לתמחר העלאת ריבית נוספת בחודש מרץ הקרוב, דבר שעשוי ללחוץ עוד יותר על העסקים בארה"ב.

נציין כי הערב התשואות בשוקי האג"ח מטפסות מעל רמות פסיכולוגיות: התשואה ל-10 שנים מעל רמת 2.5%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק |
בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה. לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה. האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר". בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר. בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים". גם התחרות בענף פוגעת בקואלקום, לפי האנליסטים. הם מצביעים על כך שחברה סינית המתחרה בקואלקום בתחום הרכיבים האלקטרוניים לסמארטפונים, מדיהטק, הכריזה על גידול רבעוני של 49% בהזמנות. הצפי של פייפר ג'אפרי לשנת 2014 משקף את המידע החדש הזה, ולכן מחיר היעד יורד כעת ל-67 דולר.