וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: טבע עלתה 1.5%, אפל וקוואלקום הובילו את הנאסד"ק לשיא

מערכת Bizportal | (9)
נושאים בכתבה אפל טסלה

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר מניית אפל (סימול:APPL) ומניית קוואלקום (סימול:QCOM) הובילו את הנאסד"ק לעלייה חדה . 3 גורמים עיקריים השפיעו הערב על המסחר, הגרום הראשון הוא דו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר שהתפרסם לפני זמן קצר והצביע על תוספת נמוכה מהצפי המוקדם, הגורם השני הוא עונת הדו"חות שממשיכה לגרום לתנודתיות בחברות המדווחות, והגורם האחרון הוא סוגיית תוכנית המיסים של הממשל הנוכחי. מניית טבע הישראלית (סימול:TEVA) סיימה יום מסחר תנודתי במיוחד בעליות של 1.5%,  זאת לאחר שצנחה אמש 20% לשפל חדש. מדדי וול סטריט נאסד"ק -0.21% דאו ג'ונס S&P 500 0.13% לאחר שנתון התמ"ג שפורסם במהלך השבוע שעבר הפתיע לחיוב את המשקיעים והצביע על קצב צמיחה של 3%, קצב הצמיחה הגבוה ביותר מאז 2014, פורסם לפני זמן קצר דו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר ואכזב את המשקיעים. הנתון הצביע על תוספת של 261 אלף משרות בלבד בחודש האחרון, כאשר הצפי המוקדם של הכלכלנים עמד על תוספת של 325 אלך משרות. שיעור האבטלה בארצות הברית המשיך לרדת ועומד על 4.1% (לעומת צפי של 4.2%)(לכתבה המלאה). נושא נוסף שמייצר כותרות רבות בימים האחרונים הוא רפורמת המיסים המתוכננת של הממשל. נראה כי בדיוק כמו התוכניות הקודמות של הממשל (ביטול "אובמהקר", בניית החומה עם מקסיקו), גם רפורמת המיסים צפויה להיתקל בקשיים רבים לפני שתצא לפעול, אם בכלל. הסוגיה המרכזית כעת היא: האם הורדת מיסי החברות בארצות הברית תתפרש על מספר שנים או בפעימה אחת, והאם הורדת מיסי החברות תהיה זמנית בלבד (למספר שנים בודדות). מיותר לציין כי כל הודעה המתפרסת בשווקים בנושא זה משפיע ישירות על המדדים בוול סטריט. מניות במרכז:

חברת אפל (סימול:APPL) הצליחה לנפץ את התחזיות אמש בסיום המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 52.6 מיליארד דולר מול צפי להכנסות של 50.7 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.07 דולר מול תחזיות לרווח של 1.87 דולר בלבד. בשורה התחתונה רשמה אפל רווח של 10.7 מיליארד דולר. היקף המזומנים בקופה טיפס ל-268.9 מיליארד דולר (לצד חוב בהיקף של 97 מיליארד דולר). כמו כן החברה פרסמה צפי אופטימי במיוחד להמשך השנה (לכתבה המלאה). מניית פנדורה (סימול:P) התרסקה 24.5% והשלימה ירידה של 88% מהשיא שנקבע ב-2014. הירידות הערב מגיעות לאחר פרסום הדו"חות הרבעונים של החברה שאכזבו בגדול, וכן גיוס הון שהודיעה הנהלת החברה(לכתבה המלאה) מניית יצרנית השבבים קוואלקום (סימולQCOM) זינקה ב-12.7% (העלייה החדה ביותר מאז אוקטובר 2008) בעקבות דיווח שלפיו ברודקום מתעניינת ברכישתה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בדוי 04/11/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    זה יכול גם לקחת עוד חצי שנה שנה שנתיים כמה זמן שזה ייקח. זה מפחיד לחשוב על הפיצוץ שיקרה ועל הקריסה העתידית לבוא. המניות טסות למעלה בצורה מטורפת
  • 7.
    מי יכול להזביר לי מה זה שורט על טבע אך זה נקראה (ל"ת)
    דוד 04/11/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    משקיע 04/11/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
    השקר הגדול הוא דוח התעסוקה וכשמשקרים אז חייבים להמשיך ברצף אז כך הם פני הדברים אפל לבד לא יכולה ליצור עליות כאלה כמו שכשאפל איבדה 2% עדיין הבורסה עלתה . הנכון הוא מה שקורה באמת זה שהבנקים רוכשים כל מה שמוצע למכירה ומוכרים לפד ביותר גבוה את מניותיהם הפד מדפיס דולרים וקונה בחוב את המניות של הבנקים שקנו מחברות מנופחות ( זו הוראה של טראמפ לילין) בפועל החוב צומח לממדים עצומים שלא ברור מתי יעצר אך כשיוחלט לעצור תבוא מפולת ומזה טראמפ פוחד לכן דוחה את הקץ ומרביץ עליות באויר
  • למשקיע משוקעים 04/11/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    השבוע מהמלאי המפוקפק מודחים בנון וטילרסון. גם החתן העילוי לפי דברי טראמפ עומד לעוף עקב היותו היועץ הרע מאז ומעולם. הטראמפ דפוק ברמות על
  • 5.
    שמטוב 04/11/2017 03:13
    הגב לתגובה זו
    אומרים שאנליסטים מסויימים הורידו מאוד את הערכת מחיר המניה של טבע מכיוון שהחברה הגזימה בתחזיות החיוביות שלה. זו סיבה מטופשת, האנליסטים הללו חושבים את עצמם ליותר מדי חשובים מעין "כבוד השופטים". אין אפשרות לדייק בתחזית וכן ברור שחברה במצוקה תיתן תחזית מוטה לכיוון אופטימיות. אם האנליסטים מבססים תחזיות על פי חיזויי חברות הם משתמשים בכלי מדידה מפוקפק לכן אין טעם להסתמך עליהם. להערכתי אי אפשר להעריך את כרגע האם טבע תתאושש וכמה היא שווה.
  • 4.
    לא יעזור לשורטיזטים 03/11/2017 17:10
    הגב לתגובה זו
    בשורטקוויז שאנחנו מתכננים לכם חרות
  • 3.
    אנוח 03/11/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    מנסים לנער הידים החלשות ואז היכון להמראה
  • 2.
    שימי האנונימי 03/11/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    רק טבע וגבעות שם הכסף הגדול
  • 1.
    100 03/11/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    מה מזכירה לנו הדהירה ההזוייה מעלה בארצות הברית..? ממש את האצן הליצן שרץ ולא שם לב שתהום אדירה פעורה קרוב מאד בהמשך דרכו..כשקצה המצוק מגיע..הוא ממשיך לרוץ באוויר( כאילו) עקב עוצמת הריצה המהירה שלו...כשהוא מסתכל מטה ומתפכח..הוא מתרסק לתהום הנוראה...בדיחה בדיחה..אבל זה המצב. ראו גם תגובתנו על המצב בטור גורביץ על הדימוי לזקן החולה. יום טוב ושבת טובה.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: