אובר הכפילה את כמות הנסיעות ל-2 מיליארד בתוך כחצי שנה

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה אובר וול סטריט

מנכ"ל חברת אובר, טראוויס קאלאניק, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי ב-18 ליוני, בשעה 00:16, 147 נסיעות חדשות באובר החלו, וגרמו לכך שהחברה השלימה 2 מיליארד נסיעות (!). קאלאניק צירף לפוסט סרטון שמציג את התקדמות הנסיעות. "הנסיעות התרחשו ב-16 מדינות, שמפוזרים על פני חמש יבשות, מקוסטה ריקה עד רוסיה, ומסין ועד אוסטרליה". להלן הפוסט המלא:

 

אובר התרחבה אל כל העולם, אם כי שאיפותיה הגלובליות נתקלו במספר מחסומים. החברה ספגה קנסות ממשלתיים, נתבעה ע"י נהגים, היוותה מוקד במחאות ציבוריות, ואף נאסר השימוש בשיורתיה במספר ערים. בהודו, נהג של החברה נמצא אשם באונס נוסעת. בנוסף, לאובר יש תחרות גוברת בסין ובהודו. כזכור, אפל השקיעה כמיליארד דולר במתחרה הסינית של אובר. לכתבה המלאה, לחץ כאן. גם בארצנו נתקלה החברה במחסומים, כאשר שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בתחילת השנה כי "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות". לכתבה לחץ כאן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איציק ש 20/07/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    הטמטום של אדון כץ עובר כל גבול , מנסיוני שאנ גר בארה׳ב חלק הזמן , אני בטוח אם יהיה שמוש באובר בארץ זו ישנה את תרבות שמושברכב לגמרי , במיאמי איפוא שאני גר מחיר אובר הוא לפחות שישים אחוז זול מנסיעה של מונית !!!התוצאה היא המדינה תהנה ,כי יהיו פחות מכוניות בכבישים פחות זהום פחות פקקים ,אני אישית ויתרתי על בעלות הרכב שלי ,
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.