אובר הכפילה את כמות הנסיעות ל-2 מיליארד בתוך כחצי שנה

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה אובר וול סטריט

מנכ"ל חברת אובר, טראוויס קאלאניק, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי ב-18 ליוני, בשעה 00:16, 147 נסיעות חדשות באובר החלו, וגרמו לכך שהחברה השלימה 2 מיליארד נסיעות (!). קאלאניק צירף לפוסט סרטון שמציג את התקדמות הנסיעות. "הנסיעות התרחשו ב-16 מדינות, שמפוזרים על פני חמש יבשות, מקוסטה ריקה עד רוסיה, ומסין ועד אוסטרליה". להלן הפוסט המלא:

 

אובר התרחבה אל כל העולם, אם כי שאיפותיה הגלובליות נתקלו במספר מחסומים. החברה ספגה קנסות ממשלתיים, נתבעה ע"י נהגים, היוותה מוקד במחאות ציבוריות, ואף נאסר השימוש בשיורתיה במספר ערים. בהודו, נהג של החברה נמצא אשם באונס נוסעת. בנוסף, לאובר יש תחרות גוברת בסין ובהודו. כזכור, אפל השקיעה כמיליארד דולר במתחרה הסינית של אובר. לכתבה המלאה, לחץ כאן. גם בארצנו נתקלה החברה במחסומים, כאשר שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בתחילת השנה כי "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות". לכתבה לחץ כאן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איציק ש 20/07/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    הטמטום של אדון כץ עובר כל גבול , מנסיוני שאנ גר בארה׳ב חלק הזמן , אני בטוח אם יהיה שמוש באובר בארץ זו ישנה את תרבות שמושברכב לגמרי , במיאמי איפוא שאני גר מחיר אובר הוא לפחות שישים אחוז זול מנסיעה של מונית !!!התוצאה היא המדינה תהנה ,כי יהיו פחות מכוניות בכבישים פחות זהום פחות פקקים ,אני אישית ויתרתי על בעלות הרכב שלי ,
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.