ירון שמיר
צילום: Bizportal

"הר הביטוח" - האם מדובר על בשורה?

ירון שמיר | (1)

אתמול השיק אגף שוק ההון ביטוח וחסכון את אתר האינטרנט "הר הביטוח". על פי סרטון ההדרכה נאמר כי הושקה גם אפליקציה לטלפון החכם אך למרות חיפושים לא הצלחתי למצוא אותה. אתר זה מצטרף ליוזמות נוספות של האגף ליצירת שקיפות וסדר במערך הביטוחי והפנסיוני.

 

אתר המסלקה הפנסיונית המאפשר לנו לקבל ריכוז של כל התכניות הפנסיוניות שלנו כולל קופות גמל וקרנות השתלמות, מחשבון הבריאות החדש שמאפשר לנו לבצע השוואת מחירים בין חברות בפוליסת הבריאות האחידה וזאת מבלי להתעלם ממדד השרות של אותן חברות ביטוח, אתר השוואת מחירי ביטוח החיים וכמובן אתרי הפנסיה/ גמל/ ביטוח נט הוותיקים (שגם הם בחלקם עוצבו מחדש)  אמורים לאפשר ללקוח לקבל תמונה מדויקת על הביטוחים שיש ברשותו.

 

האם הר הביטוח עושה את העבודה?

 

מבדיקה בדבר הפוליסות האישיות שלי ומבדיקה שביצעתי בזמן אמיתי ללקוח ששלף למולי עשרות הודעות ואישורים ישנים וחדשים של פוליסות ביטוח, הר הביטוח אכן מספק כלים לא רעים בכלל לבצע בדיקה בדבר הביטוחים הקיימים שלנו ועלותם. יתרה מזאת, אתר זה נותן לנו גם מידע  בדבר פוליסות הרכב העסק והדירה שלנו , באיזו חברה קיים הביטוח ומה עלותו.

 

בכניסה לאתר תתבקשו להזדהות באמצעות תעודת זהות כולל תאריך הנפקה ותישאלו שאלות לגבי הנפקת דרכון ויציאה לחו"ל ב-3 השנים האחרונות. בסיום התהליך, באמצעות שישה מעגלים גרפיים, תקבלו מושג על כמות ביטוחי הבריאות, ביטוחי החיים, אובדן כושר העבודה, סיעוד וביטוחי הרכב והדירה שיש לכם.

 

לחיצה על אחד המעגלים תפתח את הביטוחים הקיימים באותו מעגל, תציג לכם את חברת הביטוח המבטחת ואת עלות הביטוח. בשביל לדעת על אילו סכומים אנחנו מבוטחים נידרש ללחוץ בשנית ולעבור לפורטל של הגוף המוסדי. יחד עם זאת גם אפשרות הצפייה במידע בגופים אלו עברה שיפור ניכר ותוך כמה שניות נוכל לקבל סיסמא זמנית למכשיר הנייד שלנו ולצפות בנתונים כולל תנאי הפוליסות.

 

כל הכלים הללו משפרים את זמינות המידע ומאפשרים ללקוח לקבל מידע מעודכן וזמין ולהימנע מכפל ביטוחי. בנוסף, האתר מאפשר לנו לטפל בפעם ראשונה גם בבעיה קשה שלא הוסדרה עד היום של "גילוי" כספים של נפטרים.

 

עד היום, במידה ולא ידעת האם הקרוב שנפטר רכש ביטוח כלשהו היית צריך להמתין לצו אישור צוואה או לפנייה יזומה של הגוף המבטח בכדי לדעת האם קיים ביטוח כלשהו. האתר החדש מאפשר לנו להיכנס באמצעות פרטים הן של הקרוב והן של הנפטר בכדי לקבל מידע בדבר הביטוח.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

 

לסיכום, נראה כי הר הביטוח אכן מאפשר לנו נגישות למוצרים שעד היום המידע עליהם היה מעורפל ולא ברור. אתר זה יאפשר הן ללקוח הסופי אבל בעיקר לאנשי המקצוע לתת תמונה מלאה ונכונה יותר בדבר המצב הביטוחי.

 

האם עם ישראל נכנס בהמוניו?

 

התשובה היא כנראה שלא. במעבר לסרטוני ההדרכה נראה שנרשמו כ-2,000 צפיות בסרטוני ההדרכה. בנוסף, מכיון שבחלק מהמקומות השמות הם שמות מסחרים מומלץ כמובן להיעזר באנשי מקצוע בכדי לקבל את ההסבר המקצועי בדבר מה קיים לנו ומה לא, ולא לקבל החלטות שיכולות להביא לפגיעה בלקוח.

 

מצורף לינק לאתר.

הכותב הוא המומחה הפנסיוני של Bizportal

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסף 06/04/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
    יוזמה מבורכת של משרד האוצר שאחרי הר הכסף משיקה את הר הביטוח. זה נותן מבט כולל על הביטוחים שלך ועל כפילויות ביטוחיות שאנחנו משלמים. אני מצאתי כפילות משולשת על כמה ביטוחי בריאותצ שלא ידעתי על קיומם. פרוייקט מצויין וצריך לתת ח"ח על העניין
סמאד 3סמאד 3

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3

הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים



עופר הבר |


בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל. 

זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.

האם הסמאד 3 שובר שוויון?

החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.

ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים. 

לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

צילום: Pixabay, Pexelsצילום: Pixabay, Pexels

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים

למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף



עופר הבר |


בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.

כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?

התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.

החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית. 

כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש

הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.

הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.