"הר הביטוח" - האם מדובר על בשורה?
אתמול השיק אגף שוק ההון ביטוח וחסכון את אתר האינטרנט "הר הביטוח". על פי סרטון ההדרכה נאמר כי הושקה גם אפליקציה לטלפון החכם אך למרות חיפושים לא הצלחתי למצוא אותה. אתר זה מצטרף ליוזמות נוספות של האגף ליצירת שקיפות וסדר במערך הביטוחי והפנסיוני.
אתר המסלקה הפנסיונית המאפשר לנו לקבל ריכוז של כל התכניות הפנסיוניות שלנו כולל קופות גמל וקרנות השתלמות, מחשבון הבריאות החדש שמאפשר לנו לבצע השוואת מחירים בין חברות בפוליסת הבריאות האחידה וזאת מבלי להתעלם ממדד השרות של אותן חברות ביטוח, אתר השוואת מחירי ביטוח החיים וכמובן אתרי הפנסיה/ גמל/ ביטוח נט הוותיקים (שגם הם בחלקם עוצבו מחדש) אמורים לאפשר ללקוח לקבל תמונה מדויקת על הביטוחים שיש ברשותו.
האם הר הביטוח עושה את העבודה?
מבדיקה בדבר הפוליסות האישיות שלי ומבדיקה שביצעתי בזמן אמיתי ללקוח ששלף למולי עשרות הודעות ואישורים ישנים וחדשים של פוליסות ביטוח, הר הביטוח אכן מספק כלים לא רעים בכלל לבצע בדיקה בדבר הביטוחים הקיימים שלנו ועלותם. יתרה מזאת, אתר זה נותן לנו גם מידע בדבר פוליסות הרכב העסק והדירה שלנו , באיזו חברה קיים הביטוח ומה עלותו.
בכניסה לאתר תתבקשו להזדהות באמצעות תעודת זהות כולל תאריך הנפקה ותישאלו שאלות לגבי הנפקת דרכון ויציאה לחו"ל ב-3 השנים האחרונות. בסיום התהליך, באמצעות שישה מעגלים גרפיים, תקבלו מושג על כמות ביטוחי הבריאות, ביטוחי החיים, אובדן כושר העבודה, סיעוד וביטוחי הרכב והדירה שיש לכם.
- יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל
- קופות גמל להשקעה - מה התשואה של הקופה שלכם ביחס לאחרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לחיצה על אחד המעגלים תפתח את הביטוחים הקיימים באותו מעגל, תציג לכם את חברת הביטוח המבטחת ואת עלות הביטוח. בשביל לדעת על אילו סכומים אנחנו מבוטחים נידרש ללחוץ בשנית ולעבור לפורטל של הגוף המוסדי. יחד עם זאת גם אפשרות הצפייה במידע בגופים אלו עברה שיפור ניכר ותוך כמה שניות נוכל לקבל סיסמא זמנית למכשיר הנייד שלנו ולצפות בנתונים כולל תנאי הפוליסות.
כל הכלים הללו משפרים את זמינות המידע ומאפשרים ללקוח לקבל מידע מעודכן וזמין ולהימנע מכפל ביטוחי. בנוסף, האתר מאפשר לנו לטפל בפעם ראשונה גם בבעיה קשה שלא הוסדרה עד היום של "גילוי" כספים של נפטרים.
עד היום, במידה ולא ידעת האם הקרוב שנפטר רכש ביטוח כלשהו היית צריך להמתין לצו אישור צוואה או לפנייה יזומה של הגוף המבטח בכדי לדעת האם קיים ביטוח כלשהו. האתר החדש מאפשר לנו להיכנס באמצעות פרטים הן של הקרוב והן של הנפטר בכדי לקבל מידע בדבר הביטוח.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
לסיכום, נראה כי הר הביטוח אכן מאפשר לנו נגישות למוצרים שעד היום המידע עליהם היה מעורפל ולא ברור. אתר זה יאפשר הן ללקוח הסופי אבל בעיקר לאנשי המקצוע לתת תמונה מלאה ונכונה יותר בדבר המצב הביטוחי.
האם עם ישראל נכנס בהמוניו?
התשובה היא כנראה שלא. במעבר לסרטוני ההדרכה נראה שנרשמו כ-2,000 צפיות בסרטוני ההדרכה. בנוסף, מכיון שבחלק מהמקומות השמות הם שמות מסחרים מומלץ כמובן להיעזר באנשי מקצוע בכדי לקבל את ההסבר המקצועי בדבר מה קיים לנו ומה לא, ולא לקבל החלטות שיכולות להביא לפגיעה בלקוח.
מצורף לינק לאתר.
הכותב הוא המומחה הפנסיוני של Bizportal
- 1.יוסף 06/04/2017 11:39הגב לתגובה זויוזמה מבורכת של משרד האוצר שאחרי הר הכסף משיקה את הר הביטוח. זה נותן מבט כולל על הביטוחים שלך ועל כפילויות ביטוחיות שאנחנו משלמים. אני מצאתי כפילות משולשת על כמה ביטוחי בריאותצ שלא ידעתי על קיומם. פרוייקט מצויין וצריך לתת ח"ח על העניין
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים
במדינה מתוקנת עם בנק מרכזי חזק ואמין, היה נגיד הבנק מתייצב בערב החג למול האומה המקומית ואומר: "שגיתי כשלא הפחתתי את הריבית בהחלטה האחרונה, במיוחד לנוכח מה שקרה השבוע בזירה הגיאופוליטית ועם ההשלכות על שערי החליפין, יש מקום להפחית את הריבית ועל כן החליט הבנק המרכזי להקדים ולהודיע על הפחתה מידית"
אבל אנחנו כבר מזמן לא מדינה מתוקנת וכשסדר העדיפויות הציבורי מעמיד את נושא הריבית רחוק ממרכז ההתעניינות, יכולים בבנק ישראל להמשיך לשבת בחוסר מעש ולא להגיב בטענות שונות ומשונות, במיוחד שחברי ההנהלה מתנהלים כמו עדר מפוחד ומצביעים פעם אחר פעם פה אחד בעד גחמותיו של הנגיד.
גם יתרות המט"ח של מדינת ישראל שברו החודש את שיא כל הזמנים עקב שערוכן (כשהשקל מתחזק היתרות גדלות). זאת הטעות האסטרטגית הכי גדולה של בנק ישראל שלא ניצל הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות, בעיקר במהלך המלחמה, על מנת לדלל את היתרות ולהעניק לעצמו תחמושת למצב בו שוב יתחזק השקל יתר על המידה ועל הדרך לייצר רווח עצום לבנק ישראל שהיה מעביר את מאזנו לראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 לרווח שהיה מועבר לקופתה המידלדלת של המדינה.
- מחר בבורסה - ארית, תקציב, אג"ח
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוויכוח על השפעתם של הספקולנטים על מהלך המסחר הוא ויכוח ארוך שנים - איך הם משפיעים, כמה, האם הם יוצרים מגמה או רק מצטרפים אליה. אי אפשר לשכנע את המשוכנעים למרות שמי שמבין קצת במסחר ומסתכל על גרף הפעילות היומי (ובמיוחד הלילי) מבין מיד שמשהו פה עקום מן היסוד ודורש טיפול הרבה יותר אינטנסיבי מצד מי שאמור לדאוג לכך שזה לא יקרה - ניחשתם נכון, בנק ישראל.
