סגירה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק ירד 0.5%, אפל השילה 1.7%

ה-S&P 500 איבד 0.3%, הדאו ג'ונס ירד 0.2%, נטפליקס עלתה 1.7%, גוגל סגרה ביציבות שערים
עוז שידלובסקי | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק ירד ב-0.5%. ברקע למסחר היום עדכון הריבית אתמול של הפד' שהחליט להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית, 1%-1.25%. בהודעת הפד נמסר: צמצום המאזן שעומד כרגע על 4.5 טריליון דולר יחל באוקטובר הקרוב, צפי הריבית שלו לשנים הקרובות: 2.7% במקום 2.9% בשנת 2019. לכתבה המלאה.   סקטור הבנקים ריכז עניין וזאת ברקע להחלטת הנגידה אמש. סיטי בנק (סימול:C) עלה 0.4%, בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) טיפס 0.4% וגולדמן זאקס (סימול: GS) סגר בעליות שערים של 0.6%. דאו ג'ונס 0.08% נאסד"ק -0.4% S&P 500 -0.29%     סחורות ומט"ח הזהב נסחר בירידות שערים של 1.7% ומחירו ירד מתחת ל 1,300 דולר לאונקיה ברקע לעלייה בתשואות האג"ח. הנפט נסחר ביציבות  סביב 50 דולר לחבית. מניות במרכז ראיינר (סימול: RYAAY) חברת תעופת הלאו-קוסט ריכזה עניין וזאת ברקע להודעת על ביטול 50 טיסות כל יום במשך 6 השבועות הקרובים על מנת לשפר את דיוק זמני הטיסות וניצול ימי החופשה של העובדים. החברה סגרה בעליות שערים קלות. גוגל (סימול: GOOG) ריכזה עניין וזאת ברקע להודעת רכישת החטיבה של HTC שאחראית על פיתוח מכשירי הסמארטפון שלה, Pixel. אפל (סימול: AAPL) ריכזה עניין וזאת ברקע לביקורת שלילית על אחד ממכשירי הדגל של החברה Apple watch 3. לכתבה המלאה. אפל סגרה בירידות שערים של 1.7% ומשלימה מהלך ירידות ב-5 ימי המסחר האחרונים של 3.3%. בגזת הדואליות טבע (סימול: TEVA) ריכזה עניין וזאת בהמשך למסחר התנודתית בשבועות האחרונים. נציין שהמניה אמש סגרה בירידות שערים קלות וזאת לעומת עלייה של מעל 10% ב-5 ימי המסחר האחרונים. טאוואר (סימול: TSEM) סגרה בעליות שערים קלות. המניה משלימה מהלך עליות של מעל 18% בחודש האחרון.   מאקרו הנתון המרכזי, דו"ח תביעות ראשוניות לדמי אבטלה שפורסם היום הציג נתונים חיובים כאשר עמד על 259 אלף תביעות חדשות לעומת צפי כלכלנים של 303 אלף תביעות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 21/09/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    כבר בבוקר כתבתי שהפד יריץ את מניות הבנקים למחוק את הירידות כי לא מתאים לו ירידות כרגע ובמיוחד אחרי הודעתו אתמול ילין לא רוצה שזה יהיה קשור אליה
משרדי נטפליקס
צילום: Istock

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים

חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב

אלי שמעוני |

ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה  נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017.  אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות.  נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת.  באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית.  צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב.  למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים.  ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה.   למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.