שנה אחרי - מה עשו קופות הגמל להשקעה?
המומחה הפנסיוני של Bizportal על התשואות שהניבו קופות הגמל השנה - מי המגייסת המובילה, ומה צפוי בהמשך?
לפני כשנה השיק משרד האוצר את קופת הגמל להשקעה, ראשית כקופה במסגרת חסכון לכל ילד ומיד לאחר מכן כמוצר חסכון מרכזי להפקדות במערכת קופות הגמל.
על פי נתוני 'גמל נט', בקופות הגמל להשקעה צבור היום סכום של 2.5 מיליארד שקל כאשר המגייסת הגדולה היא אלטשולר שחם עם למעלה מ-1.1 מיליארד שקל. המגייסות אחריה, ילין לפידות ופסגות נמצאות במרחק ניכר שכל אחת מהן גייסה כ-200 מיליון שקל.
מי שנמצאות הרחק מאחור הן דווקא הקופות שמנוהלות בחברות הביטוח שכנראה עוד לא הפנימו את הפוטנציאל שקיים במכשיר השקעה זה.
על פי המגמה ניתן להניח כי לקראת תחילת שנה הבאה נראה את סכום הצבירה באלטשולר שחם "קופץ" שוב ומגדיל את הפער על פני המתחרים מעצם העובדה כי ההפקדות של הלקוחות שינצלו את סוף השנה ואת תחילת השנה להפקדה נוספת של 70,000 שקל יגדילו את הנכס.
כנראה שאלטשולר שחם הבינו מה שלא השכילו להבין בגופים האחרים - מדובר על לקוחות עם פוטנציאל הפקדה של עשרות אלפי שקלים לשנה ועל המכפלות כבר דיברנו.
האם שווה לשקול השקעה בקופה?
מכיוון שלחלק מהקופות עדיין אין 12 חודשי פעילות, להלן חלק מתוצאות גופי ההשקעה במסלול הכללי נכון לשנה האחרונה (לפי סך גיוסים):
הנתונים עדיין אינם מלאים אבל כבר ניתן לראות כי יחסית לתקופה בה המשקיעים מחפשים מכשירים ואפיקים להשגת תשואות חלק מקופות ההשקעה הניבו תשואה נאה. בנוסף, נציין כי ברב הקופות קיימים מסלולים מתמחים – מניות, אג"ח, חלקם אקטיבים וחלקם פסיביים העוקבים אחרי מדדים שונים.
עקב אכילס של המוצר שבגינה חלק גדול מהמשקיעים אינו נחשף אליו היא העובדה כי ההפקדה לשנה מוגבלת ב-70,000 שקל לתעודת זהות. יחד עם זאת, זוג ושני ילדים המחפשים אפיק חסכון הן עבורם והן עבור הילדים הפקדה של סוף שנת 2017 ותחילת השנה הבאה עלינו לטובה, שנת 2018 תאפשר להם לבצע הפקדה כוללת של 560,000 שקל.
- קרנות הפנסיה בפברואר - מי אכזב ומי כיכב?
- למקסם את ההטבות לפנסיה בלי לפרוש? כך עושים זאת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיסכון ניתן למשיכה בכל עת וחשוב להזכיר כי בנוסף לתשואות והיתרונות הקיימים במכשירים הפנסיונים: עלות ניהול זולה יחסית, דחיית מס ועלויות קניה ומכירה זולות נהנים המשקיעים מאופציה ללא עלות למשיכת פנסיה פטורה ממס החל מגיל 60. ולכל מי שדואג לפנסיה של הילדים..
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולותו/ או יעוץ במוצר פיננסי ו/ או שיווק פיננסי ו /או ייעוץ מס/ ו/ או יעוץ פיננסי ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות ו /או הקופות המוזכרים לעילו/או קיים להם אינטרס כלכלי במוצרים האמורים ו/או נמצאים בקשרים עסקים עם החברות המוזכרות ו /או נותנים שרותים כמוזכר במאמר זה.
- 4.היכן אנליסט ? (ל"ת)יצחק 25/12/2017 13:20הגב לתגובה זו
- שלמה בטינו 25/12/2017 15:10הגב לתגובה זו7.21% במסלול הכללי
- 3.ארז 25/12/2017 13:14הגב לתגובה זומאלו שניתן להשקיע בהן דרך חברת הביטוח. מצטרף להמלצה על אלטשולר, אגב.
- 2.אדיר 24/12/2017 19:27הגב לתגובה זופשוט מעולים. 15% תשואה מצטברת מתחילת השנה.
- 1.דניאל 24/12/2017 16:35הגב לתגובה זולא יאומן שבכל פרמטר גם בקרנות השתלמות מיטב דש כמה שנים הכי חלשים...מי שמחליט שם על מדיניות ההשקעות צריך לפרוש ומהר.מוציא משם את כל מה שיש לי...

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.