סגירה מעורבת בוול סטריט: מדד ה-S&P 500 עלה 0.1%, הנאסד"ק השיל 0.15%

פרוטוקולי הפד' פורסמו בניו יורק. אריקסון צנחה מעל ל-20%, טוויטר עלתה 0.3% אלקואה המשיכה לרדת
אלמוג עזר | (11)

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת כאשר הדאו ג'ונס וה-S&P 500 הוסיפו 0.1% והנאסד"ק נחלש בשיעור של 0.15%. המגמה הופיעה ברקע לפרסום הערב של פרוטוקולי הפד' מישיבה הריבית האחרונה (ספט'). אלו הצביעו על חילוקי דעות בקרב המועצה על מהו גובה הריבית הנכון שמתאים בעת הזו למשק האמריקני. לקריאה מלאה לחצו כאן  אתמול, בערב כיפור, אפיינה את השווקים מגמה שלילית כאשר המדדים בניו יורק ירדו בחדות: הנאסד"ק ירד 1.5%, ה-S&P 500 נחלש 1.2% והדאו ג'ונס השיל 1.1%. הירידות החדות נרשמו ברקע לחולשה במחיר הנפט ולפתיחה ברגל שמאל של עונת הדו"חות השלישית לשנה הנוכחית בוול סטריט. זאת כאשר אלקואה פספסה את תחזיות השוק וצנחה בעצמה בשיעור של 11%. היום אותה מנייה צונחת עוד 3%. מדדי וול סטריט  דאו ג'ונס 0.16% S&P 500 0.13% נאסד"ק -0.21% מניות בכותרות  אלקואה (סימול: AA) - המנייה כאמור פתחה אמש את עונת הדו"חות והציגה תוצאות נמוכות מצפי השוק. החברה הרוויחה 32 סנט למניה ברבעון השני, לעומת צפי של 34 סנט ומכירות בסך של 5.2 מיליארד לעומת צפי של 5.33 מיליארד. אתמול המנייה סיימה את המסחר בירידות של 11% (הירידה היומית החדה ביותר מזה חמש שנים) והיום המנייה הוסיפה לרדת כ-2.9%.  טוויטר (סימול: TWTR) - סאגת המכירה של הרשת החברתית נמשכת. אחד מהרוכשים הפוטנציאליים, Salesforce.com, עדיין מקיים משא ומתן עם החברה בנוגע לאפשרות לרכוש אותה. זאת לאחר דיווחים בתחילת השבוע כי כל המועמדים לרכישת החברה פרשו מהמירוץ.  מניית אריקסון (סימול: ERIC) הנסחרת בניו יורק צנחה כ-20.8% לאחר שההנהלה פרסמה אזהרת רווח. החברה טענה כי הביקוש ירד באופן משמעותי יותר ממה שחזתה לפס הרחב מסביב לעולם ולכן הרווחים יהיו נמוכים מהצפי.  וולמארט (WAL-MART) - החברה החליטה להעלות שכר לכל המנהלים הזוטרים בחברה. המנייה עלתה בשיעור של 0.3% במסחר בניו יורק. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לופו 13/10/2016 00:03
    הגב לתגובה זו
    MGIC עולה ברציפות כמה חודשים תשואה יפה מדורגת בטוחה
  • 3.
    יעקב 12/10/2016 23:32
    הגב לתגובה זו
    מה קורה לטבע? אין סוף לירידות. הירידות שם כבר מוגזמות. אין תחתית?
  • 2.
    שמעון אמסלם 12/10/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    יעד למעוף מחר 1455
  • 1350 (ל"ת)
    א.א 13/10/2016 07:14
    הגב לתגובה זו
  • זה לא באמת שמעון (ל"ת)
    המתחזה 12/10/2016 23:33
    הגב לתגובה זו
  • חחחחח...מחר תראה מזה חזקים (ל"ת)
    חחחח 12/10/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זקן חכם 12/10/2016 19:16
    הגב לתגובה זו
    לפני שלושה חודשים בעת פירסום הדוחות של הריבעון הקודם, נתחתי פה את המניה. אז טענו האנליסטים שהחברה הציגה רווח למניה והכתה את התחזית. כתבתי שרואים בדוחות מספר רבעונים בהם יש ירידה חדה במכירות. הרווח למניה הושג דיי בזכות משחקים במספרים. עכשיו הבלופ מתפוצץ. תחשבו לרגע עם ענקית אלימונים מציגה מ- 2015 ירידה במכירות זה סימן שהעולם נכנס להאטה. כבר במחצית 2015 כתבתי שאנחנו נכנסים לשוק דובי. עדיין לא מאוחר למשקיע הקטן לברוח. בחודשים הקרובים שוק המניות יהיה מקום מסוכן. חתימה טובה
  • נגד המגמה 13/10/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    הוא מדבר למטה , והשוק מדבר למעלה.חבל הייתי רוצה את הפרופסור והזקן אם אני הייתי הבורסה. היו תורמים לי הרבה כסף שלהם, בדיבורים הם מאוד חזקים
  • אלי 12/10/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    שכחת לציין שבשלושת הדוחות הרבעונים האחרונים החברה דווקא עקפה את התחזיות ,אבל כמובן אתה יכול להתעלם מהעובדות והציג רק מה שנוח לך, זה שחברה הציגה 2 סנט פחות מהתחזית לא אומר דבר , חברות לא יכולות כל הזמן לשבור שיאים. אלקואה לא מייצגת את העולם אלא את עצמה בלבד. מחירי האלומיניום כמו גם מרבית הסחורות בעולם ירדו , הצמיחה ירדה ואת זה כבר כולנו יודעים , אין יחוס כלשהוא לאלוקאה או למחיר אלומיניום , דווקא סחורה זולה יכולה לעזור לחברות ע"י כך שהוצאות חומרי הגלם שלהם קטנות וזה יכול לעזור להם בעתיד להציג נתוני צמיחה טובים יותר. אבל אתה כמובן פסימי ומחוץ למשחק , ורק מחכה שיהיו ירידות כדי שתיכנס למשחק שוב , ובכן השוק לא עובד על פי בקשתך. תמשיך להישאר בחוץ והשוק יעלה איתך או בלעדייך.
  • הנתונים מהבוקר לגבי סין מכיחים שהזקן כרגיל צודק (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן חכם 13/10/2016 07:22
  • הזקן צודק. יורדים למטה. הצלחות לכולם ושנה טובה (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן חכם 12/10/2016 21:48
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: