האישה תשלם מזונות? תראו מי המרוויח הגדול מפסיקת בג"צ
פסק דין בבית המשפט העליון, שבו נקבע שבכדי לקבוע את גובה המזונות יש לקחת בחשבון את זמני השהות אצל כל אחד מההורים, כמו כן את השתכרותם. כמובן, כולם בעד שוויון, גם בית המשפט העליון.
בפרקטיקה, נראה כי כבוד בית המשפט העליון, התווה מסלול שלשיטתו הוא תווי דרך, עוד תווי דרך, במסלול השוויון. עוד נראה כי כבוד בית המשפט העליון, בהליכתו בשבילי השוויון, הניח כי הדבר יהיה לעזר, ביכולת להשכין שלום בין בני הזוג, פוטנציאל המתגרשים. רצון לחוד, ומציאות לחוד.
בהתייחס לרצון להעלות את רף השלום, ולהקטין את סף הסכסוך, נראה כי פסיקתו של כבוד בית המשפט העליון (עם כל הכבוד, ויש כבוד גדול, האם מישהו שם בא מהפרקטיקה של דיני משפחה?) הובילה למספר נקודות מחלוקת שלא היו קודם:
1. המלחמה על המשמורת גדלה, שהרי משמורת יש בצידה פוטנציאל פרס של קבלת תשלומים או דווקא הפחתת תשלומים. כך, נפשם הרכה של הקטינים הפכה מטבע בידי הסוחר.
2. נושא ההכנסה פך חשוב מאי פעם, שהרי הוא פרמטר מהותי בכדי לשלם, לא לשלם, לשלם פחות. אז הנה לנו, עוד נקודה למחלוקת. בענייני שוויון תמיד ראוי לחפש נוסחה ולא קידום שוויון על חשבון הזולת, אלא נוסחה מאזנת.
- כשחברת הביטוח לא מצאה את המבוטחת - האם היא יכולה להתנער מתשלום?
- מבקש מקלט סודני זכה לאזרחות ישראלית אחרי עשור של מאבק משפטי מול רשות האוכלוסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה לנו עוד שטח אפור, חדש, עם פוטנציאל הסלמה. מי שצפוי להרוויח כאן הם בעיקר עורכי הדין של הצדדים.
- 12.אבא פגום 20/10/2018 09:41הגב לתגובה זואפליית מין כנגד הגברים הגרושים היא בושה לדמקרטיה וכתם לבגץ שלא טיפל בזה ממזמן
- 11.פמי רעות בן זאב 18/10/2018 18:57הגב לתגובה זורק הזמן יראה לאן מועדות פנינו בכל נושא המזונות והשוויון
- 10.זו התמצית 18/10/2018 13:38הגב לתגובה זוהכותב בעצם מלין על זה שבית המשפט העליון קבע שצריך פרמטרים כדי לקבוע מי מקבל מה, וזה כרוך בבדיקות ובזמן, במקום שלא יבדקו כלום ויתנו הכל לאישה כמו שהיה עד עכשיו. פשוט הזוי.
- 9.אורי 17/10/2018 20:24הגב לתגובה זוכאשר הבעל מרוויח יותר מהאישה זה נראה מאוד טיבעי שישלם מזונות. ומה אם האישה מרוויחה יותר מהבעל ? אם המשמורת שווה אין שום סיבה שנשים רבות המרוויחות יותר מבעליהן לא תשלמנה מזונות.זה שיוויון אמיתי.
- 8.משה 17/10/2018 15:29הגב לתגובה זוהארה שהכותב הזכיר ולא נתן מספיק דעתו על כך. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים ושופטות, יהודים ובני דתות אחרות במדינה וכאלו שמומחיותם גם בדיני משפחה ובא לציון גואל
- 7.סוף סוף עו"ד ישר והגון שאומר את דעתו , מה רע בזה ? (ל"ת)טל 17/10/2018 14:49הגב לתגובה זו
- 6.כתבה? אולי ידיעה,. מעניין כמה הוא ישלם על הדבר הזה? (ל"ת)ממי 17/10/2018 14:37הגב לתגובה זו
- 5.כתבה נכונה ואמיתית שמזהירה מפני עורכי הדין הרעבים (ל"ת)צדקיהו 17/10/2018 08:13הגב לתגובה זו
- 4.א 16/10/2018 14:01הגב לתגובה זומילה על ועדת שיפמן ששקד ולפניה ליבני בסיוע ארגוני הנשים הצליחו למסמס את מסקנותיה? אולי מילה על ועדת שניט שגם אותה קברו קבורת חמור? סיכסוכי הגרושין נובעים מהאפליה האדירה והתמשכת כנגד גברים אותה מצליחים ארגוני הנשים לשמר בטענת "הקוזאק הנגזל,. אל לא לכותב לחשוש, פרנסתו מובטחת מעוד שנים רבות של סכסוכי גרושין שכן בתי משפט השלום והמחוזי מסרבים לשנות את האג'נדה ברוח פסיקת העליון, והדבר עוד ישוב לעליון. אולי הנינים שלנו יחיו במדינה נורמלית...
- 3.אדר 16/10/2018 11:04הגב לתגובה זוכתבה מעניינת ומחדשת
- 2.הכותב לא מבין מהחיים שלו (ל"ת)גיא 15/10/2018 18:42הגב לתגובה זו
- 1.דבר המערכת 15/10/2018 14:12הגב לתגובה זוכרגע הנקבות וארגוני הסמול יוזמות בפראות גירושים כדי לסחוט הזכר התמים.ברגע שיהיה שיוויון אז הנקבות על שלל ארגוניהם יחשבו שוב אם בכלל משתלם לסלק הזכר מהבית
- שי 15/10/2018 15:03הגב לתגובה זוחושבות 1000 פעם . מין חלש...תמיד היה...ותמיד יהיה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
