לקראת סיום? ישראל והחמאס הסכימו על הפסקת אש ל-72 שעות החל מ-8:00

את הדיווח מסרו הלילה ג'ון קרי ובאן קי-מון. הפסקת האש תיכנס לתוקף החל מ-8:00 והצדדים ידונו בקהיר על הפסקת אש כוללת
תומר קורנפלד |
נושאים בכתבה צוק איתן

ישראל והחמאס הפסיקו לנצור את האש ל-72 שעות החל מהיום (ו') בשעה 8:00, כך דיווחו הלילה מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון. בפרק הזמן הזה ישלחו הצדדים נציגים לקהיר בכדי לנהל שיחות על הפסקת אש. בפרק הזמן הזה, ישראל תמשיך להישאר בפתח ותמשיך בפעילות הגנתית.

בתוך כך, אמש הותר לפרסום כי חמישה חיילים נהרגו מפגיעת פצמ"ר בשטח כינוס שבמועצה אזורית אשכול. מניין החיילים ההרוגים מתחילת מבצע 'צוק איתן' עלה ל-61. בתוך כך, הלילה והבוקר ועד להפסקת האש נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. כמו כן, במהלך הלילה לקראת 1:00 נורו שלושה טילים לעבר המרכז. טיל אחד יורט על ידי מערכת כיפת ברזל ושניים נפלו בשטחים פתוחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.