וול סטריט
צילום: Istock

סגירה יציבה בוול סטריט: ה-S&P 500 קטע רצף עליות של 9 שבועות, טבע ירדה

הרפובליקנים בסנאט חשפו תכנית חלופית להורדת מסים. מדד הפחד קפץ 5.5%
עמית טל | (11)
נושאים בכתבה טאואר טבע

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט סגרו את יום המסחר האחרון לשבוע זה ביציבות וללא שינוי מהותי, וזאת בהמשך לשני גורמים מרכזיים שעל סדר היום הכלכלי. האחד, נוגע לדיווחים המגיעים מוושינגטון לפיהם הרפובליקנים בסנאט חשפו תכנית חלופית להורדת מסים. דבר נוסף נוגע לשוק האג"ח שמרכז עניין. מדד ה-S&P 500 קטע רצף עליות של ל9 שבועות. מדד הפחד קפץ ב-5.5%.

מדדי וול סטריט

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

הסיפור המרכזי כאמור הוא שוקי האג"ח. בשבועיים האחרונים שוק האג"ח זבל (JUNK BONDS) סובל מלחץ מכירות חזק. בדר"כ השוק מהווה סימן מקדים לתנודות בשווקים, כיוון שהוא מסמל את תיאבון המשקיעים ללקיחת הסיכונים. מוקדם יותר השבוע התבטא מי שמכונה "מלך האג"ח" , ג'פרי גונדלך, וטען כי הפער הנוצר בין שוק האג"ח זבל לשוק לא הגיוני, ותהה מתי  תגיע השבירה בשוקי המניות (לכתבה המלאה). השבירה במדדי המניות הגיעה אמש כאשר המדדים איבדו עד 1.4% במהלך המסחר.

הפער בין שוקי האשראי לשוק המניות שנפתח בשבועיים האחרונים, רמז לבאות?

 

 

בתוך כך רפורמת המיסים של הנשיא עולה לכותרות, ע"י הדיווחים האחרונים הרפובליקנים בסנאט מתכוונים להגיש הצעה לדחות את הפחתת מס החברות ל-2019 ובתוך כך שההפחתה תהיה ל-20% ולא ל-15 כפי שהצהיר הנשיא טראמפ שהיה רוצה להעביר את המהלך באופן מיידי.

מניות במרכז

מניית וויקס הישראלית (סימול: WIX) איבדה עוד 1.7%, וממשיכה לרכז עניין לאחר שאיבדה קרוב ל-20% מערכה ב-2 ימי המסחר האחרונים  על רקע תוצאות הרבעון השלישי. בברקליס הורידו את ההמלצה למניה. (לכתבה המלאה)

חברת אנבידיה (סימול:NVDA)  טיפסה 5.3% לאחר שהציגה גידול של 32% בהכנסות ל-2.64 מיליארד דולר, זאת מול תחזיות אנליסטים להכנסות של 2.36 מיליארד דולר בלבד. הרווח זינק ב-54.6% ל-838 מיליון דולר (או 1.33 דולר למניה, מול תחזיות אנליסטים לרווח של 94 סנט בלבד). בהסתכלות קדימה הציגה החברה תחזית להכנסות של 2.65 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, זאת מול צפי השוק להכנסות של 2.44 מיליארד דולר בלבד. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חנני 11/11/2017 02:26
    הגב לתגובה זו
    כאשר התגובות באתר מתחילות להיות מטורפות מאנשים מיואשים אני בחוץ......חזל אמרו "שבחברת לצים אל תשב"
  • 8.
    טבע 11/11/2017 01:20
    הגב לתגובה זו
    תבנית שורית. ממוצע 200 לפי הנחת עבודה. נקודות שפל עולות ויורדות משיאים קודמים לפי תבנית פיבנוצי ולפי בימנובסקי יהיו עליות בקרוב ממש הנרות הסיניים מראים לנו שהטוב עוד לפנינו ויש נר של קונים יותר ממוכרים למעשה זה טוב ככה ירצו לקנות עוד ועוד והמניה תעלה במחיר סנט למניה ביחס לקופקסון וגם מיילן תיגרע ממד תל אביב 136
  • 7.
    כמה לדעתכם קול דולר שקל C350 ישלם ביום ראשון? (ל"ת)
    המתחזה 10/11/2017 23:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דרטמונט (ל"ת)
    קופיקו 10/11/2017 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הכל טוב (ל"ת)
    רמזי 10/11/2017 21:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דמארי 10/11/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    אני מביא היום בוול בוכטה קניה ענקית ב30K ומפזר באיזה 54 מניות הכי שוות ואתם יא מניוקים אל תיפתחו לי עין הרע
  • 3.
    tbhzuיום 10/11/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    ימים ג וגם ד יתמתן קשות וירביץ רק שתי אחוז ליום אחוש שרמוטא נבלות מעופניקים שוריסטים
  • 2.
    פרופ' אבירם(איצ100) 10/11/2017 17:07
    הגב לתגובה זו
    צובר ויצבור תנופה מטה למחוזות שטרם היכרנו.
  • 1.
    המפולת תבוא אבל לא עכשיו כי אני בקולים. (ל"ת)
    צחי 10/11/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
  • יא טמבל 10/11/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    אתה בקוליקו שם אוכלים ת'כסף חופשי חופשי.
  • בלובי (ל"ת)
    זובי 10/11/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: